rintapanssari

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä mopedi, 16/8/06.

  1. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: rintapanssari

    Harkinnassa sama. Millane istuvuus, et rajoittaako mitenkään liikkumista? Ite oon 170cm/62kg, et onkoha S/M pieni?
     
  2. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: rintapanssari

    Leattin Adventure suojapaita kans käytössä, helkkarin hyväksi todettu ku vähän sääteli rinksuja kohilleen. Vähän haikea ens alkuun pukea päälle mutta eipä tuo haittaa, muutamanki mustelman jo ehtiny tienaamaan sillä. Hiukan jäykistää liikkumista mutta ei haittaa ajaessa, möhkön kans joutunu käyttään itteä vastapainona eikä ainakaan vielä ole huomattavasti kinnannu tuon suojapaidan takia.

    Leattin niskatuki tuolle kaveriksi niin sopii varmasti. Mulla on l/xl ja olen 177/86 keskivartaloatleetti ja hyvin tuo päälle menee. Ajon jälkeen vain ei haluais tuota "vyötä" aukasta, se tunne ku sen aukasee... ;D ;D
     
  3. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: rintapanssari

    Sama juttu itsellä sama setti Leatin suojapaita ja niskatuki ei tuo ajaessa haittaa yhtään vähän ikävä tietysti, kun käy kahvilla yms. ei jaksa tuota pakettia yleensä purkaa, muuten ei häiritse. Viime talvena ruokapaikassa, muuten kyseltiin kuulunko, siihen kelkkalehden toimitukseen, kun oli vähän kaikenlaista suojaa päällä. :D Varmaan paremmat polvituet pitäis vielä hommata, kun nykyiset on lähinnä suojat ei tuet tosin nuokin muutaman kolhun jo säästänyt. Housut on aika paksut, mutta niissä ei ole erikseen suojia. Tuon Leatin niskasuojan kanssa toimii kätevästi se Leatin endurotakki saapi kaulan hyvin suojattua viimalta.
     
  4. TR76

    TR76 Lynx Bd 850 re 3700 22.Lynx Bd 850 re 3700 21

    Vs: rintapanssari

    Hankinnassa myös panssaria, onko MC-Sport:In sivuilla oleva Leatt Brace Adventure suojapaita tuo kyseinen josta ylempänä tullut kehuja?
     
  5. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: rintapanssari

    Tämäkö teillä on?

    http://www.mc-sport.fi/tuote/leatt-brace-suojapaita-adventure-black/3173


    AJattelin laittaa tämän. Visisii uuempi malli?

    http://www.sledstore.fi/rintapanssari-leatt-55-pro-lite-musta
     
  6. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: rintapanssari

    Juurikin tommonen, saa tuostaki kevyemmäksi ko irrottaa vain nuo käsiosat. Vaikka en ole kyllä vielä keksiny miksi ne irrottaisin.. Löytyyhän nuita pehmeitä suojiaki, niissä on ihan toimiva systeemi ja ovat ilmeisesti kevyempiä piettää ja liikkua.
     
  7. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: rintapanssari

    Tuo on kyllä hyvä. Itse just vaihdoin tuosta mallista tähän 3 df airfit malliin
    http://www.24mx.fi/suojatakki-leatt-3df-airfit keyword=_cat:24mx.fi&gclid=CPfamtDunMICFcrKtAod3n4AUQ.
    On kyllä hyvä päällä kevyt ja hengittää hyvin. Niskasuojan kanssa pelaa hyvin. Talven tositoimissa en tietysti vielä ole päässy testaamaan. Ostopaikka Lahden Bikemarine.
     
  8. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: rintapanssari

    Minkä tyyppinen tuo rintasuoja, kun siitä ei puhuta tuossa mitään?
     
  9. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

  10. Vasko

    Vasko Äxxä Summit -14

    Asiansa ajaa tuo foxi. Itellä piti leikata kyynärpään alapuolelta hihat poikki ku pakotti ranteita niin ettei pystyny ajamaan. Muuten ei moitittavaa.
     
  11. ertsi

    ertsi -11 GTX SE 1200 4-TEC & -84 5900 GLX

    Vs: rintapanssari

    Onko mitään sellaista rintasuojaa, jonka kanssa vois käyttää tota entistä Forcefield selkäsuojaa?
     
  12. JääPete

    JääPete BD RE 850 -18 , Formula 3 -96 Kemijärvi/Tampere

    Vs: rintapanssari

    Itselläni parhaiten istuu päälle juuri Fox Titan. Ja pysyy jopa paikoillaankin :)
    Pisin ja levein selkäsuoja mitä olen kokeillut.
    Myyntimiehet omia tuotteitaan myydessään heti sanonut että tuossa liian pitkä selkäosa, menee heidän mielestään housuissa liian syvälle, vakoon :)
    Itse en ole moista huomannut. Suojien kuuluu suojata minun mielestä!
     
