Videoeditointi ja videokuvaus

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä -jakke-, 21/11/14.

  1. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Aika vähän näytti olevan juttua täällä videoeditoinnista, niin aloitetaanpa tästä aihe. Itse tässä pää pyörällä mietin, että millä ohjelmistolla ja sitä kautta millä tietokoneella talven pätkiä aloittaisi editoimaan. Yksi hyvältä vaikuttava vaihtoehto olisi Applen Final Cut Pro X ja lisäohjelmana vielä Motion 5. Nämä ovat siis vain OS-X -ympäristöön.

    Mitä muu porukka käyttää videoeditointiin (Win/Mac)?

    Ostin vasta uuden Go Pro Hero 4 Blackin. Toivottavasti kohta tulisi lunta, että pääsisi kuvailemaan. :) Swivel arm on ainakin jo kypärään rakennuksen alla. :)
     
  2. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Kotihommiin on riittänyt wintoosassa http://www.magix.com/fi/movie-edit-pro/
    Tosin oon melko noviisi näissä editoinneissa, eli varmaan tulee joku hifistelijä ja nauraa suohon ;D
     
  3. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Ok, katselin noita ominaisuuksia, niin aika paljon mainospuheissa on valmiita malleja korostettu. Mites oletko miten syvälle päässyt tähän ohjelmaan, onko liikkeen seurantaa, eri tasoja aikajanalle, että voi lisätä filttereitä? Onko ollu vaikea käyttää?
     
  4. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    En oikeastaan yhtään. Kesällä hommasin ja asensin, että kun tulee sopivasti ns. sadepäivä, niin tutkin. Ei oo tullu ;)
    Jotain how to - videoita on juutuupissa, en oo ehtiny edes niitä tutkia.
     
  5. moilaneripe

    moilaneripe Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Mikä ilmaisista editointiohjelmista ois hyvä tuolle järkkäri/pokkari/gopro räpöstys kuvalle? Ja nyt en tarkota mittää Moviemakerin laatusta storpaa. Kriteeriä ois ainaki että musiikit ja äänet ois heleppo käsitellä (kuten vaikka adoben premiere pro:sa), perus leikkaa liitä, tektien lissäys jne. :)
     
  6. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    En noista ilmaisia ole itse katsellut, mutta kovasti saattaa minun päätös kallistua uudelle kalustolle Applen koneeseen ja Final Cut Pro-ohjelmistoon. Tutoriaalien perusteella ei näyttäisi ainakaan ominaisuudet loppuvan kesken. Siihen vielä Motion5-ohjelma efekteihin ja animaatioihin.

    Ellei kellään ole nyt parempaa tai vastaavaa settiä ehdottaa Windowsin maailmaan..?
     
  7. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Testasin Magic Movie Edit Pro 2015-demon. Jotenkin ei jättänyt minulle hyvää vaikutelmaa loppusilauksesta. Esimerkiksi otin Go Prolla 120 fps 1080p -videota, niin hidastukset olivat silti aivan kaameata katsottavaa loppurenderöinnin osalta.

    Sinänsä helppokäyttöinen oli kyllä ja perus avainkehystoiminnotkin löytyi. Ei taida olla vain minulle tämä softa sitten.
     
  8. kakkis

    kakkis Titanic

    Aika vaikea yhtälö saada ilmaista ja premier pron laatuista ohjelmaa... Tuolla moviemakerilla pystyy tekemään ihan perus leikkaukset ja musiikit, samoin iMoviella. Final Cut on jo ihan ammattilaistenkin käyttämä softa. Jossain aiemmassa ketjussa kerroin myös sellaista edullisesta softasta kun Pinnacle Studio millä on ihan hyvä tehdä kaikki perusjutut, eikä ole kalliskaan.
     
  9. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Minä käytän windowsin videoeditoria, se on perushomman soppeli. Videodub vois olla kans ihan kelpoinen...


