Ski-doo rev 440/800ho 136"

Keskustelun 'Esittele kelkkasi' on aloittanut käyttäjä willef5, 4/12/08.

  1. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Vs: Ski-doo rev 440/600 Kausi avattu ja vähän testiä takana!

    Mitkäs setupit sulla NYT on kaasareissa vai vieläkö sulla on TM:t paikoillaan? Ite sain pulkan nippuun, mutta suuttimista alkaa nyt koot loppumaan. Ja ennen kuin Hemmo muistaa mainita niin neuloista en tiedä mitkä on kun en ole kattonu. Pääsuutin 390 ja tyhjäri 20. Osakaasulla lämmöt alkaa heti kipuamaan yli 1000F, en tiedä minne asti olisi noussut mutta 1200F oli enimmillään. Täyskaasulla ne sitten hiukan laski, mutta ei alle 1000F. Tyhjäkäynti jää huutamaan.
    Pitäs ne neulat kattoa ja tyhjäkäynti suuttimen sais varmaan suoraan lykätä 25:sen, jos olisi vain mistä laittaa? (tilattu, muttei ole saapuneet)
    Mitäs sulla kiertää? Kytkintä koittanut hieroa, mutta kun ei ole jousia vielä mistä vaihella. Nyt siellä on 440 vakio hilppeet + 1mm rullat. Mitä tuossa hiukan testaili ni kaasun kun runttasi pohjaan ni pienen hetken oli 7800rmp ja sitten se nousi ja pysyi kuin naulittu 8000rmp, mutta ei vaiha ylösasti. Lähtökiekat 4900rmp.
    Nii ja variaattorissa on 44 kulma ja sinisellä täpällä varustettu jousi.
     
  2. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/600 Kausi avattu ja vähän testiä takana!

    Joo eli nyt on tällä hetkellä tmx:t jotka oon saanu säädettyy timmiks...

    Mutta noista tm:stä sen verta että laita sinne 30 tyhjäri (multa saa tossa ens vuodenpuolella),muuten ei tyhjäkäynti asetu tossa. Itellä oli noi kaasarit jotku 2001 tai 2002 vuotisesta ni mulla on eri neula ja suutinputki ku sulla (pääsuutin 500 vakiona). Kaverilla on noi uudemmat kaasarit samanmoisessa keksinnössä ni sille vaihdettii 400 pääsuutin ni ei nosta täyskaasulla lämpöjä liikaa.

    Kyllähän ne lämmöt voi sinne 1150 nousta täydellä kaasulla. Osakaasulla ne lämmöt nousee koska sullaki taitaa olla 440 syttyboxi siinä? ei pysy lämmöt kurissa osakaasulla ajettaessa kovin hyvin, pitää ajaa pumppaamalla ;) Mistä ne sun kaasarit olikaan peräsin?

    Mulla kiertää sen 8100-8200 suunnilleen. Mulla vois olla myydä sulle 600 orkkis jousi sinne kytkimeen. Mitkäs painot kytkimessä nyt paikallaa? Variaattori on mulla sellanen -07 600 xr-s:n vakio jolla se ei kulje kunnolla enkä oo siihen ede perehtynyt mitenkään. Kaverin Team varilla on koitettu ni 48 suoralla helixillä ja punasella jousella kulki jotenki mutta ei meillä oo osia oikeen ton teamin säätämiseen. Tilasin nyt itellekki tollasen teamin ja muutaman jousen...helixejä pitäs jostain saada testiin muutamia.
     
  3. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Vs: Ski-doo rev 440/600 Kausi avattu ja vähän testiä takana!

    Luoja yksin tietää että mistä nuo kaasarit on pois. Ehkä 700 tai 800 summitista. Ja 440:n sähöt siinä on. Tuossa miettyny, jotta minkähän äjäyksen se antaa jos H.O:n putkea kokeilisi.
    Nii no, voi olla että ne tyhjärit tarten, koska nyt on tulossa 22,5 ja 25 tyhjärit.

    Olisi se 600 H.O:n vakio jousi jossain. Vois sitä kokeilla, jos nyt ehtii. Kytkimessä on 440 vakiopainot eli onko ne reilu 14g ja sit ne rullat tuo 2.5g lisää. Eli paino kiikku siellä 16.5g huitteilla.

    Voi olla että annan tuon teamin olla tuollaisena. Erilaista jousta voi joskus kokeilla, kohan tulisi sitä lunta ja olisi aikaa niin sitten testailla kuinka se ummessa etenee.