  13. Hurulau

    Hurulau Well-Known Member

    Vs: rintapanssari

    Ainahan ne vähän rajottaa mutta ei mitenkään haittaavasti etteikö tekis mieli käyttää. Mie olen normiroppanen 176cm/68kg ja suojapaita kokoa l/xl. Ostin tuon +15kg sitten kun vielä romuja heiluttelin salilla ;D mutta hyvin istuu edelleen, häätyy vain kiristää enemmän ku ennen. Käy koettamassa ennen ostopäätöstä kuitenki :)
     
  14. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: rintapanssari

    Noh, itte en ole niin huolissani tuosta pituudesta kun ruotoa on 193cm edestä. ;)
    Pitääpä käydä sovittamassa joku päivä. Mistä vielä lunta voisi tilata?
     
  15. PoederJunkie

    PoederJunkie Well-Known Member

    Vs: rintapanssari

    Muuten semmonen aivan oiva huomio nuista vetoketjulla tms. varustetuista suojapaidoista, jotka ovat keskeltä rintakehää "halki", että suht turvattomaksi jättää rintalastan. Ainakin niissä tilanteissa, joissa kuljettaja iskeytyy ohjaustankoa vasten. Ja siihenkö vielä lisätään joku mountainkahvahäppenkinki ratin päälle, niin suapi rintalasta oikeasti makiaa osumasta. Sehän ko ei ole enää yhtenäinen se suoja sitten, ku on vetomallinketjulla tai jollain nappihärpäkkeellä yhessä.

    Siksipä itse suosinkin ainoastaan niitä panssareja, joissa tuo rintasuojus on yhtenäinen. Omakohtasen kokemuksen mukaan suurinosa rintapanssarin alueelle kohdistuneista iskuista on nimenomaan ratin isku rintakehään. Toki on kaikemmaaliman pehmukkeita olemassa ratin päälle, mutta tosi tilanteessa ne 10 mm solumuovilirpukat ei paljoa suojaa. Suojanhan on tarkoitettukin jakaa se siihen kohdistuva isku tai paine mahdollisimman laajalle alueelle.

    Rintapanssaria ostaessa on hyvä muistaa harkita niitä mahdollisia vaaratekijöitä ja vähä tutkailla omaa ajotyyliä. Umpishommissa tullu monesti kanto eteen, jolloin joko lennetään ratin yli tai sitte pamautetaan rattiin. ::)
     
  16. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Vs: rintapanssari

     
  17. PoederJunkie

    PoederJunkie Well-Known Member

    Vs: rintapanssari

    Remmeillä on vissiin tarkoituksena "lukita" se niskatuki pysymään paikoillaan. Itse en ole ainakaan Leattin niskatuen kanssa remmejä käyttäny, ko yleensä suojapanssari on takin alla ja niskatuki takin päällä.
     
  18. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: rintapanssari

    Ei tarvi remmejä, jos laittaa tuohon suojapanssariin kiinni. se tulee edestä, sinne koloon tavallaan rintapanssarin alle ja pään molemmilta puolilta, niiden läpysköjen päälle nauhalenkillä. Muistelin sen pitkän niskapalan tulevan selkäpanssarin alle, mutta äsken tuota mallaillessa en oo enää ihan varma. Ei pysty kyllä irtoamaan ja pysyy paremmin paikallaan, kuin irrallaan.

    Noi remmin käsittääkseni, silloin kun sitä ei saa panssariin kiinni.

    Itsellähän oli normitakin kanssa ongelma, että niskatuki ei sopinu kypärän ja takin väliin. Takki vissiin liian paksu, mutta tuossa uudessa takissa on sellainen kaulus, jonka sisälle tuki tulee, joten se ei enää ole ongelma.

    Ja tosiaan adventure malli mulla vissiin vähän vanhempaa, kun ei nuo kuvat näytä ihan samalta, mutta vetoketju tulee kylkeä pitkin, joten rintapanssari on iso yhtenäinen levy. Näistä on moottoripyöräpuolella enemmän juttua, siellä tutkittu paljon ja keskeltä halkaistu rintapanssari on vaarallisempi juuri tuon edellä mainitun rintalastan takia. Hihat saa vetoketjulla irti kyynärpään ja olkapään välistä eli kyynärsuoja lähtee irti olkasuoja ei irtoa.
     
  19. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: rintapanssari

    Kelkkahommissa pitää muistaa vielä sekin, jotta tuo kelkka on melko painava möhkäle + se tela saattaa pyöriessään tehä jämerää jälkiä. Siksi myös kyljet tulis olla yhtenäisellä suojalla piilotettuna.
     
  20. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: rintapanssari

    Kieltämättä hyvä pointti tosin eikös sen kelkan kuuluisi sammua, kun tippuu kyydistä tietenkin kaverin kelkasta voi aina ottaa osumaa ja alle voi tietenkin jäädä. Pitääköhän tässä nyt harkita sitä ulkoista panssaria.
     

Suosittele tätä sivua