TÄRKEÄ vakuutusasia!!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 5/5/06.

  1. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Mites tuolla fenniassa korvaa kasko jäihin putoamiset. Esimerkkinä ainakin viime talvena Pohjolan kasko ois korvannu vaan, jos on uponnu ajettaessa virallista jäätietä, missä ei saa ees kelkalla ajaa. Ainakin IF:llä ja lähivakuutuksella kuulemma korvataan olipa sitten uponnu jäätiellä tai jossain muualla.
    Aika tärkeä pointti mun mielestä vakuutusyhtiötä valkatessa.
     
  2. Tebu

    Tebu Rave 3500 850e-tec

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    tuli tossa mieleen et kuinkas vakuutusyhtiöt suhtautuu näin vähällä lumella ajettuihin vahonkoihin kaskon piikkiin..!!?? ja yleensäkkin entä jos vahinko sattuu muualla kuin reitillä..??!!
     
  3. päristelijä

    päristelijä Apex xtx

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Olkaapa tarkkoina kun saatte fenniasta vakuutus kirjan kotiin. Mulla ainaki hinnat oli ihan jotain mitä oltiin sovittu puhelimessa.
    Soitin fenniaan ja mainitsin hintojen noususta niin sieltä selitettiin et jos kaikki vakuutukset siirrän fenniaan niin saan kelkan vakuutuksen siihen ja siihen hintaan no mainitsin et alunperin pyysin vain tarjouksen vain ainoastaan kelkkaan niin jatinan jälkeen päästiin takas niinhin alkuperäisiin hintoihin. Eli alkuperäinen hinta liikenne 90,81eur kasko 328eur ja tuo toinen hinta ois ollu liikene 90,81 kasko 547.60eur et sillee fenniassa saas nähdä millo hinta taas pompsahtaa ylös päin.

    Kyselin taas siitä telalukko asiasta niin katsotaan tapauskohtaisesti esim kotipihalla pitää lukita jossain korvessa mökillä ei tarvi lukita siinä taitaa olla pieni porsaan reikä korvaus jutuissa eli itselaitan jonku kettinkilukon niin eipä tarvi sit tapella
     
  4. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Vähän jäi paska maku tosta fennian touhusta! Pyysin kk sitte tajousta vain ja ainoastaan kelkkaa varten ja tarjouksessa tuli sitten hela hoito.. kämpät autot sun muut mööpelit ja sitte tosiaan hinnat ihan muuta pelkälle kelkalle.

    Päädyin sitte tuttuun ja turvalliseen vaikkakin jäi joitan kymppejä tuosta fennian tarjouksesta. Tietääpähän vahingon sattuessa homman toimivan.
     
  5. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Fennialla taitaa olla tämä kelkkavakuutus sisäänvetotuote ::) Juups, mut kannattee tarkistaa vakuutusturva ja muut asiat. Itse en henk.koht. kyllä alkais muutaman kympin säästön takia vakuutuksia siirtämään jos turva kovastikkin huononee..
     
  6. MaxMartin

    MaxMartin Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Fennialla on tosiaan huonona puolena että varkausvakuutusta varten täytyy olla telalukko ("laite joka estää telan pyörimisen"),
    näin on selvästi vakuutuspaprujen mukana tulleessa kirjasessa sanottu, en suosittelisi olemaan ilman vaikka puhelimessa olisi sanottu mitä.
    Samoin varkausvakuutus ei ole voimassa jos kelkka on kärryssä jossa ei ole vetopää lukittuna.
     
  7. päristelijä

    päristelijä Apex xtx

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Joo en minäkään muutaman kympin tähden vaan nyt puhutaan sadoista euroista
     
  8. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!


    Fenniassa on tosiaan tuo liikennevakuutus on puolet halvempi Oulun ja Lapin läänissä kuin muualla Suomessa.
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Ite vaihdan kaikki vakuutukset fenniaan, kun auton kohdallakin säästää yli 350 euroa vuodessa ja kelkassa noin saman verran.
     
  10. BenZo

    BenZo Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Jeps, tuli hieman tiedusteltua vakuutuksista Pohjantähdestä...

    Täyskaskon korvauksista:

    * vakuutus EI korvaa jos kelkka putoaa jäihin (kuulemma Pohjola ja Turva korvaa tämän) :eek:
    * vakuutus KORVAA jos ajat puuhun tms vahingon vaikka olisit urien/reittien ulkopuolella :)
    * vakuutus KORVAA jos kelkkasi varastetaan ja sinulla ei ole telomattoa lukittu :)

    Pohjolasta lupasivat laittaa tarjouksen ja samalla vastauksen edellisiin kysymyksiin...paikallinen päällikkö hieman naureskeli noita vaaatimuksia ja korvauksetta jätttämisiä mitä täällä tullut ilmi....katsotaan mitä posti tuo tullessaan...
     
  11. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    No se. Pitäiskö mullakin kysyä fenniasta kelkan vakuutuksia jos satoja euroja on halvempi kuin muilla. Pyörähtää vaan sillai että fennia saapi maksaa mulle että otan vakuutuksen ku ei nykyäänkään tuo vakuutusmaksu kovin älytön ole ;D Alkaiskohan nuo maksaa.. ::) 8) ;D
     
  12. mixuman

    mixuman POLARIS 650 triple SKS / LYNX 5900

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    ELÄKÖÖN FENNIA

    Itse siirsin just FENNIASTA kaikki vakuutukset pois, koska tappelin yli vuoden niitte huijareitten kaa. Olin jo pitkään ollut fennian asiakas ja yritin selvitellä ja sopia fennian kanssa, että saisko ne asiat kuntoon, että ei tarvitse vaihtaa toiseen yhtiöön. Mutta ei sieltä herunut mitään yhteistyötä.

