Hei eli toinen takapyörä tai siis sen laakeri antautu eikös jossai malleissa ole 4 pyörällä tuo akseli mistä sellainen voisi löytää? heikko kohtahan tuo on jos toinen särkyy ni ongelmia on heti ainakin pakilla
Kyllä se ajan myötä mikä tahansa laakeri kuluu ja lopulta hajoaa. Ei Lynxit oo mikään poikkeus. 4 pyöräisen akselin saatavuudesta en tiedä, mutta todennäköisesti sille nykyiselleklin akselille saa ne pari kääntöpuörää lisää. Tarvii vain sopivan mittaiset väliholkit väliin. Kätevä kaveri tekee sopivat väliholkit paikallaan olevia lyhentämällä ja omaava mielikuvitusta käyttämällä. Esimerkiksi itse kun jatkoin oman polariksen telastoa, niin oli pakko siirtää kääntö pyöriä siirtää. Kolmannen vaihdoin toiselta laidalta keskelle ja uloimmat liukurunkojen ulkopuolelta liukurunkojen sisäpuolelle. Holkit oli tehtävä uusiksi. Mittausten ja asian hetkellisen tuumailujen jälkeen pistin uloimmiksi holkeiksi vanhoista, loppuun käytetyistä laakereita otetut sisäkoolit ja lyhensi alkuperäiset holkit sopivan mittaisiksi kääntöpyörien väliin. samalla periaatteella saa vaikka neljä pyörää kahden sijaan ja kun nykyisten paikkaa ei tarvi siirtää, niin pitäisin aika helppona tapauksena lisätä pari pyörää sinne
Xterrainissa on neljällä. Mulla on kanssa osat jolla oli muutettu tuo vakio neljälle pyörälle. Muutin itse takas kahdelle.
Minkä vuoks vaihoit takas kahdelle? Itellä xtrimmi ajoilta tuo neljän pyörän setti akseleineen vielä oottamassa asennusta. Xtrimmillä n. 7tkm ja nykyisessä 7tkm takana ja ei kummankaan kanssa ongelmia näiden suhteen.
No mille vaikutti? Huomasko eroa? Äkkiseltään tuntuis et umpisessa vois olla ketterämpi kanttailla, mut huomaako sitä eroo sit kuitenkaan. Vai onko pelkästään kestävyys mikä puoltaa neljää pyörää..
Mä olen kyllä huono testikuski, ja vaihdos tapahtui kesällä niin vaikea sanoa. Omaan silmään ainakin paremman näköinen ilman ulompia ☺️ Ajatus lähti siitä kun kaverilla oli sama kelkka, mutta tuntui että se eteni paremmin umpisessa. Mulla oli tuo erillainen taka-akseli ja tiukempi etupukin jousi, niin muutin ne takaisin vakioiksi.