Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Shape, 13/12/12.

  1. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Noniin, jos on kysyttävää pikkukysyttävää Lynxiin liittyen, joka ei vaadi uutta viestiketjua, niin kysy täällä.

    Ja otetaanpa ite heti esimerkki.

    Eli kyseessä vuoden 2005 Lynx Ranger 600 kaasarikoneella, jossa startti. Ongelmana, että sähköstartti ei toimi. START/RER-namiska toimii, käynnissä vaihtaa kyllä pakille. Starttimoottori toimii, akulla kokeiltu. Solenoidi pelaa. Solenoihin herätepiuhoihin tulee starttia painaessa noin 5-6 volttia, onko normaalia? Onko tällöin ECM rikki?
     
  2. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Kyllä sinne pitäisi täydet 12v jännite tulla, onko relettä startille? ootko mitannu akun napajännitteen starttauksen aikana?
     
  3. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Ei oo relettä, ruiskukoneesta vain löytyy se. Sitä epäiltiinkin aluksi, mutta sähkökaaviot kertoi toisen totuuden.
     
  4. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Mittaa tosiaan se akun jännite startatessa.
    Jos sekin putoaa tuohon 5-6Vdc, on akku paskana.
    Jos akun jännite säilyy, mutta pendiksin syöttöjännite on 5-6Vdc, on starttinapin/avaimen kosketuspinta huono, joku liitin välillä akku-pendiks huono TAI pendiksiltä runkoon (tai akun miinukseen) menevä johdin rikki/liitin huono.
     
  5. Sosiaalisukeltaja

    Sosiaalisukeltaja Well-Known Arschloch

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Projekti seisoo, lingväktorilta tilatut QRS-varin rullat ei mahu pultille, nuitten kait pitäis kieriskellä meleko herkästi? Valakoset on väriltään nämä rullat.
     
  6. elani93

    elani93 Lynxx & doo

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Uskaltaako sdi lynxiin laittaa pakoanturin tilalle 600 ohm vastuksen vai ostaa joka talvi marmoritiskiltä 240e anturi ;D
     
  7. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Lukaseppa tää.

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=88168.msg825469#msg825469
     
  8. elani93

    elani93 Lynxx & doo

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Juu tuota on tullut luettua ja laitoin anturin tilaukseen.
     
  9. Ilmarisebastian

    Ilmarisebastian Well-Known Member

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Minkäsverran sitä löpöä on suunnilleen tankissa ku pensavalo syttyy palamaan? Nimittäin tuntuu että suhteellisen nopeaa alkaa valo vilkkumaan.. Kyseessä siis 600 r.e -13..
     
  10. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Liekkä kaikissa samanverran bensaa ku valo syttyy,mut omassa 11:sessa 800:ssa oli reilu kymmenen litraa ku valo sytty..
     
  11. juki1379

    juki1379 Lynx Re 600 -07

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Kyseessä RE -07. Mitäs öljyä olette käyttäneet ketjukotelossa? ATF?
     
  12. timangi

    timangi Yamaha ET340

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Ite oon käyttäny 80w-90 vaihteisto-ölppää
     
  13. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Tää on kanssa hauska kohellus tää vaihteisto- tai ketjukoteloöljyhomma....

    Kajaanissa jopa kieltäytyivät myymästä mulle 75W140 (muistaakseni noin) öljyä, koska mielestään se oli vain ATV- kamaa...

    Mulla leipo ja menin ostaa 25€ litra AD- varaosasta jotakin mitälieollu 75W140 (?) roinaa ja surutta on pelannu.
    Siis tää kaikki Sisun laatikkoon.

    Samanlaista vääntöä tuntuu olevan noiden ketjukoteloidenkin suhteen........ Melkeen uskaltaisin väittää, että mikä vaan riittävän sitkas (oisko painetta kestävä parempi?) öljy käy vallan mainiosti...
     
  14. HJR

    HJR Well-Known Member

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Tuo 75W-140 taitaa olla Castrolin lukkoperäöljyä. Olen muistaakseni sitä laittanut joskus neliveto Hiluxin lukkoperään. Hammaspyörävaihteistoissa, kuten 5900 Lynxin laatikossa olen käyttänyt 75W-90 ja 80W-90 öljyä. Ketjukoteloon olen laittanut aina ATF:ää, mutta käyttäähän monet ketjukotelossakin paksumpia vaihteistoöljyjä. Pääasiahan on, että öljyä on riittävästi ja se vaihdetaan välillä.
     
