SC Iinatti Oulussa

Keskustelun 'Radat' on aloittanut käyttäjä Zeta, 26/11/07.

  1. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Jos tuntuu sille että Iinattiin tarvii lunta niin ottakaapa yhteyttä OSMK:n puh.joht. ja jutelkaa sinne, täälä palstalla sitä on turha voivotella. Saattais vaikuttaa lumen tuloon myös se että soittajat olisivat OSMK:n jäseniä. Ei kai se OSMK:n tehtävä ole rakentaa/maksaa muille kuin omille jäsenilleen....?

    Tosin mistäpä mä tiedän kuka on jäsen minnekin, mutta.... ;)
     
  2. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    Olipa ilkeässä kunnossa rata. Kyllä saa monet kuormat lunta viiä jos halvais raan kuntoon. Ja lunta sattaa.
     
  3. Mutkantti

    Mutkantti Well-Known Member

    Soittelin tuossa eilen kerhon puheenjohtajalle ja kyselin, että onko kerholla aikomusta ajattaa tuonne lunta vielä tänä "talvena".
    Eipä kuulemma ole, kun sen verta epävakaat kelit, että saattaa vielä vaikka vettä sataa, niin menee sitten neki rahat hukkaan. Ja kun ei niitä kisojakaan pidetä..

    Jospa sitä valkosta kultaa tulis vielä tuolta taivaalta sen verran ettei tarvis ihan puhtaalla jäällä ajella. :)
     
  4. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Paskapuhetta ku sitä lunta ois saatu sinne ilmatteeksi :mad:

    Mulla palo käämit tohon juttuun niinku 100-0. Joku muu voi jatkaa. Pommittakaa niitä ukkoja siellä!!! Kerho on alunperin perustettu kilpakelkkailua varten, mutta näyttää nykyään kilpakelkkailu olevan kirosana safaripappojen suussa... :mad:
     
  5. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    nuorta verta kehiin, varmaan joku joka itkenyt ratamaksusta (esim viime talvena) alkaa hoitamaan homman kotiin niin vois tulla ajamaan..
     
  6. Mutkantti

    Mutkantti Well-Known Member


    kuka/ketkä ne ois sinne ajanu ilmaiseksi?
    Kerholaiset talkoilla, omilla vehkeillä?
    Tuosta cittarin parkkipaikaltahan sitä ois ainaki pattisuoran verran saanu ja varmaan urakoitsijat ajaisivat sen mieluummin iinattiin, ku lähtisivät rynkyttään lumenkaatopaikalle asti ::)
     
  7. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Ne urakoitsijat jotka ajaa nyt lumensa Toppilaan ja joutuu maksamaan
     
  8. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    pitää myös muistaa että lumet pitää kantaa keväällä myös radalta pois että crossirata saadaan joskus sulaksi ..
     
  9. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    Mulla olis rattori muttei ku pikkulaijoilla oleva kärry niin sillä ei ihmeitä tehä. Ja lumikauhakaan ole Oulussa.
     
  10. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Suurin osa radasta oli kuitenki ei motocross radalla, eli ei niitä ois mihinkään tarvinu kantaa...
    Varsinki jos ois lumetettu vaan ne osuudet...
     
  11. himot

    himot Well-Known Member

    Vaikka lumet ei ole pyöräradalla pitääne kumminkin ajaa pois, ei muuten voi muuta kuin uida tuolla Iinatissa huhtikuusta kesäkuun alkuun. Aikoinaan sinne on yritetty vetää salaojiakin, mutta ovat tukkeentuneet aika hyvin tätänykyä. Autorata on pahimpina kesinä ollut ajokelvollinen vasta kesäkuun lopussa.
     
  12. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    No ei se siinä autoradan varikolla oleva lumi haittaa ketään vaikka olis juhannukseen asti. Kumma ku omat koirat puree koko ajan kintuille... ???
     
  13. himot

    himot Well-Known Member

    Eihän se siinä varikolla haittaa, vaan se sulanut lumi valuu vetenä crossiradan alakurveihin sekä varikon vieressä olevaan metsään enduropolulle.

    Eihän siinä muuten ole mitään ongelmaa, mutta lyhentää nyt jo valmiiksi lyhyttä enduropätkää ja siirtää kaudenaloitusta huomattavasti. Tuolla Iinatissahan suurin ongelma on aina ollut alavilla kohdilla olevat radan osat jotka ei tahdo oikein kuivua.
     
  14. kelkkijä

    kelkkijä WINHA

    on ihme vikisiöitä
     
  15. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    yleensä pitää ottaa muutkin huomioon. ja siksi hyvä siirtää lumet radalta keväällä pois, niinhän tehty aikaisemmin

    ja turha kenekään on mussuttaa jos ei ole itse siellä talkoilemassa ollut.

    ja jos tuntuu että virtaa riittää niin kai sen radan sinne voi rakentaa lumesta vaikkei kisoja olekkaan jos tuntuu että virtaa on muuhunkin kuin puhumiseen.
     
  16. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Molemmin puolin olis tuo huomioon ottaminen suotavaa...
     
  17. himot

    himot Well-Known Member

    Niin ollaanhan tässä ihme vikisiöitä, vaan kokeileppas itse hyödyntää mahdollisimman pitkiksi nuo ajokaudet Iinatissa ja seuraappas kuin myöhään keväällä rata saadaan käyttöön muihin samalla korkeudella sijaitseviin paikkoihin nähden. Tiedän itse varsin hyvin tilanteen, talvet ajan kelkalla ja pyörällä tuolla ja kesät pyörällä ja autolla.
    Jos ajatellaan että ajetaan lunta eikä sitä tarvitse pois pukata, sehän sulaa kesällä niin ajatellaan puhtaasti itseä muiden kuin kelkkailijoiden näkökulmasta.
    Joka vuosi 14 vuoden aikana mitä olen aktiivisesti keskusta käyttänyt on ratojen kuivuminen ollut todella huono. Maaperä on tosi pehmeä ja salaojat moottoriurheilukeskuksessa ovat 90% tukossa. Käväseppäs toukokuussa katsomassa autoradan ja crossiradan alavia paikkoja kuin märkänä ja liejussa ne on, saati sitten mp-endurorataa autovarikon takana.

    Kannattaa miettiä ja katsella Iinatin toimintaa kaikkien osapuolten näkökulmasta ja miettiä mitä voi tehdä toisten lajien harrastamisen helpottamiseksi. Keskus on iso ja sinne kyllä mahtuu paljon harrastajia ja eri lajeja kunhan eletään sulassa sovussa toiset huomioon ottaen.

    Ps. Ei pyyntö, että kelkkailijat pukkaisi lumet radalta pois kauden päätteeksi ole yksipuoleinen. Mp-crossimiehet lopetti syksylla lokakuussa ajamisen, että rata päästään sulan aikana lanaamaan kelkkahommiin mahdollisimman hyväksi ja tasaiseksi pohjaksi, että se siitä molemminpuolin toisten huomioimisesta...
     
  18. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Voi herrajumala sentään. Tähän kirjoitan joskus pari sivua asiaa ja totuuksia, mutta nyt en jaksa. Tuo nyt ei valitttavasti ole aivan nuin niinku himot tossa väittää.

    Sanon tässä nyt vain yhden asian. Iinatti on tämän korkeuden ainoa rata, jossa pyörämiehet saa harrastaa ympäri vuoden lajiaan. Kaikkialla muualla jopa eteläsuomea myöden on motocross-radat kelkkakäytössä talvella, mutta täällä on jokin ihme vimma ajaa jäätiköllä motorossia. Että se siitä toisten lajien huomioimisesta... Ei edes kahta kuukautta voida antaa kelkkailijoille :mad:

    PS. Sisäsiistejä motocrossareita ku pelkäävät että vaatteet sotkeentuu ku kura lentää ;D
     
  19. himot

    himot Well-Known Member

    Et vissiin osaa lukea. Eihän radan käyttö ole missään nimessä kiellettyä kelkoilta, päin vastoin. Nythän tässä kirjoitellaan että jättääkkö lumet radalle talven jäljiltä vaikko ajaa pois ja sen johdosta ei ainostaan pyörillä vaan myös autoilla pääsee aikaisemmin keväällä ajamaan.

    Mielummin itsekkin ajan talvella kelkalla kuin pyörällä Iinatissa ja ensiksihän rata suunnitellaan ja tehdään talveksi kelkkoja varten ja lopuksi katsotaan missä pyörällä saa ajaa. tuota rataahan on kilometritolkulla tehdä asti iinattiin, mutta etkö monessa topicissa ole jo kirjoitellut lyhyen radan puolesta, joten eikö sinne mahdu jonkinmoinen pätkä pyörillekkin?

    Tuleppas keväällä kokeilemaan pyörällä ajaa radalla, josta 1/4 osaa on vedenpeitossa saati sitten autolla slickseillä!!! Huomaat ettei kyse ole kuranlentämisestä vaan uimisesta.
     
  20. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Juu, en oo oppinu lukemaan vielä tähän ikään mennessä. Turhaa kai me täällä jappastaa. Soita mulle niin mää kerron sulle miten se tilanne oikiasti menee.

    Yx pikkujuttu. Joo ei oo kiellettu ajamasta kelkoilla, mutta jos ihan tarkkoja ollaan ja sovittuja asioita noudatettaisiin, niin tällä hetkellä pyörillä ajo olis kielletty. Mutta aivan niinkuin olisin nähnyt siellä pyöriäkin tässä mennä viikonloppuina. ::)
    Että se siitä kelkkailijoiden suvaitsemattomuudesta...

    Ja onko se lällykkö ollu joskus kelkkailijoiden aiheuttama??? Parina talvena on vähän ajettu lunta radalle ja nekin on kuskattu kesken talven (Huom! siis paljon alunperin sovittua aiemmin) sieltä pois eli mitä niinku ajat takaa???

    PS. On mulla ollu joskus pyöräki ja oon joskus siellä lillukossa ajellu, tosin aika hiljasta oli - yksin sai ajella :p. Vähän on rantun olosta porukka nuo nyky mopoilijat. Hyppyreitten lähötki tehään varmaan ens kesänä asfaltista, ettei kulu urille ;D

    PSS. Kerro mulle miksi hiekkarataa ajetaan autolla slickseillä ???

    Ja yks juttu vielä, elä opeta mulle iinatin juttuja kovin syvällisesti, satun nimittäin kuulumaan siihen organisaatioon, joka päättää sen asioista, eli tiedän kyllä varmaan ainakin yhtä hyvin, kuin herra kaikki tietävä sen alueen asioista ::)
     

Suosittele tätä sivua