Oterman kautta en tiedä, mutta Kongasmäen kautta on. Isolla linjalla pari pahaa sulaa ojaa, mutta kaasulla yli.
Rokualta tänään puolangan suuntaan eli vaalan kautta ja hyvä oli ajaa...tykkypuut siivottu ainakin Rokualla...länsipuolen reitillä puolangalle oli kyllä muutamia pöllejä poikkiteloin...
Tämä nyt on se huonoin mahdollinen selitys, kun Poliisi sattuu luvattomalla uralla ratsaamaan. Joku aiemmin taisi mainita, että tuo väli olisi poikki ja juuri sen vuoksi tuo puuttuu kelkkareitit.fi palvelusta.
Pahoittelut kun ei tämän talven tietoa ollut ku en ajamassa oo käynyt. Ku vuosia sit oli pätkä mikä oli poikki koska oli kyltit viety reitille. Tästä sit käytiin paikallis kelkkaryhmässä juttua ja viime talvena oli vapaa ajo viimeksi läpi. Mut jos se jälleen on tälle vuotta sit muuttunut nii sit on.
Tuota kautta vois ajella. Jos kävis muhos-pulkkila retkellä jonakin lähiviikkona niin aika olennaisesti lyhentää tuo pätkä matkaa
Tuo on kyl tosissaan jees ku itellä kelkka kestilässä ja siitä vaalaan tulee monesti käytyä reissuja nii jos tommonen reitti onnistuu nii enemmän ku sata jänistä, olin täs jo melkein meidän kerhon pomolle taas laittamassa viestii et miten tää nyt jälleen kerran toimii et onko tietoo
Tuollahan kun olisi aktiiveilla aikaa niin linjais tuon reitin uusiksi. Kyselisi maanomistajilta luvat ja niin edelleen. Onkohan tuossa pellolla sit rällätty aikoinaan kun on katkennut tuo kulku tuosta?
Tuohon aiheeseen liittyen onkos karralla tai jolla kulla muulla tietoa tai kontakteja kunnan suuntaan, kun manamansalon reitti on myös varsin luomua ja olisi mielestäni varsin hyvä reittivaihtoehto esim Oulusta tuleville kelkkailijoille. Saaren kesäinen vetovoimahan on hyvä, mutta puuttuva kunnon reitistö näivettää aluetta talvisin. Eurojen puute on tietenkin lyhyellä janalla ajateltuna osa syy, mutta pitkässä juoksussa virkistäisi elinkeinotoimintaa, joka pitäisi olla kunnan yksi tärkeimpiä intressejä.
Minä olen kunnassa ollut mestareiden kanssa tuonkin uran kunnostuksesta keskusteluissa useampaan otteeseen. Suunnitelmatkin olen sen kunnostuksesta nähnyt ja käsittääkseni ne piti (jälleen kerran) jo viime kesänä toteuttaa. En tiedä mikä siinä on niin vastenmielistä, rahasta se tuskin on kiinni. Pakon sanelemana saatetaan joku silta käydä korjaamassa. Vaalassa on ollut jo tovin aikaa semmonen mentaliteetti, että ketään ei kiinnosta mikään. Palkka juoksee, mutta minä en. En tiedä auttaisko tuo, jos sinne ulkopaikkakuntalaisetkin laittais viestiä asiasta. Se saaresta Enonkylän puolelle menevä urahan on lakkautettu jo aikaa sitten, joten virallista läpiajomahdollisuuttakaan ei ole enää.
Hyvä että olet asiaa ajanut. Jonkun mestarin jos siellä saisi lajiin innostumaan, niin vois homma edetä. Pitänee laittaa viestiä sinne itsekin ettei suunnitelmat pääse pölyyntymään.