Summit 850 etec

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä vilhe85, 27/4/16.

  1. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    391 remmin otat mukaan ja samanlaisen vararemmin ja ajelet suoja paikoillaan koko reissun. Ne fyllit voi kyllä ottaa pois sieltä sisältä mutta ei tartte kyllä muuta tehä, tai no voi siihen keskelle porata reiän varmuuden vuoksi. Jos se tuolla 391 remmillä ei pelaa niin siellä on sitten muuta vikaa tämän vuotisessa 850 X:ssä.
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin no. Olen katellu kuvia miltä näyttää ku tulee katkennu remmi vauhilla tuolta kytkimeltä läpi katteiden, joten eipä haluttais katella sitä remmiä tulossa kohti naamaa läpi sivuposken. Eli ite en lähtis sitä muovisuojaa poraileen pois. Ku eipä se lämpö siitä paljoa kauemmas pääse vaikka sen leikkaakin, kun sivuposki on senttien päässä...
     
  3. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Ei taida tuo aromipesä juurikaan laskea voimansiirtopalikoiden lämpötiloja niinkuin sen mainostettiin aikoinaan tekevän...
     
  4. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Ei sillä muovisuojalla ole remmin katkeamisen kannalta mitään merkitystä, sitä peltiä kohti se lähtee tai sitten alamuovista läpi. Itse tein reikäjuuston siitä muoviosasta, mutta en kokonaan poistanut että saa vararemmin ja työkalut kiinni siihen. On noita remmejä tullut räjäyteltyä sen verta paljon männä vuosina kaikilla merkeillä että se lähtösuunta on itselle aika tuttu :D

    Hätävarjelua tai ei, jokainen tekee omat ratkaisunsa ja ainakaan minulla ei mene yöunet jos vähän rasiaporaa näyttää turhille muoveille ja lyö meshiä kylkeen. Täällä puhutaan faktana että "voimansiirron setupeissa se vika on" ilman mitään kunnollisia perusteluja. Perusteluitakin olisi kiva kuulla "faktojen" ohessa.

    Niin pätevä kaveri kuin tuo DJ onkin, niin yhden talven testit yhdellä kelkalla ei ole vielä kauheasti. Eiköhän siellä tehtaan päässä ole rivi insinöörejä jotka tuon voimansiirron on mulkanneet niihin ajo-olosuhteisiin mihin se kelkka on tarkoitettu, ja toinen rivi testikuskeja niitä säätöjä testaamassa kauden alusta loppuun. Jos 17-mallin HA säädöt ei miellytä syystä tai toisesta, niin 18-mallin SL tuntuu miellyttävän aika monia täkäläisiä kuskeja jotka ei foorumilla huutele :)

    Mistä nämä ongelmat johtuu niin syitä voi olla monia, huono erä remmejä, huono erä kumityynyjä, tai jotain vastaavaa. Eiköhän siellä tutkita asiaa koko ajan. Pitää kuitenkin muistaa että kaikilla ei ongelmia ole. Ja takuuhakemus se pitää oman kauppiaan kautta tehdä jotta ne hajonneet remmit saa jos ei itsellä kestä.

    Minulla meni aikanaan catista 5-6 hihnaa lyhyessä ajassa, varisuojat ja muovit palasina ja maahantuojaa ei paljoa kiinnostanut.
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/18
  5. kaner

    kaner HC Evo 153"

    DJllä nyt vain sattuu olemaan testikuskeja mm. Kanadassa, Norjassa ja Ruotsissa, että ei siellä yhellä kelkalla testata niitä..
    Petikumet on itellä ainaki ihan ehjät, kytkimestä ku ottaa kiinni niin kone ei kyllä liiku. Ja toisaalta, ne remmit varmaan räjähtelis jos petikumet ois rikki... Muttako mulla ne PALAA eli remmi luistaa. Tussia on turha ees tyrkätä lautasiin ku niitä ei muutaman täyskaasuveon jälkeen enää ole. Nuissa lautasissa ois ideaa ruoan tekkoon, vois ottaa kananmunia ens kerralla matkaan ja paistaa niitä. Niin kuumana ne käy. Toimivasta voimalinjasta kestäis ottaa ihan paljaalla käellä lautasista kiinni, tässä ei toivoakaan ees hanskat käessä.
    Mie olen kauppiaan kans tänäänki soitellu keskeltä ei mittään, ainut mitä he voivat asialle tällä hetkellä tehä on se että minun pitää laskea ramppeja niin paljon että kone ei kierrä yhtään yli 7900rpm. Yli tuon rajan remmi tekkee kuoleman. Ja tuo siihen asti, että kalibrointi ingenjöör saa toimivat hilut testattua ja toimitettua myyjille. Ja tuota testiä tehään kuulemma aika nopialla tahilla tällä hetkellä. Remmit lähtee kyllä reklamoitavaksi heti huomenna ite kelkan matkassa.
     
