VERTAILU

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Muus, 12/3/07.

  1. Muus

    Muus mxz 550 -07, Skandic 550 WT

    Elikkä ensi talvena tulee joku näistä, varmaankin fööninä, Summit, X-trim, tai RMK. Koviten ehkä tällä hetkellä kiinnostaisi tuo Summit. Mikäköhän näistä on uutena parhaassa iskussa? Eli puhuuko tuon Trail RMK:n puolesta muu kuin hinta. Ajelu tulee olemaan enimmäkseen sellaista ummessa kikkailua ja jonkin verran reitillä päästelyä. Elikkä henkilökohtaisi kokemuksia ja tuntemuksia asiasta kyselen.
     
  2. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Mulla on siis tuo Trail RMK 06. 2007 malli on siis täysin sama kelkki paitsi että sylintereissä nicasil pinnoite.

    Itse ajelen etupäässä omia polkuja(osa ajettuja) umpista ja jonkun verran reitillä ja olen kyllä ollut kelkkaan erittäin tyytyväinen. Ainoa selvä miinus tulee iskunvaimentimista, ovat kertakäyttöpumppuja joten mielestäni kannattee kauppaan vaatia vaikka Ryden kaasupumput(05 mallissa vakiona) Etupukille ei saa minkäänlaista säätöä tuolla kertakäyttöpumpulla, eikä siinä ole sisäänmenovaimennusta ollenkaan joten etupukki pohjaa reittiajossa todella herkästi. Itellä etupukissa nyt Ryde FX ja pelaa paljon paremin. Ummella RMK menee mielestäni vallan mainiosti, verrokkina 05 switsu ja siihen nähden menee kyllä yhtä hyvin ja jossain tilanteissa paremmin. Mikään vuoristokelkka tuo Traili ei tieten ole, sitä rajoittaa jo yksinkertaisesti tehotkin. Kelkka tuntuu kyllä mielestäni tehokkaammalta mitä paperilla näyttää(60hv), kiihtyy rivakasti. Sukset vaihdoin SLP PP:hin, kantaa ja kääntyy paremmin kuin orkis hillereillä. Kulutus ollut minun sekalaisessa ajossa lähes aina noin 20 sadalla, vaihteluvälin ollessa 18-25 litraa sadalla. Tämmöstä minulla mielenpäällä kyseisestä kelkistä :)

    PS: Polariksen huollot ja niiden toimivuus/määrät on sitten asia erikseen ::)

    Edit. 08 on vielä edge rungolla eikä näin äkkiä luettuna ole mitään eroa 06/07 malliin.
     
  3. Muus

    Muus mxz 550 -07, Skandic 550 WT

    No itselle ei ole niin väliksi sille vuosimallille. Mieluummin vaikka edellisen vuoden malli, kunhan hinta ja takuu on kohdillaan, eikä siinä ole mitään selvää tyyppivian poikasta. Kuten esim. tämä Trail RMK on kyllä tänä vuonna ollut aika pirun edullinen tuona 06 mallina. En sitten tiedä, kuinka noilla verrokeilla löytyy noita vanhoja mallia, kun kuulostaa, että ei noita saa edes uutena enää, varsinkaan summittia.
     
  4. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    06 mallissa en ole kuullut mitään tyyppivikaa. Mulla mittarissa nyt n. 2200km eikä mitään vikaa ole ilmennyt. Noissa vanhemmissa ollut kiinnileikkaamisia jonni verran, sekä bensankulutuksen kans ongelmia. Tuolla lissää juttua:http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=4235.0
     

Suosittele tätä sivua