Renegade X-RS 800R 2015, -16, -17

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä fxjannu, 19/10/14.

  1. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Kiitoksia paljon!

    -P-
     
  2. Markor

    Markor Skiittoni

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Paljonko kilsoja? Eli on jossain huollossa putsattu vai tehdaskasattu?
     
  3. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Renegade X-RS 800R 2015


    2700 takana, tehtaan jäljiltä luonnollisesti ja kolmesti muistaakseni tälle välille jo BRP huollossa huollettu. Miulla nyt ei perinteisesti kestä mikään perseestä perämoottoriin vuotta pidempään nipussa, eikä tää ollu poikkeus.
     
  4. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    [​IMG]
     
  5. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Miten Petr muuten pattiajo BCX:llä sujuu, sain ehdotuksen vaihtaa tuo oma RE BCX:ään ja ainakin se tois hivenen vaihtelua hommaan. Se vaan huolettaa, että miten kestää rankaisua vähemmän huolletuilla reiteillä?

    -P-
     
  6. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Itku tulee kunnon mätkytyksessä tuon sinun reen jälkeen. Kattele vaan xrs ja siihen simmit omaan makuun niin saa hakata melkein ku lynellä ja on muuten monipuolisempi. Eipä silti se bcx on hyvä peli myös mutta ei tatkotettu mihinkään enskareeni tyyliseen pattiajoon.
     
  7. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Kyllä se on mulla pysyny nipussa jo 7 tkm. Vain etupukin alkuperäinen iskari siinä oli hentonen (jatkuva huolto ja simmityksien jälkeenkin pohjaili),
    nii vaihoin sen KYB 40 mm lisäsäiliölliseen, kallisssta mutta toimii... Sillai oon ajellu hyvinkin kaikki paikat, mutta tosiaan pahimmissa jäämätiköissä
    oon himmaillu RE-joukkion kans kaahatessa.

    Aiempaan BCX:ään verrattuna joustava matto (ja puuttuvat taka-akselin ulkopyörät?) keinauttaa perää ulkokurviin vähän oudosti, mutta onpa siihen tottunut. Pehmiässä se kyllä menee mainiosti.

    Jos meinaat aivan reittipatikkoon reneä, niin ehkä suosittelisin kuiten XRS Reneä, jossa kaikki kepit on jo vakiona ok.
     
  8. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Meinasin tuota ajovauhtia himmata hivenen ja josko pikkasen pitemmän laittaisi alle, niin pääsisi jonkun Venäjän puolen safarinkin käymään.
    Noh, nää on tämmösiä ajatuksia vaan vielä, johtuen toki ihan puhtaasti tarjotusta BCX:stä ;)

    Oishan se XRS Rene aika hyvä, mutta istumaan pitäs päästä Doon päälle ensin, että onko miten ahdas se ajoasento, kun Lynkerössäkin jo hivenen liian tiivis minun polville.


    -P-
     
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Tuo xrs vakiojakkara tuntuu lynen jälkeen jenkkiläiseltä läskipersesohvalta... turhan pehmyt on minun makuun mutta onhan tuohon tottunu. Helpostihan tuota saa jämymmäksi jos haluaa tai vaihtaa valmiiksi kovemman rs penkin. Ajoasento ei oo liian tiivis ainakaan tämmöselle 177cm pätkälle.
     
  10. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Minä oon 183 pätkä, mutta polvet jo pilattu kaikenlaisella kuluttavalla urheilulla ja (turhilla?) leikkauksilla.
    Semivauhtinen tiheähkö ja terävä patti tappaa minun polvet nopeasti, varsinkin jos polvikulma tiukka. Se tässä askarruttaakin, kun testeissä ajoasentoa moiseksi sanottu. Ois ihan mukava, jos pystyisi ajamaan sen 50km yhteensoittoon rivakasti ja mielellään 100km.

    Ok-kuntoisten reittien aikaan ei tehnyt Lynkeröllä pahaakaan 150km yhtä höökiä. Ainut vertailukohta siis tuo RE:n ajoasento.

    Rungoltaan ja alustaltaan siis BCX ja XRS samoja muuten. Miten nuo alustan iskarit, oliko X:ssä 36mm ja XRS:ssä 40mm iskarit, mutta muuten vastaavat kolmisäätöiset?

    -P-
     
  11. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    On reiska väljempi miusta tiloiltaan kun esim. -14 RE ainakin tälläselle +190cm pitkälle pitkäkoipiselle ja mahakkaalle.
     