    Fudge ja pezq^ tykkäävät tästä.
  6. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Iha pakko puuttua

    Mitä? Huvikseenko ne syö hihnoja?:D

    Minkälaista faktaa tähän pitäs lisätä? Kai se nyt on väärin säädetty ajotyyliin tai paikkaa jos remmit ei kestä, lisäksi catisa meni niitä Heikin vinkkaamia Gateseja paskaksi iha samallai ku muitakin ku säädöt oli hakusesa:oops:
     
    kaner tykkää tästä.
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No jos sanotaan faktana että voimansiirron setupit on pielessä ja sen takia syö hihnoja, niin olisi kiva kuulla jotain perustelujakin :D eipä kai kukaan vielä osaa varmuudella sanoa miksi osassa kelkkoja ongelmia on, ei edes valmistaja.

    Catissa remmejä meni ihan vakiosäädöilläkin, eipä tarvinnut kun kovalla jäljellä hetki huudattaa kaasu pohjassa niin orkkisremmi oli entinen. Toivottavasti uudemmissa malleissa ongelmat on korjattu.
     
    Viimeksi muokattu: 15/1/18
  8. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Katsoppas sitä remmiä kun nostat kytkimestä, kyllähän se löystyy aivan selvästi. Parista pakkauudestakin kelkasta nostellut konetta plus kavereiden kamppeista niin löystyy aivan samallalailla niissäkin kuin omassakin kelkassa, mutta hyvä jos sinulle on joku erikoisyksilö sattunut. Minä en ole sanonut faktana että vika olisi niissä, se on vain oma arvelu koska oman kokemuksen mukaan kone ei tarvi kauheasti liikkua niin linjaus on pielessä ja se on remmin menoa sitten. Niinkuin olen sanonut niin kokeillaan ja testataan, ei se arvailemalla asia selviä jos mitään ei tee. En ole sanonut että kaikkien pitäisi lähteä tilaamaan/vaihtamaan kumityynynsä mutta itse ainakin kokeilen ja kerron sitten miten kävi.

    Ja kyllä minä olen Joen jutuista ymmärtänyt että hän itse testaa setin valmiiksi. Ettet nyt sekoita asiakkaita testikuskeihin. Eipä hän lupaa mitään muuta remmien suhteen, kuin että voimansiirto käy viileämpänä, mutta kuinka paljon? Ja eihän myöskään lupaa että remmiongelmat hänen seteillään katoaisi.
     
    Viimeksi muokattu: 15/1/18
  9. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Jos siellä tehtaan päässä on rivi Pro kavereita jotka näitä testaa, niin miksi sieltä tulee pihalle ihan täyttä paskaa? Petikumit repeää alle tuhannessa kilsassa. Kaverin 18 mallin 154 freeridesta petikumit paskana ja kelkalla ajettu 300km rauhallista ajoa. Remmit SULAA ja sekö on muka toimiva voimalinja, joka on tehtaalta hierottu kohilleen!! :D:D Norona ja Rasmussen turranu jossain järvenjäällä ja todennu, että nyt on hyvä!! o_O
     
    Jakelfin, A-J, Hemikoo ja 5 muut tykkäävät tästä.
  10. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Minäpä katon sitä remmiä ku varin lautaset on sepposen selällään.
    Siis puolustakkos tuota voimalinjaa niin paljon syystä että se vetää hyvin? Ja remmien palamiseen/sulamiseen syynä on petikumet? Ensinnäki, jos petikumet ois paskana: se remmi tuskin olis ehjä tai yhtenä kappaleena enää. Mutta esim. mulla ne on muuten ehjiä, lukuunottamatta sitä faktaa että ne on palanu ja liimat sulanu. Ja on saanu happea.
    Kertooko sulle huonoista petikumeista se, että kytkimen lautaset on ku hellan levyt täysillä? Tuo kertoo sen, että remmille pittää saaha aika paljon lissää painetta... Ja sitä painetta ei saaha petikumeilla.
    Kiitos ja anteeksi
     
    Hemikoo, mikzar ja pezq^ tykkäävät tästä.
  11. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Kyllä se nyt vaan on fakta että voimansiirrossa on vika jos voimansiirto osa eli remmi ei kestä.
     
