Videon muokkausta

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä GT-555, 10/8/12.

  1. GT-555

    GT-555 RE E-Tec

    Eli oisko täällä videon käsittely taitoa? Hommasin tossa gopron kameran ja tekis mieli oppia käsittelemäänkin niitä videoita. Ei mitään ihmeellistä, hidastuksia yms. perus juttuja. Eli onko jotain helppo käyttöistä ohjelmaa tarjolla aloittelijalle millä sais noi ihan perus editoinnit tehtyä?
     
  2. Erkko96

    Erkko96 Well-Known Member

    Vs: Videon muokkausta

    Eipä oo kukaan vastannu ja kauan on menny mut vastaampa kuiteski ku joku muuki saattaa selata näitä. Itse olen todennut kaksi kotikäyttöön tehtyä ohjelmaa hyviksi. Ensimmäinen ohjelma jolla aloin värkätä oli Macin mukana tuleva iMovie. Mielestäni kohtuu looginen ja ominaisuuksultaan täysin riittävä harrastelija videoihin. Toki muutama juttu voisi olla paremminkin mutta ihan pätevä ohjelma. Toinen ohjelma on Adopbe Premiere Elements. Tämä on jo selvästi monipuolisempi ja itse ainakin löysin kaikki jutut todella nopeasti. Ostin tämän pakettina Adobe Photoshop Elementsin kanssa ja hintaa näille tuli yhteensä opiskelija hinnoilla Adoben verkkokaupasta 90€ (erikseen kaupasta noin 200€). Tuo photoshopin kotiversio tuossa rinnalla on mahtava lisä ja sillä saa tehtyä hienot lopputekstit videoihin. Yksistäänkin tuo Premiere Elements on täysin riittävä ja maksaa noin 100€ gigantin verkkokaupassa. Pakettina nuo ohjelmat on joskus saanut 150€.

    Nuiden lisäksi olen päässyt tutustumaan ja värkkäämään vähän kalliimmillakin ohjelmilla. Esimerkiksi Adobe Premiere, Sony Vegas ja final cut pro. Kaikki nämä olivat kyllä mahtavia ja niissä oli vaikka mitä hienoja ominaisuuksia mutta mielestäni keskiverto suomalainen ei tee puolilla näiden ominaisuuksista mitään ja hintakin on monia satoja euroja.

    Tietenkin kun perustaidot on opittu esimerkiksi tuolla Adobe Premiere elementsillä ja haluaa sijoittaa kalliimpaan ohjelmaan tuosta Adobe Premierestä voi saada irti monenlaista hienoa juttua. Kukin päättäkööt itse onko se omilla taidoillaan niiden satojen eurojen arvoista
     
  3. EnskaSpecial

    EnskaSpecial RMK 800assault-13+Polaris Sportman 500 -12

    Vs: Videon muokkausta

    Itse ostin tällä talvelle tuollaisen Gopro Hero 3:sen. On kyllä hyvä vehje. Mutta pakkohan noita videoita on päästä pätkimään. Itsellä ainakin 15min pätkässä ehkä 2min tapahtuu jotain mielenkiintoista ;D Ostin Digitarvikkeesta Pinnacle Studio 16. Hintaa oli 65e ja pystyy tekemään kaikki perustoiminnat hidastukset, siirtymät, otsikoiden ja tekstien lisäys ja tietenkin musiikit ja äänen muokkaus. Ja mitä lie kaikkea muuta, en ole vielä niin perehtynyt kun noillakin pärjää jo pitkälle. Plussana vielä sanoisin että ohjelma on suomenkielinen ja ainakin itsestä helppo käyttää. Ja Youtubesta löytyi tutoriaaleja eri toimintojen tekoon. Tosin ovat englanniksi.
     
  4. Erkko96

    Erkko96 Well-Known Member

    Vs: Videon muokkausta

    Joo kuten edellinen jo mainitsi niin youtubesta löytyy paljon tutoriaaleja oikeastaan kaikista ohjelmista, joten minkätahansa ohjelman kun ostat niin viimeistään nuiden avulla oppii sitä käyttämään. Ja jos nyt oikein muistan niin tuosta pinnacle studiosta on montaa eri versiota. Kalliimmissa versioissa on enemmän efektejä. Muuten ne ovat sama ohjelma.
     
  5. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Videon muokkausta

    Näähän vois tietty jutustella/siirtää tuonne -> http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=64240.0

    Niin on jo valmista jutustelua aiheesta pohjaksi.
     

Suosittele tätä sivua