  12. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Ookkei...
    Tässä pian joutuu käymään koeistunnat :)

    -P-
     
  13. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    On huomattavasti väljempi, vaikka olenkin 161 cm "pitkä" ja en yhtä(än) mahakas kuten eräät.
    Hämmentävän hyvä tuota Mihaline:n kelkkaa oli tälläisen kääpiönkin ajaa, ennenkaikkea hiton helppoa.
    Just sellanen kelkka millä jaksaa lotkottaa ajaa hanuri penkissä 100 km, poltella vähän sähkötupakkia, vetästä trippi mehu naamariin ja ajaltaa toinen samanlainen huokonen perään :)
     
  14. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    XRS:ssä on leveämmät astinlaudat.
    BCX:n iskarit vain yhellä säätönupilla muut, paitsi alkup. etupukissa ei ole namiskukkelia ollenkaan.

    Ajoasento mulle 186 cm sopivan väljä. Toki olen verhoomossa laittanu pikkurahalla alkuperäisen penkin siististi topakammaksi
    (+4 cm kovempaa fylliä lisätty päälle) ja samalla kavennus reunoilta. (Noin on Skiidoissa aina joutunut tekemään).
    Niin, ja vielä näemmä mulla on varvaskolon säätöpalat avittamassa, ettei hypyissä jalat lähe lentoon. Onhan tuota pikku säätöä
    näemmä ollut jonnin verran.
     
  15. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Onko kukaan tukkinu näistä astinlautojen muutamaa takimmaista reikää? Tuntuu että joka reissulla on perse märkä vaikkei ois ees kussu housuun

    Rosterilätkää alle vai miten.. laittakee kuvaa jos ootte jotain sinne laitellu.

    Tuohon aikasempaan avautumiseen paskoista jarruista senverran että brembon sinttereillä ainaki teho ja tuntuma kummeni. Kestosta en parinsaan kilsan jälkeen sano vielä muuta kuin että runko ei ainakaan paskotu yhtä nopeaan ku vakioilla. Seuraillaan..
     
  16. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Renegade X-RS 800R 2015

    Joo, eilen meinas vähän tympästä tuo penkille lentävä loska ja vesi. Oman osansa tekee tuo ylileveä matto, jonka reunat tulee taittopyöristä sen sentin yli normaalista. Roiskeläppäkumia jos vetelis poppareilla noihin reikiin niin eiköhän tuo sillä ainakin osittain asetu?

    Mutta eilen taas muistin miks mie tästä tykkään, on sillä ilo laskea sillon kun kaikki pelaa. Konehuoneen puolelle tuli ne puuttuvat konit vissiin takas kun vaahto suupielestä valuen katsoin nopeusmittarin nousua lukemaan 171 km/h. Vielä siinä ois 100rpm ollu käytettävissä, mutta tein tilannearvion että rantapenkasta ei saata selvitä ilman ajolähtöä vaikka onkin klikkerit kohdallaan.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  17. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Mulla roiskii REe samalla lailla, kun veto päällä sivuluisussa menee. Lentää lumi ja kokkareet pään yli :)


    -P-
     
  18. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Ei heitelly re läheskään samanlailla lunta penkille..
     
  19. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Kausi taputeltu ja jäi vähän kesken muista kuin kelkasta johtuvista syistä. Puolitoista kuukautta ja pari tonnia ehdin reneä kiusata.

    Yllättävän valmis pelihän tämä oli. Simmi ja jousimuutoksilla ajettavuudesta sai oikiastaan pirun hyvän. Vertailukohtana kuitenni tuo oma entinen rex2 RE niin aika hyvä tämä on, kaikkein pahimmassa patikossa re parempi mutta muutoin rene vähintään yhtä hyvä. Sukset joutuu vielä päivittämään kun ei nuo vakiot oo hyvät oikein millään kelillä. Jarru on annelista niinku oli tiedossakin mutta kyllä tuolla pärjää, nesteillä ja sinttereillä parani kummasti. Varvaskoukut vaati omaan makuun ja penkki vois olla jäsympikin mutta ihan ok kun on tottunu.

    Vikojakaan ei mahottomasti. Matto tehtaan jäliltä väärinpäin ???, hakajousten kiinnikkeet antautu, penkistä pari saumaa auki. Jarrupaloja on toki saanu vaihella. Uudesta asti on saanu pari kertaa lämpimänä tarttailla että herää mutta huollossa kuulosti siihen lääkkeet olevan. Ei muuta ja on saanu happea niin reitillä kuin vieressäkin.

    Positiivinen yllätys. Tällä jatketaan ens kaudellakin. Eipä ois kyllä rahaa vaihtaakkaan ;D
     
  20. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Renegade X-RS 800R 2015

    Onko siinä se löysäreunainen matto, kun roiskii?

    -P-

     

Suosittele tätä sivua