    Tuossa kävin ohtalampun kans ajamassa (kun ei ole dikimonissa taustavaloja) Ni voi olla että pääsuutinta ei tarte vaihtaa, tyhjäri vain. Pumppaamallapa sitä on tullu aina ajeltua.

    Huomenna vois jatkaa testailua, jos naamatuttu tulee omalla kelkillä ns. vertailu kohteeksi. Tämän hetkinen tunnelma on erittäin positiivinen. Mutta voi olla että se raju totuus selviää kun saa verokin rinnalle ;D

    Oliko kauhia homma säätää ne tmx:ät? Ja onko kui suuri ero noihin TM:n?
     
  4. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/600 Kausi avattu ja vähän testiä takana!

    Paa hidas privaa mitä suuttimia tarviit ni hommaan ne sulle. Ja ne painotapit kuuluu olla jo pelkiltään 16g vakio moottorissa, joten koitappa lisää painoo sinne, neki löytys multa ylimääräsenä.

    Olihan niissä tmx:ssä jonkimoinen homma säädellä. Kyllä niissä on aika ero noihin normi tm:iin kaasunvastaamiseen.

    Nyt tässä vehkeessä alkaa puhaltamaan uudet tuulet tossa lauantai illan aikana.
     
  5. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Joo o! Eilen vaihtu sitten 600ss pois nokalta ja tilalle tuli 800ho. Veti hymyn korviin ku tuollasella tänään ekan kerran pääs kurvaamaan...on se vaan eri peli ku noi pikku koneet ;D

    Pitää tuossa huomenna laittaa lisää kuvaa ja infoo pelista ku kerkee paremmin.
     
  6. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Koneen mukana tuli lite kytkin jossa oli sisällä 300 rampit lähtökoloilla ja jousena koko musta ??? painoina oli 17g tapit ja rampin säätöruuvit 3 asennossa. Kytkennät sais olla pikkasen korkeemalle ni millasta jousta tonne vois koittaa? Tuosta mustasta ku ei ota selvää et mikä se on. Mitäs tollasessa 800 on vakiona painoja?
     
  7. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    reitille on hyvä lähtökohta esim 200-290 (green blue) ja punttia 20 +-. Jos tahtoo lähtöjä ylös niin ei muuta ku jämympää alkua jouseen.

    Sen rampin profiili on sama ku uudemmassa 414, joten siihen voi verrata hyvinki. Se kytkin on vanhempi lite.
     
  8. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Pitääpä hommata sellanen jousi ja koittaa.Painoo on vissii liian vähä ku remmin jättäny mustaa jurmua lautasten puoleen väliiin? Onkos hemmo sulla kertoo jotain hyvää helixi kulmaa teamille? mulla on tuli uus teami pöydällä oottamassa asennusta mutta helixi puuttuu ku ei tiä minkä tilais?

    brp:n tupla pillit pitäs tulla perjantaina mulle näppiin ni pääsee neki asentamaan paikalleen :)
     
  9. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    jos sulla on se 440 vakiohelixi niin testaa 44 ja 48, kummalla jaksaa jauhaa. Veikkaan että lyhyellä matolla pelaa 48 kulmallaki. Tosin jos sulla ei oo helixiä ollenkaan, niin kysäseppä JMH JJJ Honkosjukalta siihen pätevin helixi. Ite en oo ajanu ku suorakulmasilla enkä osaa kyllä sanoa mikä sinne on kaikista paras.

    Mut jos puuhaat siittä oikeeta tuplaputki open modia, niin sinne löytyy tällaset setit. (Tämä 2005 racing handbookista suoraan, open modin säädöt) Hox toi ramppi 419 on ihan sama kun se sun ramppi johon viilataan rajut lähtökuopat jotta kytkentä on tuola 5000rpm nurkilla. Tosin en nyt ihan tommosia säätöjä pistäs jos vekotin tulee reitille/seka-ajoon. Voi olla vähän turhanki on-off säätö. Muutenki toi säätö on tehty tiukalle puristukselle ja bensalle. Soita JJJ serviceen ja tilaa sieltä hilut. Luultavasti saat hyviä vinkkejä mitä säätää ja mistä :)

    DRIVE CLUTCH
    Clutch ass’y - forged
    Ramp 419 pos. 4
    Arm, std. aluminum
    Pin, metric
    TOTAL WEIGHT 18.9 grams)
    Engine RPM - MAX HP is
    8500 RPM
    Spring 250-380 WHITE/WHITE

    DRIVEN CLUTCH (TEAM)
    Cam - Twin Trac 44°& 48°
    The TEAM driven clutch
    cam has 2 cam angle
    positions. Set the Open
    Mod on 44° the stock 440
    uses the 48° position
    Spring-140/200, Red/Blue
    (TEAM)
    GEARING
    TOP— 21
    BOTTOM — 45,TEAM (SLIP
    GEAR)
    CHAIN 74 LINKS P/N 504 151 932
     
