Ski doo / LYNX välitykset

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Leekare, 7/3/10.

  1. pantera

    pantera Active Member

    Skidoo mxz tnt 500ss-08. Vakiovälitys 25-45. Vaihdoin ylärattaan 19 piikkiseen, ja ketjun 2 lenkkiä lyhyempään. Välityssuhteeksi tuli 2,37. Telaa jatkoin myös 348 pitkäksi samalla. Iso muutos vakioon noilla välityksillä. Voin suositella. En tiedä mitä vakiona kulkee, mutta mittariin noilla välityksillä kelasi 140 kmh. Mittarivirheestä en tiedä, mutta minulle riittää. Ummessa ei vieläkäön oikein jaksa, tehoa ei vaan ole tarpeeksi. Tai sitten kun on tottunut ajamaan 800 kuutioisella. Mutta ei kannata jotain 23 ylärattaita vaihdella sinne 25 tilalle, vaan heti kunnolla välitystä ylös. Reitilläkin on kiva ajaa, kun saa kaasulka välittömästi nostettua suksia. Reagointi kaasuun tuossa on nyt se paras muutos. Tämä vain mun mielipide. Kai se paranee pari piikkiäkin tiputtamalla, ja silloin ei tarvitse ketjua lyhentää.
     
  2. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Noilla samoilla vakioväleillä on Eteccivehkeillä ajettu mittariin 165-170+ lukemia, itse joskus jäällä tuon ensiksi mainitun, ei oltu vielä läheskään rajoittimella. Vaihdoin omaan pätkämalliin 49 alarattaan, suosittelen minäkin noita aavikkovälityksiä lyhentämään ihan vakiokelkastakin.
     

Suosittele tätä sivua