Skidoo MXZ tai RS 550 / 600 erot..

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä RotaxiRotta, 16/1/22.

  1. RotaxiRotta

    RotaxiRotta Member

    Moi,

    mielessä olisi hankkia viimeistään ensi talveksi otsikon mukainen kelkka 2010 vuosimallista eteenpäin. Mitkä on merkittävimmät erot 550 ja 600 kelkan välillä? Käsittääkseni 550 on puhallinkone ja 600 nestekone. Onko toinen noista huomattavasti parempi esim. kestoltaan? Hyvää olen kuullut 600 e-tec koneista mutta 550 ei oikein ole näkemystä. Tehoa molemmissa lienee minun tarpeisiin ihan tarpeeksi mutta kokemukset laitteista kiinnostas niin ei tulis ihan paskaan polkastua. Paljonhan nuo näkyy olevan järjestään ajettuja melko uudetkin mutta kun ei pinkka riitä tuliterään niin riskillä sit ostettava "sisäänajettu".. :)
     
  2. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Minä unohtaisin 550:sen. Toki on varmasti kevyt mutta kuitenkin melko nopeesti kohtaat hetken neste koneisen ominaisuuksiin. Vaikka noilla e-tec 6-satkuilla on ajettu niin hyvin kestävät. Ei voi tietää etukäteen mikä yksilö pärkyää tänään tai ens viikolla. Mäntäsarja ei ole kovin mahdottoman kallis ja jos omaa osaamista sekä huolellisuutta niin niiden vaihto ei liene vaikee. Itellä ei ole moisesta kokemusta.
    Valitset vaan huolella hyvän yksilön, unohtamatta tarkistaa koko vehje kunnolla.
     
  3. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Sen mitä puhallinkoneen saa halvemmalla, parissa talvessa taputtelee polttoainelaskussa. Lisäksi puhkumallien alustat on vakiona kertakäyttöiset ja "sisäänajetuissa" loppu. Viidentoista tonnin kohdilla kone auki, kampiakseliin rasvat ja männät uusiksi niin Etec kulkee vielä toisen mokoman.

    Perusasiat on toki tärkeitä, kurkut pitää olla ehjänä ja polttoainesuodattimet aikanaan vaihdettu, niinkuin kaikissa muissakin vehkeissä.
     

Suosittele tätä sivua