TÄRKEÄ vakuutusasia!!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 5/5/06.

  1. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Minä ku ajattelin ettei muut laittas vakuutuksiaan tuonne niin sais nauttia halvoista vakuutuksista jatkossakin :D viimeks pop-vakuutuksessa kävi sama homma että kun oli halvin ja kaikki siirsi vakuutuksensa sinne niin hinnat pompsahtivat seuraavalle vuodelle. Saisivat laittaa sen bonusjärjestelmän kelkkapuolellekkin niin varmasti avkn vaihtorivistö puolittuis keväällä...
     
    vetkulilm, Mika_R, fxjannu ja 3 muut tykkäävät tästä.
  2. teme-

    teme- Well-Known Member

    Tuo bonus homma on kyllä totta.
     
    Fudge tykkää tästä.
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kyllä mulla on pitänyt kolmessa puulaakissa irtisanoa ihan erikseen vakuttukset kelkoista.
     
  4. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Jospa Folksamilla eivät keksi vuodenaikahinnoittelua, kuten muut yhtiöt.....
    Tuo bonus systeemi olisi kyllä hyvä. Ei rokotettaisi niin rajusti nätisti ajelijoita.
     
    teme- ja M.E.A tykkäävät tästä.
  5. SamiH75

    SamiH75 Active Member

    Tulevalle kaudelle tiputan laajan kaskon pois, LähiTapiola pyytää kaskosta 1200 euroa (vuodenaikahinnoiteltu).
    Tilapäinen liikennekäytöstä poisto puolittaa hinnan, turhan kallis vieläkin.
    Osakasko vain 130 euroa, joten ei ole vaihtoehtoja.
    13-mallin Raveen ei kannata upottaa tonneja vuosittain, omassa käytössä kelkka pysyy kyllä nipussa.
     
  6. Booris

    Booris ArcticCat M8000 LTD 153" Polaris RMK 155"

    Folksamiin olin yhteydessä muissa vakuutusasioissa ja samalla kyselin onko tietoa tulevista muutoksista niin myyjä sanoi että on ollut puhetta tuosta hinnoittelun muutoksesta, eli mahdollisesti sellainen on tulossa. Tuntui olevan heillä joku ongelma sen kanssa kun hirveä määrä kelkkoja vakuutettuna heidän yhtiössä johtuen tuosta kun kaikilla muilla on jo vuodeaikahinnoittelu ja heillä ei.
     
  7. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Jännä ongelma, jos hirvittää vakuutuksen ottajien määrä:p. Luulisi, että asiakkaat kelpaa, tietysti jos sitten korvausvaatimuksia tulee samassa suhteessa, niin voihan se sitten hiukan "jännittää".
    Bonus järjestelmä olis hyvä. Vahinkoalttiit kuskit maksaisivat enemmän (pienempi bonus) ja ei kolaroivat ajelisivat edullisemmin bonuksein kanssa.
     
    Zombie tykkää tästä.
  8. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

  9. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Jaa vai että fennia:eek: oletettavasti hinnat nousee reilusti..:(:mad:
     
  10. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Viimetalvena ei ois ainakaan minulla ollut kaskoa jos ei ois ollut folksamin hinnat..
    Saas nähä miten käy nytten
     
  11. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Sama homma minulla
     
  12. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Jaa-a, mistähän tuota sitten ottaa vakuutuksen kelkkaan tai oikeastaan kelloihin kerta tuo folksamin homma näyttää kusevan näillä näkymin. Taitaa olla kaikissa firmoissa tuo vuodenaika hinnoittelu??
     
  13. K9Pro

    K9Pro Lynx Rave RE 3500 600R 2023

    Itellä oli kaksi talvea Pohjantähdessä 2015 SR Viperin liikenne+kasko. Vuodenaikahinnoittelu oli käytössä, täysi vuosi maksoi n. 650 eur. Ei mielestäni lainkaan paha. Tuosta sai liikennekäytöstä poistolla vielä jotain pois, riippui miten kausi alkoi tai loppui.

    Ainakin mulla meni käytöstä poistosta tieto suoraan yhtiöön eikä vakuutusta tarvinnut irtisanoa. Tosin käyttöönotto olikin sitten toinen tarina... tieto meni vakuutusyhtiölle, mutta laskutus nakutti vaan sitkeästi ns. seisontahintaa. Kun vahinko sitten sattui, niin maksajan löytyminen aiheuttikin pientä stressiä. Kaikki meni kuitenkin lopulta ihan oikein ja mun kannalta hyvin, olinhan hoitanut oman osani moitteetta ja ajallaan.
     
  14. Reuhka

    Reuhka Ockelbo 600

    Folksamissa oli täälläkin kasko männä talvena. Tuossa vähän laskeskelin niin karkeasti 1.5k olisi vuodenaikahinnoittelun vakuutuksen hinta. Folksamissa viime talvena koko vuoden hinta vähän reilu 1k. If ei ilmeisesti halua vakuuttaa winderiä, 3,5k täyskaskon hinta :D
    Jos/kun tuo folksamin kuvio kusee niin pitää kyllä vakavissaan miettiä kaskon välttämättömyyttä ensi talveksi..
     
  15. Porokone

    Porokone Well-Known Member

    OPlla Summittiin n. 1050 e vuosi kasko+liikenne.

    RMKn vakuutus Popilta 260e vuosi pelkkä liikenne.
     
  16. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Alle 5000 euron peleihin kaskot on kyllä vähän niin ja näin... tietty jos on taipumusta hurjempaan ajoon:D
    Parin kolmen vuoden kaskomaksuilla tekee jo yllättävästi itsekin remonttia.
     
    TeHo tykkää tästä.
  17. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Vakuutusyhtiöstä soittelivat ja kysyivät, että saisivatko tehdä tarjousta vakuutuksista. Sanoin, että "mikäpä siinä ja aloitetaanpa kelkan vakuutuksesta". Noh. kasko ja liikenne suht. samaa kuin muillakin. Kysyin sitten, että "onko vuodenaikahinnoitelu". Vastaus oli että " kyllä on". Siihen minÄ että "ei hyvä". Vakuutusmyyjä kysyi sitten epäuskoisena että "onko jokin yhtiö, jolla ei ole vielä vuodenaikahinnoitelua.....".
    Tuosta viimeisestä vakuutusmyyjän kommentista tuli kyllä mieleen, että taitavat yhtiöt ajaa kartellia, että kaikilla olisi sama nylkyhinnoittelu...:mad:
     
  18. teme-

    teme- Well-Known Member

    Saisivat kyllä ruveta sitä bonushommaa ottamaan käyttöön näissä vehkeissä, saatas edes vähä järkee noihin hintoihin.
     
    TeHo, Korbimotors ja Fudge tykkäävät tästä.
  19. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Se vois olla toimiva kuten on moottoripyörä puolella mutta son isompi homma.. Vaatii laki muutoksen.. Eli ei kannata ihan heti oottaa muutosta.
     
  20. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Kysyn kun en tiedä. Miksi se vaatii lakimuutoksen?
     

Suosittele tätä sivua