    Mulle tuli ainaki miljoona turhia laskuja/ satamiljoonnaa tuplalaskuja,+ paljon muita aiheettomia maksumuistutuksia. Jouduin soittelemaan ja selvittelemään oikeita summia/laskuja joka kuukausi ainakin vuoden ajan, mistä meinasin joutua vaikeuksiin..

    Selitys FENNIA:sta oli, että "Meillä on nää uudet ohjelmistot ja laitteet ni ei näitä osaa kukaan käyttää :eek: :eek: :eek: :eek: " /// tai sit jos puhelimessa oli joku nuorempi, ni se sit valitteli et ei ne mummot osaa mitää laskee.. taasko ne on koheltanu ???.... ja paljon muita yhtä fiksuja selityksiä...

    Onneks pääsin eroon ja sain rahakin takaisin 10000000000 tunnin puhelujen ja haukkumisien jälkeen. Tuskin kaikkia, mut ihan sama ku pääsin eroon niistä.

    Ja ku siirsin kaikki vakuutukset kerralla fenniasta toiseen vakuutusyhtiöön ni tuli myös aika paljon säästöä..

    ps. En ole ainut, joka näistä samoista asioista on kärsinyt fennian koheltaessa...

    Eli omien mukavien kokemusten perusteella en voi suositella FENNIAA KENELLEKKÄÄN


    En siis yleistä tai puhu kaikkien puolesta, vaan tämä on oma kokemukseni FENNIAN asiakkaiden palvelusta..
     
  13. machz

    machz Guest

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Samoin kuin mixuman, olen saanut tapella Pohjolan ja Tapiolan kanssa ;) :mad:. Eli en suosittele henk.koht niitä :(. Ja Fenniasta tuli ainakin selvemmät erittelyt laskuista ja reilut alennukset, joten vielä ainakin tyytyväinen siihen! :-X
     
  14. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Syksyllä siirsin kummatkin kelkat fenniaan. On tosi paljon halvempi kun muut. Mietiskelin sitä, kun ne ottavat maton pituuden huomioon vakutuksen hinnassa, mitenhän ne reagoi jostain mountainin matosta. Tietty se pitäs vaihattaa rekkariin se maton pituus.
    Sain jamattua niin että tourinki meni työ kelkkavakuutuksella ja kupan päälle lippis :eek: WOW :).
     
  15. machz

    machz Guest

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Itselle tyrkytettiin Fenniasta "väenväkisin" työkelkka-vakuutusta Kitty-Cattiin ( myyjä;- "katellaanpa vielä näitä pykäliä, eiköhän me jotenkin saada se tuohon työkelkkasegmenttiin...") ! ;D Selvitin sitten mikä homman nimi... 8)
     
  16. irraH

    irraH Iron Dog 600R

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    IF

    Ski-Doo 500 MXZ vm.2000
    Hinnat alennusten jälkeen

    Liikenne: 171€
    Osakasko: 30€/vuosi
    Täyskasko:831€/vuosi :eek: eli 69,25/kk.

    Kaskon hinta yllätti täydellisesti, mutta onneksi istuin jo valmiiksi kun sanoi tuon hinnan :)
     
  17. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Kannattaa ko ton ikäseen kelkkaan enää maksaa kaskoa?
    Ymmärrän kyl noi uudet vehkeet, mut jos kelkan hinta pyörii yleensä 2500e-3500e, ni en kyl itte viittis maksaa noin kovia hintoja vakuutuksesta.
     
  18. ezco

    ezco Lynx Enduro 500 SP -02

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Oma lusikka tähän soppaan. Mulla on kaikki vakuutukset tällä hetkellä Fenniassa ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Viimeisen vuoden sisällä olen tarvinnut kahdesti vakuutusyhtiötä. Ensimmäisen kerran kun autoon murtauduttiin.. Silloin vakuutusyhtiönä oli Pohjola ja mikään ei toiminut!! Nyt käytin kelkan korjauksessa keväisen osuman jäljiltä ja Fennian kanssa ei ollut mitään ongelmia asiaa hoidettaessa. Vakuutukset ovat lisäksi halvemmat kuin Pohjolassa.

    Itseäni tympäsee vahingon sattuessa alkaa vielä tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa, joten en kyllä pysty sen puolesta Pohjolaa suosittelemaan kenellekään. Fennialla toimi hyvin. IF:llä on myös korvauspalvelu toiminut hyvin. Vakuutusten hinnat vain olivat tuplahintaiset Fenniaan verrattuna, joten päätös oli helppo.
     
  19. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Tota mulla on kyllä kasko alle puolet tuosta ja kelkka 01 600 MXZ.
    Muutenki ihmetyttää nuo hinnat mitä jengi on saanu yhtiöistä. Keskittäkää vakuutukset jne.
    Ei ne niitä alennuksia erikseen kerro. Esim. DESSillä saa alennusta kaskosta muistaakseni 10% vai oliko 15...
     
  20. irraH

    irraH Iron Dog 600R

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Onneksi sen saa vaikka kuukaudeksi niin ei tuo niin kallis ole.
    Varmaan nyt pidän tämän ajokauden kaskoa, koska ei se tee kuin ~210€/3kk. Tuolla rahalla ei paljon korjailla jos jotakin sattuu.


    Saatko osiin, eli maksatko täyden kaskon vaikka et ajaisi kuin 2kk?
    Meillä kaikki vakuutukset IFissä.
     

Suosittele tätä sivua