  10. adrealine

    adrealine Guest

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    ja toi white-white 250-380 on vanhalta väriltä site green-white 250-380
     
  11. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    joo mutta ei passaa sekottaa nykysiin green white jousiin, nehän oli 200-380 jousia (esim SS revissä vakiona)
     
  12. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Teamiin ei oo mitään helixiä nyt, mutta hieron kauppaa tollasesta käytetystä 44/48 suorasta. Tuo mun teami on tss-04 ni siihen ei ihan niin hyvin löydy käytettyjä helixejä ku tohon vanhempaan tss-98.

    Joo ei ne kytkennät ihan 5000 saa olla ku eihä sillä kehtaa missää ajaa ku täytyy huudattaa jotta liikkuu. Pitää pistää tänne kuvat noista mun lite kytkimistä muutenki, ku mulla on 2kpl -03 vuoden litejä ni toisessa on se ulkolautanen ihan eri ku toisessa. Kasaan tossa huomenna tonne taas jotku sotkut paikalleen ja meen kokeileen. Pitää soittaa sinne jjj servicelle ja tilailla sieltä nippelit.

    Nii ja moottoriksi tuli siis rave crossin 800ho kone+mikunin tm40 kaasarit. Sen mitä imu ja pakoaukosta kattelin ni tuota konetta on viilattu aika reilusti ja mäntinä näytti pyörivän wisecot. Eikös tuossa rave crossin koneessa ole tuo kansiki jotenki erilainen ku normi? Paljokos tollasessa pitäs olla puristuspaineet vakiona? Tuossa oli 11bar molemissa...
     
  13. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    eikö -03:een mee 3-sarjan rampit?

    kansi 0,30mm vakiosta höylätty jos se on raverossin kansi ja vitone alatiiviste.
     
  14. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Menee joo. Mulla on nyt paikallaan 300 rampit joissa on lähtökolot viilattu.

    Eikös jokke sulla oo brp tuplaputket? Tarttiko suuttimia vaihella? Pysyykö pakolämmöt kurissa mite?
     
  15. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    jokos oot ajanu sillä keksinnöllä?

    kannattaa kokeilla kaikki vakionansa ennenku alkaa keksiin ajamatta koko kampetta uuelleen.
    mulla on powertekki ja sulla siinä openmodi-käppyrä, reilusti aukkoja surrattu, eri läpät ja kansi ni empäs osaa sanoo sen suuttimista.. ja mikälie ennakko.

    siinä pitäs olla pääsiittimet 520N ja tyhjäri 20 tai 25, ja niillä kiipes lämmöt tasakaasulla nopsaan ku oli kovemmasti pakkasta.

    big pipen putkiki menee reviin jos se tuli sulle koneen mukana.
    mulla oli raverossissa 300 rampit ja lähtökuopat ni kytkentä oli viientonnin kannikoissa.
     
  16. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    oisko sulla kuvaa wille noista aukoista? Kiinnostais nähä mimmoseksi ne on mäystetty.
     
  17. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Onhan tolla jo jonku verta ajettu.

    Nyt paikallaan ihan spi:n single putki rumble pack mölypöntöllä, tuplat pitäs tulla perjantaina mulle. Mullahan ei ole tossa sitä ravecrossin open mod sytkäboxia missä on se dpm vaan sellanen revin openi boxi jossa ei ole sitä. Joten kaasareihin jouduin suuttimet muutamaan 520:stä--->420 ja tyhjärin 25-->20 ja noilla on lämmöt just soppelit. Osakaasulla nostelee vähemmän lämpöjä ku toi 600ss kone tolla 440 boxilla nosti.

    Ei se komu antanu mulle sitä big pipee mukaan vaikka kinusin...meni jollekki kaverille se putki siitä.

    Noh ens lauantaina ollaan taas paljo viisaampia ku pääsee testailemaan putkia.
     
  18. willef5

    willef5 Summit 800 154" -14

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Ei tullu otettua sillo ku kone oli pöydällä...Mutta voin ottaa sellaset mitä saan ku vaihan ton putkiston ni silloha mul on pakoaukot siinä hollilla, imupuolelta voin nappaa kans samalla.
     
  19. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    jeh, pistä vaan näkösille niin saa ihmetellä!
     
  20. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Ski-doo rev 440/800ho

    Kiinnostaa myös nuo kuvat. Ihan mukava katella miten on toteutettu noita juttuja
     

Suosittele tätä sivua