VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Lapin Kelkkailija, 15/2/16.

  1. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Onko kellään kokemusta tälläisestä? https://sparewheel.fi/index.php/cPath/10_58_431 Täälä vielä lisää löytyy carbon ja hiilikuitu kisaläpät http://www.motorshop.fi/search.php?q=hiilikuitulevy&page=1
    Ajattelin että mikähän paksuus olisi kelkkakäytössä hyvä? Näkyy olevan eri paksuuksia.
     
  2. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Läppäventtiilit Polaris 800 rmk

    Nyt on mulla kokemusta. Mureni nuo läpät 60km jälkeen. Nyt on toinen kiertokangen laakeri jumissa. Älkää vain menkö ostaan. Saavat maanantaina vihaisen puhelun prkl.
     
  3. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Miksi ostaa diy levyä kun noita saa tehdastekoisenakin:

    https://www.denniskirk.com/vforce/replacement-reeds-for-v-force-delta-2-reed-valve-2p127-1.p181588.prd/181588.sku

    Tuolla noita ainakin myydään, tod.näk. Suomen hinnat pilvissä (kuten aina kelkka osissa)
     
  4. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk



    Nuo tuossa linkissä on vaihtoläpät v-force runkoihin. Omassa oli Boyesenin läpät alkuperäisissä rungoissa ja muuan tonnin niillä ajelin ja toimi hienosti.
     
  5. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    No tuo olikin "esimerkki", en ole polarikseen sotkeutunut mutta noin vihjeenä laitoin. Ettei ole pakko itse röpeltää..
     
  6. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Joo, no nyt se on myöhäistä. Tuntuu että olisko nuissa ollut tehdas vika kun yli jäämä palassa oli nurkasta yks kerros pois hiilikuitua. Ja ei muutenkaan olleet hiilikuitu levyt aivan suorat. Niistä silloin soitinki liikkeeseen mistä ostin ne. Liike lupasi lähettää uudet takuuseen. Mutta soittivat että ne uudetkin olivat kaikki kaarevia. Kysyivät sitten että haluanko rahat takaisin. Nyt pitää sitten huomenna soittaa sinne että mitäs nyt tehdään. Kovasti vakuuttelivat ennen ostoa jo että nämä kestävät että on tarkoitettu vesi skootterin kelkkaan ja mopoon. Onko liike korvaus velvollinen?
     
  7. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Voisko noita läppiä tehdä tälläkin metodilla:

    https://www.youtube.com/watch?v=jEnNMTMZadw&index=24&list=PLBA78A59B3116EBFE

    Sysäysputkimoottorin eli pulse jet:in läppiä tekee videolla, ja jos missä niin läpät on todella lyhyt ikäisiä.
    https://www.youtube.com/watch?v=r50DRou0LsM
     
  8. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Tietenki jos jotenki voi todistaa että konerikko johtuu nimenomaan niistä murentuneista läpistä, ja jos tosiaan on siihen käyttöön tarkotettu niin pitäs olla jonkulainen vastuu. Mutta toisaalta, jos asennus on tehty ite niin voi olla aika tappelussa että saat mitään korvausta..
     
  9. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Aivan. Mutta eipä mikään korjaamo olisi alkanut leikkaan mulle läppiä jos olisin vienyt kelkan ja hiilikuitu arkin sinne. Mutta siitä se kone rikko johtui kun öljykanavat ovat sitä hiilikuitu mursketta täynnä. Ja muutenkin pitkin moottoria.
     
  10. lynx special edition

    lynx special edition Well-Known Member

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    lynx 440 seen on tehty ite läpät hiilikuitulevystä ja niillä on urku auki tahkottu nyt yks talvi ja hyvin rokkaa....juuri viikko sit katottiin niiden kunto.
     
  11. matti

    matti XRS 600 -07

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Varmaan aika paljon kiinni siitä, miten läpät leikkaa tuosta levystä... Fiskarsseilla kun rapsasee muotoon ja normaali poralla reijät, niin tuskin kestää kovin kauaa...
     
  12. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Kaikki säästää tyylillänsä!
     
  13. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Näillä leikkaamalla pitäisi reunoista tulla ehjät:
    http://www.materialshop.fi/Kretzer-sakset-8

    Muilla foorumeilla suosittu leikkuu tapa on:
    Dremeli + 800 hiekkapaperi reunojen hiontaan..
     
  14. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Mitenhän lynksiin on tehty ne läpät? Tuntuu ihmeeltä että mulla hajosi ne nuin äkkiä. Ne ovat muuten ehjät mutta yläpuoliset läpät ovat päästä murtuneet puuttuu 2cm. vasempi puoli pahempi mistä menikin se alapään laakeri. Oikealta puolen uupui vain yhden läpän päästä 1,5cm. Ja siinä ei ole kerinnyt tulla tuhoa. Laittasin kuvat jos osaisin.
     
  15. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Ei missään nimessä pahalla mutta sulla tuntuu olevan kyselyasteella kaikki tuohon polleen liittyvä tekninen asia, itse en ko. tilanteessa olisi ainakaan alkanut leikkelemään "elämäni ensimmäisiä" hiilikuitu läppiä, enkä paljon muutakaan. No hard feelings. :)
     
  16. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Paljonko alkuperäiset ollenkaan maksaa, kun tollaisia tarvii ollenkaan mennä edes kokeilemaan. Viperi Jammuun vaihdoin jokunen vuosi sitte ja siihen makso orkkisläpät karvanpäälle 200 eguu. 2600km huilattu sen jälkeen ilman murheita. Jaa onhan sillä jo 16000 ajettu ilman muita remppoja koneeseen.
     
  17. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Aamen

    Mr Cool
     
  18. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Jotku vievät kammppeensa korjaamolle. Kun eivät itse uskalla alkaa millekkään tai eivät osaa. Ja jotku korjaa itse. Kukin tyylillään. Täälä ainakin yritetään korjata. Ja siksi olen tähän tehnyt itse kun soittelin liikkeet läpi ei ollut missään vakio läppiä, tai edes sellaisia jotka olisivat tähän käyneet. Eikä ollut maahantuojalla varastossa. V- forcet olisi olleet mutta kun en ajatellut panostaa läppiin 530€. Ja liike mistä nämä hiilikuitu arkit ostin sanoi että kun ei läppiä ole saatavana niin tämä on nyt ainut vaihto ehto. On näitä muutkin ostaneet ja on kestäneet ja toimineet. Mulla vain eivät kestäneet. Olen edelleen sitä mieltä että näissä on tehdas vika.
     
  19. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    On se hyvä että on muitakin jotka korjaa itse ;)
     
  20. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: VAROITUS Älä tee läppiä hiilikuitulevystä - Polaris 800 rmk

    Aivan. ;) :)
     

Suosittele tätä sivua