  15. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Piti oikeen tarkastaa tuosta työpöydällä lojuvasta käsikirjasta...
    Vaihteistoöljy
    Suositus 75W140 (Osa 413803300, 12x355 ml).

    Jossakin topiikissa taannoin itsekkin asiaa tiedustelin ja siellä kanssa kakka osui tuulettimeen, kun melkeen puukko kurkulla jauhettiin, että "tätä ja tätä lisäainetta ei saa olla tai banaanit muuttuu oranssiksi ja puut kaatuu päälle", jne skeidaa.

    Tulen kyllä kertomaan, josko laatikkoni leviää, mutta en usko niin käyvän.

    Ja tuo BRP öljy olisi maksanut 35€ 350ml ja sain 25€ litran. Ajoin kelkan lämpimäksi, imin tyhjäksi, huuhtelin dieselillä, imin taas tyhjäksi, huuhtelin kerran moottoriöljyllä, imin taas tyhjäksi, täytin puoli litraa, ajoin 20km, imin taas tyhjäksi ja lopuksi sen 3.5-4dl täyttelin.
    Kaikki tuo rumba, koska en luota kelkan edellisiin omistajiin...
    Ite kun tekee, niin vastaa tekosistaan...
     
  16. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Ravessa ei toimi kierroslukumittari.

    Yritin purkaa pakettia mutta piirilevy ei lähde irti valkeasta osasta missä on mittariston pohja.

    Millä se on kiinni vielä?
     
  17. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Mittariston pohja olisi pitänyt ottaa pois ja kääntää näyttöä pitävät nastat auki.

    Enempi voimaa niin näytti lähtevän irti... ;D
     
  18. vilhe85

    vilhe85 Summit X 850 154"

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    No kysästäämpä täälä tuosta peukalonlämmittimestä. Ku mulla on tuommonen 10mallin lyke misä on tuo multiportaaton peukalonlämmitin joka ei toimi, nii millä se rajottaa sitä vastusta ku se on kaksjohtonen eli onko sielä jossain esim jännitteen säädin tai esivastus. Onko kukkaan liimannu siihen pääle tarvike vastusta ku marmoritiskiltä pitäs ostaa koko vitun kahva 150€.
     
  19. HJR

    HJR Well-Known Member

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Yleensä noissa ohjataan lämmitystehoa jollekin vastukselle, joka sitten hukkaa tehoa ja kahva lämpenee vähemmän. En tunne tuota mallia, mutta olisiko siellä joku potentiometrin tapainen säätövastus? Ei noissa varmaan mitään avaruustekniikkaa kuitenkaan ole :)

    Itse vaihdoin vasta muutama viikko sitten semmoisen Dice merkkisen tarvike lämmityselementin alkuperäisen tilalle ja hyvin toimii. Apico-liittimet puristelin johtoihin ja pujotin liittimet ohjaustangon sisään. Sitten vielä sähkömiehen muoviteippi päälle, teipin päälle spray lakkaa ja tuppi paikoilleen.
     
  20. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Sekalaiset kysymykset liittyen Lynxiin

    Nyt menee sitten hieman veikkaukseksi, mutta rohkenen olettaa kyseessä olevan triac- tai joku muu tehokomponenttipohjainen tehonsäätö.
    Eli ei dumppivastus.
    Tuollaista on helppo ajaa esim LM- sarjan jännitteensäätimillä ja joko piiri saadaan mahtumaan sen ohjauspotikan taustaan.
    Näin siis itse sen tekisin ja rohkenen olettaa, että sarjavalmistuksessa luotettaisiin kyseiseen rakenteeseen myös huomioiden sen naurettava hinta ja kuitenkin hyvä tehonkesto.

    Itse voit, jos haluat, vaihtaa koko piirin tilalle vaikka 100W rheostaatin (tehopotentiometri voisi olla kansanomainen nimi) ja ajaa sitä lämmitintä suoraan sen kautta.
     

Suosittele tätä sivua