    A-J, Hemikoo, TeHo ja 3 muut tykkäävät tästä.
  12. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Liikuttakaapa konetta variaattorin suuntaan, eli sinne minnepäin se hihna sitä konetta kiskoo. Kuinka paljon liikkuu... Mulla ei ainakaan milliä enempää.
     
  13. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No ongelmahan voi olla vaikka alihankkijan laadunvalvonnassa oli se sitten ongelma vaikka noissa uusissa remmeissä.

    Kaikilla ei remmit sula, eikä ne minullakaan sula mutta kappaleiksi ne kyllä menee :):D
     
  14. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Piti viikoksi lähteä taas töihin, mutta minä laitan tuohon omaan kelkkaan kunnolla kytkimelle puristusta seuraavilla vapailla, niin nähdään onko siinä vika. Palikoita mitä löytyy kotoa: 150-380Dalton jousi, 968 rampit johon poraan paikat lisä painoille (ei kiinnosta kenenkään mielipide tämän toimivuudesta), pivot painoja pitäisi tulla postista. Kerron sitten miten toimi ja laskiko lämmöt kytkimellä. Pitäisi olla aika hyvät lähtökohdat testata, kun petikumit on uudet ja remmi on uusi.
     
    kaner tykkää tästä.
  15. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Ja fakta on että esimerkkinä minun (ja kaverien) kateissa ei orkkis orkkis varinsäädöillä remmit kestäneet normi köröttelyä, mutta eri hihnalla ongelmat loppui. Tuennat yms oli kaikki kunnossa.
     
    Viimeksi muokattu: 15/1/18
  16. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Katsoppas sitä remmiä iteään, kyllä se vaan löystyy kun kytkimestä nostaa (kohti qrs eli ylöspäin).

    Tai sitten ne vajaat 10 kelkkaa mistä itse olen kiskonut on jotain poikkeustapauksia :D
     
  17. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    En kyllä mitään puolusta, kunhan esitän vaihtoehtoisen näkökulman. Missään vaiheessa en ole sanonut että fakta on näin, vaan testataan ensin ja katsotaaan sitten lisää.

    Ja jos se yhtään helpottaa, jokainen saa tehdä omalle kelkalleen mitä haluaa :)

    Länsinaapurista on tullut jo alustavasti positiivista kommenttia, kun ovat koneen tuentoja parantaneet. Mutta kilsoja tarvitsee lisää että osataan sanoa enemmän.

    Kyllähän se DJ kitti on itseäkin kiinnostanut, mutta kokemukset kaverien kelkoista ei niin kummoisia ole vanhemmista malleista että jaksaisin sen uskoa olevan mikään sateentekijän. Toki sen eron tietäisi parhaiten kun omaan kamppeeseen laittaisi ja sitten oikeasti pystyisi vertaamaan. Kaverin viimetalvinen dokkeri kyllä purkasi narut remmistä aika nopeasti sillä DJ:n kitilläkin.
     
  18. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Mitkäs petikumet sulle tuli paikalleen, uudet orginaalit vai nuo rs:n? Jos rs niin tuliko prikat myös?
     
  19. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Jaa normi köröttelyä.:p mitä se sellainen on? Mulla on sitä varten ihan erikseen kelkka. Skido muuten, eikä syö hihnaa. 20180111_130404.jpg
     
    Jakelfin, möykkä, arzka- ja 5 muut tykkäävät tästä.
  20. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Mulla on 800 vararemmi tallessa niin kestäskö se paremmin ? Ja jos sen aromipesän vielä ottas pois ja jättäs vaan sen suojapellin ?

    Ruotsiin lähdössä ensi viikoksi niin mieluummin tässä ennakolta lämpösessä tallissa tekis kaikkensa, että vehe kestäis ruottin korvessa ajoakin...
     

Suosittele tätä sivua