    -P-
     
  10. moilaneripe

    moilaneripe Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Kyllähä näin on että hyvvää ja halpaa ei samassa paketissa saa ::) ois tietenni heti parempaa ohjelmaa tarjolla jos vähä sijottaa siihen. Pittää kuitenni eka katella ja tuumailla ja testailla nuita ilmasia jos löytys joku kohtalainen. :)
     
  11. herrasmies

    herrasmies Freeride 154 -18

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Samojen kysymysten äärellä olen ollut vuoden päivät. Loppupeleissä moviemaker yllätti positiivisesti. Sillä tulen varmasti pärjäämään toistaiseksi useamman vuoden. Helppokäyttöinen.

    Ihan videon editointia varten olen ostanut asuksen nv550 läppärin. Tässä riittää pc-miehelle nopeus. Varmasti macci ois hyvä, mutta en halunnut sitä.
     
  12. moilaneripe

    moilaneripe Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    testasin DVDvideosoftin tekemää ilmaista editoria ja en kyllä suosittele kellekkää. ;D siinä ei musiikkeja voinu lisätä ollenkaa ja leikkaaminen oli kyllä semmonen operaatio että hirvempiä heikottas.. eiku toisinpäin :p pittää katella lissää tai sitte vaan tehä tuolla moviemakerilla. kyllä seki menettelee paremman puutteessa :D
     
  13. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Ilmanen Imovie on mulle hyvin välttänyt, puoliakaan toiminnoista ei tule peruseditoinnissa käytettyä.
     
  14. VerQ

    VerQ Polaris Pro X 600 -02 Skidoo mxz xrs 600 sdi -07

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Pinnacle studio 16 on itellä käytössä ja oon tyytyväinen...
     
  15. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    laitelkaapa samalla linkkejä kehiin et millä ohjelmalla minkälaisia videoita väännetty
     
  16. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Laittakaas tosiaan vähän omia pätkiänne linkeillä näkyviin :)

    Minulla tämä tuleva softa vaikuttaisi nyt vielä sitten tulevan tietokoneen hankintaan. Miulla olisi tässä nyt vaihtoehtoina iMac 27" (1800€), Macbook Pro 15,4" (2000€) tai sitten itse rakenneltu Win PC.

    Final Cut Pro on jo ihan semiammattimainen softa ja Windowsin lähin vastine taitaa olla Premiere Pro CC. Premieren tämän hetkinen hinnoittelupolitiikka ei houkuttele minua oikein. Kuukausimaksu ja ohjelma ei ole koskaan oma. Tulee muuten parissa vuodessa hintaa...
     
  17. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Tässä on 2014 keväällä tehty videopätkä iMoviella. Kuvattu Go Pro Hero 2 ja Canonin perusmallin videokameralla. Pikainen puolen tunnin leikkaa & liimaa -pätkä.

    http://www.youtube.com/watch?v=6x8W-h09nGw&sns=em
     
  18. -jakke-

    -jakke- Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    Tässä on Final Cut Pro-ohjelmalle aika hyvä tutoriaali erittäin sulavien hidastuksien tekemiseen: http://www.youtube.com/watch?v=gs3mg3oGkq8&sns=em (Optical Flow)
     
  19. clown

    clown Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    PC puolelle ei kannata unohtaa sonyn editointisoftia:
    http://www.sonycreativesoftware.com/products/

    Noissa on 30 päivän trial mahdollisuus, niin tietää sopiiko omaan käyttöön. Hinnat edullisesta vähemmän edulliseen.
     
  20. moilaneripe

    moilaneripe Well-Known Member

    Vs: Videoeditointi ja videokuvaus

    https://www.youtube.com/watch?v=uMbSXjzrFuU&list=UUVDgjRmvPlzm7PmCUqpoA9g&index=3 adobe premiere pro cc kokeilu trialilla tuon tein joskus

    https://www.youtube.com/watch?v=tF9dNVuRHOY&index=4&list=UUVDgjRmvPlzm7PmCUqpoA9g ja moviemaker :)

    ps. elekää välittäkö sitte siitä että ajaminen ja kuvaus on nuissa kauheata shaissia. oli vielä opettelussa tuollon vuosi tai pari sitte tuo homma ;D

    edit: https://www.youtube.com/watch?v=BKpXxHLDxL8&index=8&list=UUVDgjRmvPlzm7PmCUqpoA9g tuossa vielä vähä uuempaa ku nuo 2 nii ei oo nii hidasta ennää :D
     

Suosittele tätä sivua