Reppu kelkkailuun

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Mrbadluck, 30/10/06.

  1. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Elikkäs olis tarvetta kunnolliselle repulle mikä vielä pitää vettäkin, ei kuitenkaan repun sisällä :eek: Kaivataan siis suosituksia, kun ei tunnu löytyvän täysin vesitiiviitä reppuja.
     
  2. machz

    machz Guest

    Useampia reppuja kuluttaneena voin suositella Deuterin reppuja. Nuo reput kannattaa sitten sovittaa, sovittaa ja vielä kerran sovittaa selkään. Ja tässä tapauksessa vielä kelkkailuvarusteet päällä. Nuissa Deuterin malleissa on riittävät säätövarat ja hyvä muotoilu aktiiviseen liikkumiseen kelkan päällä. Nuitahan voi sovitta mm. Partioaitassa. Vedenpitävää en muista mallistosta, mutta sadesuojathan nuissa tulee mukana/voi ostaa lisävarusteena, ja ei kastu lumipölystä.
    Tuo reppuselässä- kelkkailu on vaan "miestä vievää hommaa" kirjaimellisesti, kun se massa siellä selässä tahtoo kammeta aina väärään suuntaan!
    nim. monta puuta ja kuomuja katkonut repun viemänä ;D
    Eli oikeaoppinen pakkaaminen ja repun muotoilu avainasemassa.
     
  3. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Kerro toki käyttö tarkoitusta ja kokoluokkaa
     
  4. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Kokoa about 20l ja käyttötarkoitus lähinnä parille työkalulle, jollekin vaatteelle ja videokameralle. Eli ei ole tarkoitus mitään painoa ottaa selkään, koska tosiaan se syö miestä.
     
  5. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mulla on tuohon kokoluokkaan käytössä joku retki Street ja ainakaan lumessa möyriessä mikään ei oo kastunu, mutta varmistan kuitenkin muovipussilla lompakon ja kännykän yms.
     
  6. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Ite oon käyttäny kelkkaillessa tota Scotin 18L MB15 reppua, ja vesitiivis siitä tulee kun vetasee siihen tuon keltaisen suojan päälle joka tulee repun mukana ja on kiinni tuolla repun pohjataskussa. Sateen kestävä on myös ilman tuota suojahuppuakin, vesitiiviiden vetuketjujen ja pintamateriaalin takia. Ja kiinnikettä ja remmiä on sen verran että ennen lähtee kuskilta kalsarit jalasta kun tuo selästä.

    [​IMG]

    Suojapussi ja remmit

    Vetoketju
     
  7. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Tuo oudien esittämä reppu näyttää kyllä pätevälle..

    Ite oon käyttäny melkeen viimeset 10 vuotta lähes jokapäiväsesti (kelkkailessa / muutenkin) Haglöfsin Tight Large reppua. Selkään istuvuus on kyllä huippu ja tavaraa mahtuu yllättävän paljon, kestävyydessäkään ei mitään moittimista. Saa remmeillä kurtattua aina tiiviiksi paketiksi oli tavaraa miten vähän tai paljon tahansa.

    Ei varmasti täysin vettäpitävä ilman sadesuojaa mutta ei ainakaan talvella mitään ongelmaa kamppeitten kuivana pysymisen kans ole ollu.

    Puhun siis tälläsestä säkistä!
     
  8. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Katoppa Ortliebin mallisto... pitäs löytyä täysin vesitiivis reppu.
     
  9. Pollari

    Pollari Guest

    Itselläni on tällainen:
    http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/5/1/15/1913.html mustan värisenä toki 8)
    Vaikkei se varmaan 100% vedenkestävä olekkaan, mutta tähän asti on kamppeet pitäny kuivana.
    Mukailee mukavasti selkää ja hyvät taskut.
     
  10. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Kokemuksia kolmen vuoden ajalta tosta Scottin MB15:sta.. kyllä siinä makkarat sun muut tarpeelliset kulkee. Kertaakaan ei oo kamppeet kastunu vaikkei suojapussia käytettykään.

    Mun mielestä tuo selkäosa sais olla jämerämpi. "Liikatäytöllä" alkaa pullottamaan turhan helposti ja sama vajaa täytöllä, kun termari ym. kamat valuu pohjalle yhtäaikaa.

    Ihan hyvä ostos ja hintakin tais olla kohtuullinen..
     
  11. OsPiX76

    OsPiX76 Well-Known Member

    Mulla on ollu käytössä tollanen retki street kuin Jannne tuossa esitteli. Ainakin kesät on pysyny tavarat kuivina vesisateessakin kun mopolla oon ajellu.
    Tuli tuossa pariviikko sitten vielä todistettua että pitää aika hyvin, kun kävin laittaa mopoa talviteloille ja oli repussa sitä polttoaineen stabiloijaa.
    Jäi korkki vähän löysälle... no, ei valunu ulos, ja haistoki vasta sitte ku repun aukasi :)
     
  12. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Mulla tällainen, kulkee selässä kesät talvet.
    http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/5/0/4/1923.html
     
  13. machz

    machz Guest

    Kehotan kiinnittämään huomiota edelleen tuohon repun muotoiluun ja teknisyyteen, jottei se hangaa vastaan kelkan päällä liikuttaessa. Esim. juuri Deuterin valikoimassa on erityisesti pyöräilyyn (maasto-) omat mallit-> "aika" aktiivista liikuntaa tiettävästi myös! Onhan nuita toki muitakin merkkejä, itsellä kelkkaillessa pisara/kapeamuotoiltuja mm. Karrimorin ja Haglöfsin mallistosta myös.
     
  14. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Mulla ei ainakaan kestänyt tuo Scotin reppu vähääkään. kivan näköinen reppu mutta aika heikkoa tekoa,
    Kolme reppua vaihdoin takuuseen enkä moiseen tekeleeseen enää kajoa. :(
     
  15. machz

    machz Guest

    No, halvalla ei tunnetusti hyvää saa! Ko. reppu about 2 euroa+ SCOTT- logo 38 euroa ??? Tosin Scotin nimikkeen alla on paljon laadukastakin tavaraa ( esim. neopreenihanskat).
     
  16. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Höh... vaihtakaa niitä menopelejä niih saatte tankkilaukun. ::)
    Kuka se selässään jaksaa raahata tavaraa pitkin kairaa. ;D
     
  17. Ike

    Ike RossiMaksi

    [​IMG]

    Tämmöistä (punaista) olen jo käyttänyt vuosia. Haglöfs Tight Pro Large. Hyvä reppu nuin kelkalla ajeluun ja päivärepuksi muuhun hommaan. Alumiinirunko ja hyvät kanto hihnat ja lantiovyöt.

    Ike
     
  18. fukov

    fukov Lynx RE 600 HO '07

    Oudie, mistä oot hommannu tuon Scotin repun, ku itte oon kahtellu tommosta mut mistään en löyä ::)
     
  19. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Kertoo mies jolla on kassit pitkin kelkkaa...hirhir!!!
     
  20. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Älä nää ala....Mullahan oli nopein kelkka Pyssukyl'än sileellä kun mentiin mies miestä vastaan. Niih ja tankkilaukut oli paikallaan.
     

Suosittele tätä sivua