Vaatteet

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Ulle, 21/10/17.

  1. Ulle

    Ulle Active Member

    Moi
    Onko kellään kokemusta, tietoa alusasuista kelkkailuun? Reitti ajoon on löytynyt kamppeet, mutta touring kurvailut makkaran paistoon on ongelma kylmää, niin pirusti.
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Fudge tykkää tästä.
  3. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Kerrospukeutuminen! Hikikerrasto alle ja fleece päälle, pärjää kuoripuvun kanssa jo - 20 saakka. Sen alla oon ite suosiolla laittanut paksun toppapuvun tai antanut kelkankin värjötellä tallissa ;)
     
    Mika_R ja lucas07 tykkäävät tästä.
  4. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    AIVAN YKKÖNEN! suosittelen . kelkkaillessa ja metsästäessä käytän aina! Tuon päälle kerrasto mikä imee hien. Fleece siihen vielä 3.ksi nii pärjää vaikka -40. Ainaki mie :D - 25 asti 2 kerroksella ja sen jälkeen vasta fleece mut tämähän siis riippuu jokkaisesta itsestään miten veri kiertää. Suomennos siksi ettei taas joku nippelitietopekka ala pätemään että kaikki on yksilöllistä! :rolleyes:
     
  5. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Itellä on tuo Merinovilla noussu ykköseksi ja niistä ehdottomasti tuo Finnsvala. Aivan ylivoimaista laatua! Jos on alle 10 pakkasta niin mulla on alla vain merinovillat ja päällä kuoripuku. Siitä ku vähä kylmenee niin väliin saattaa tulla ohut fleecekerros.
     
  6. LaDris

    LaDris Well-Known Member

    Aivan ehdottoman hyvä kombo on Finnsvalan verkkoasu ihoa vasten ja siihen päälle Devoldin Expedition 235g/m2 merinokerrasto. Merinon ominaisuudet on kyllä vertaansa vailla
     
  7. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Tältä kans ääni finnsvalalle jos haluaa laadukasta kampetta. Merinot kestää hyvin pesuakin menemättä muodottomaksi.
     
  8. K9Pro

    K9Pro Lynx Rave RE 3500 600R 2023

    Merinoa puskee vähän joka valmistajalta, itse hankin äskettäin Särmä TST poolopaidan, joka istuu kyllä hienosti päälle ja mitoitus on suomalaiselle ruholle sopiva - https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-l2-poolopaita-merinovillaa/52079 - tästä tuli uusi suosikki välikerrokseksi samantien.
    Alla olen käyttänyt teknistä kerrastoa, mutta pitääpä kokeilla tuota verkkoalusasua.
    Lekan hinta-laatusuhde vaikuttaa mainiolta, taitaa olla markkinoiden edullisinta laatumerinoa.
     
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Tuon verkkokerraston idea on ettei se ime kosteutta ja tunnu tauolla kylmältä ihoa vasten. Siinä jää vähän enempi ilmatilaa ihon ja kerraston väliin. Itsellä ei ole just tuota finnsvalan verkkoa, mutta vastaava paita ja kyllä se pelaa ihan hyvin. Monesti pidän ihan pelkkää merinokerrastoa, mutta tuntuis että verkko ihoa vasten pelaa ehkä vähän paremmin. Tai ei tunnu niin kylmältä kun on hikoillut ja sitten pysähtyy tauolle.
     
    Fudge tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua