Vesiskootterit

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä Bearcat-97, 22/5/08.

  1. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Miulla on Sparkissa normaali trimmi. Oon kehitelly uudet ohjainrampit itelle, nii menee aika lähelle samalla tavalla kuin uusi Trixx. Vuoden 2017 malleihin saa vasta laajennetun liikealueen trimmiä, mutta näillä miun paloilla saa kasvatettua normaalin trimmin liikealueen lähelle Trixxin yläosaa.



     
  2. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Maanantaina onnistuu 60 heppaste sparkkien optimointi 90 heppaseksi lohjalla käyn siellä työn merkeissä.
    Laittaa viestiä jos tarvetta.
     
  3. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Mistä @-jakke- olet tuon 12/14 solaksen hommannu?
     
  4. pagi

    pagi Arctic cat hardcore alpha

    Vastataan jakken puolesta. Mulla on 12/17 ja jakkella 12/14 tuolta molemmat tilattu. http://performancestore.eu/index.php?

    Hiukan tuota asiaa on puntaroitu tuossa ja melkein muuten vakio jettiin kannataisi mieluummin tilata vedenottorauta sillä tod näk. Saavuttaa suuremman hyödyn kuin pelkällä impellerillä.

    Jos optimaallisimman hyödyn sitten taas haluaisi niin vesirauta ja impeller kannattaisi hankkia.. näin jälki viisaana jos nyt saisin päättää tilaisin pelkän vesiraudan ennen impelleriä.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Juu tuolta tuli itekki tilattua 12/14
     
  6. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Pagi puhuu asiaa.

    Tuolle Solaksen 12/14 impellerille on suositus laittaa korkeammin kiertävä ohjelma. Toimii kyllä vakiollakin. Kiihtyvyyttähän tuon impellerin pitäisi tuoda lisää. Aallosta hypätessä tuntuu ainakin, että lähtöjä on enemmän.

    Katsotaan miten ohjelman viilaukset onnistuu taas tällä viikolla ja mitä tuloksia saapi taas.
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Mulla on tuossa vtechin softa joten rajotin on vissiin 8500, niin jännä nähä et miten peluaa.
     
  8. pagi

    pagi Arctic cat hardcore alpha

    Paljon sulla kiertää / kulkee vakio impelerillä ja vtech softalla? Onko jetti alkujaan 60hp vai 90hp?
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Kuumalla koneella 7950rpm ja 81km/h gps lukema. Kaverilla sama softa mut kiertää vajaa 8100, ero varmaan johtuu impellerin välyksestä, kulut on samaa luokkaa. Molemmat on alunperin 60hp malleja.
     
  10. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Miulla nyt paikallaan se Solas 12/14 ja suht tuore kulutusrengas. Kierrokset aika lähelle 8200 ja 82-83 menee. Lähtöjä on vakioon nähden kyllä ihan eri tavalla.

    Tänään jatkuu softatestaus.
     
  11. pagi

    pagi Arctic cat hardcore alpha

    nimim. @Pasitus on 90hp alkujaan ja vakio impeler ja tuo softa mitä käytetään niin 8290rpm ja 86km/h. Jonkun verran imee huippu kierroksia nuo solaksen impellerit ja näin ollen myös kulkuja..

    Itse olen vedenottoraudan kannalla jos vauhtia haluaa..?
     
  12. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Kenen tekemä softa se on?
     
  13. pagi

    pagi Arctic cat hardcore alpha

    Karalan softa. Mulla on nyt tuo 12/17 ja eilisen testin jälkeen 85km/h ja 7900rpm. Vielä jatketaan hieromista yhteistyössä karalan kanssa. suunta on oikea softassa nyt. Vielä kuitenkin "raakile"
     
  14. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Onko porukalla käytössä jettilaitureita? Mitä kokemuksia ja mistä merkistä?
     
  15. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Jälleen huippu päivä vesillä Sparkin kanssa. Tuossa minulla on paikallaan nuo omatekemät IBR-rampit, niin tavan Sparkki normaalilla VTS-järjestelmällä keulii ihan kivasti. Vaikka katolleen! :D

    kikka6.png

     
    julli tykkää tästä.
  16. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Kylläpä oli hauskaa Pasituksen kanssa käydä aalloilla vähän hyppelehtimässä :D Mitä "huonompi" keli, sitä hauskempaa ollut aina vesillä. Nytkin tuntu taivaalta tulevat vesipisarat luodeilta naamassa, mutta menoa ei haitannut. :D

    IMG_2761.PNG
     
    niso ja pagi tykkäävät tästä.
  17. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Tässäpä on meidän ajoporukan kesän fiilistelyjä Sparkeilla. Yllättävään moneen taipuu tuo laite. Voi tehdä pidempiä päiväreissuja hyvällä säällä ja sitten myös aalloilla voi pitää hauskaa. Noh, ensi kevääseen sitten taas.

     
  18. Hiekkis

    Hiekkis Active Member

    Hieno video ja hyvä meininki teillä ;) Missäpäin suomea on noin paljon Sparkkeilijoita? Tuntuu että itsellä on suurinpiirtein savon ainoa Sparkki ja itsekseen joutuu aina ajelemaan. Siitä huolimatta aivan mahtava laite ja hieno laji (niinkuin moottorikelkkailukin). Ensi kesää odotellessa..
     
  19. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Joensuussahan me. Hyvä porukka saatiin kasaan tälle kautta. Parhaillaan tais olla melkeinpä kymmenen jettii matkassa mukana joillaki reissuilla..

    Siirrettävää rataa mietittiin kanssa, mut ei ehditty toteuttaa. Mukava ois ollu kisotella radalla.
     
  20. petez

    petez Well-Known Member

    52CD9A01-27E5-45CD-BD75-43C4FC3745C9.png Vähän myöhäinen postaus, mutta tuli hankittua ensimmäinen jetti Sea-Doo Gtr 215 -13 männä kesänä. 40 tuntia tuli cruisailtua Vesijärvellä ja Päijänteellä.
     

Suosittele tätä sivua