Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä janzka, 15/1/12.

  1. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Saadaankohan me tästä ensi kauden alkuun mennessä samanlainen mammuttiketju aikaan kuin tuli vuoden 2012 cateista. Kyllähän näissä uusissa peleissä spekuloitavaa riittäis?
     
  2. jyrka

    jyrka Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Nythän Yamahalta löytyy kelkka niille, jotka ovat sen ostamista vältelleet kelkan painon takia. Nyt on kevyttä kelkkaa tarjolla.

    MCX:ltä tulee varmaan turbosarja tuohon ensikaudelle ;) Saakohan tuota Mountain mallina ?

    Kyllä, tämä on provo ;)

    -j-
     
  3. guppe

    guppe Nytro XXX

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Mitäköhän tuo Yamaha nyt oikein suunnittelee? Minä odotin että niiltä olisi tullut jotain vähänkään mielenkiintoisempaa, edes teippipäivityksiä! Olen ollu Yamaha-mies jo kohtalaisen pitkään. Omistan kolme huppailukampetta ja kaikkien merkki alkaa Y:llä ja näin on ollut muuten tosi pitkään. Nyt tämä meidän suhde on kyllä ensimmäistä kertaa katkolla.
    Vaiks olenkin sellanen merkin mies, alkaa tuo valmistajan toiminta ihmetyttään. Siellä on osattu pistää kyllä kaikkien ostajien mielenkiinto ihan nollille. Itse ostin ensimmäisen Nytron heti kun sellainen tuli saataville. No se ekahan oli mitä oli ja päivitin sen SE-versioon seuraavana vuonna. Sillä en päässyt ajaan kovinkaan paljoa, johtuen työhommista. Mutta oli siinä korjattu ne asiat jotka ekassa oli pielessä. No sit ostimmekin XTX joka oli myöskin huomattava parannus entiseen. Tämän jälkeenhän ei ole laitetta tarvinnut vaihtaa. Joka vuosi olen miettinyt vaihtoa, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Veisin toimivan laitteen vaihdossa ja maksaisin itseni kipeäksi ja saisin täysin samanlaisen kelkan tilalle. Ongelmahan on vielä siinä, että olen minä tähän XTX laittanu sen verran rahaa, että olen saanu toimivan tästä. Sama raha pitäis laittaa uuteen vehkeeseen!
    Eikö tämä ole huonoa bisnestä? Jos merkki ei saa edes merkkiuskollista ostajaa pysyyn merkissä, niin eikös silloin olla vähän metsässä? Mekin velipojan kanssa ollaan nyt kääntämässä takkia ja ensi talveksi tulee Turbo Arctic Catit!
    Mielestäni ihan turha sanoa ja huudella, että päivityksiä tuli riittävästi ja miksi hyvää muuttamaan! No siksi, että ostajat ostaisivat saisivat jotakin ostettavaa! Nythän on niin, että moni jo Yamahan omistava pähkäilee EHKÄ vaihtoa mutta törmää samaan juttuun kuin me. Eli miksi maksaa välirahaa uuteen ja tilalle tulee vastaava kampe? Ne jotka ovat sitten kiinnostuneet EHKÄ ostaan Yamahan ihan noin vain, katselee takuulla myös muiden merkkien nelitahtisia.
    Mitä tulee tuohon turbottamiseen... Onhan sekin käynyt mielessä. Mutta kun Arctic Cattiin saa halvalla ja helposti tehoa aivan rutosti, niin taitaa valinta kaatua sinne.
     
  4. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Muutama tekijä, länsimainen talouskriisi, heikko talvi päämarkkinoilla ja Japanin historian suurin luonnonkatastrofi on saattaneet vaikuttaa asiaan. Toki on mahdollista että Yamaha hylkää kelkkabisneksen kokonaan ja ottaa irti vain sen mitä nykymallistolla on saatavilla ilman R&D kuluja.

    Täytyy muistaa myös että mikään valmistaja ei -13 kaudelle tuonut juurikaan suuria mullistuksia. Doo jatkaa samalla konseptilla edelleen vaikkakin toki vähän viilattuna, Poo ja Catti hioivat samoin aiemmin tuotuja malleja.

    Yamaha jatkaa valitsemallaan linjalla, erittäin luotettava tekniikka ja mallisto joka on suunnattu kelkkailijoiden pääosalle, 30-60 vuotiaille pohjoisamerikkalaismiehille joiden ajo on pääasiassa kohtuullisen hyvinhoidetuilla reiteillä. Remmit ei silppuunnu, mäntiä ei tarvi vaihtaa, alustatkin nykyään kestää. Luotettavuudella on oma arvonsa sille tyypillisimmälle kelkkailijalle. Mun mielestä on järkevämpää tarjota 6 vuotta vanhaa mallia joka kestää sen sijaan että tuodaan uusi superkeveä malli joissa rungot ratkeaa, kelkka palaa tai koneet laukeaa jo pohjoisamerikkalaisessa reittiajossa, oikeusjuttuja laitetaan vireille kun takuuseen ei ole varaa antaa uusia vehkeitä. Mulla ainaki hirvittäis olla tällä hetkellä 12-mallisen procross-runkosen catin omistaja ja luulen että jokunen ensimmäisen assaultin ostaneista on kiroillu kun konetta pitää käyttää päivityksessä tasalta ja puolelta ja tehoa pitää pudottaa että motti kestää. Uusien remelien ostaminenkin saattoi nykiä doo-miehiä jokin aika sitten.
     
  5. Viikinki

    Viikinki Kasipätkä pätkä-Xterrain!

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Kyllä! ...jos se kerta on tehty takinkääntäjiä huomioiden :)
     
  6. guppe

    guppe Nytro XXX

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Mut kun nyt Yamaha on totaalisen hukassa. Ei sille ole mitään selitystä. Kaikki merkit tuovat pieniä päivityksiä. BRP:llä on ollut toi tuotteen elinkaariajattelu hyvin hallussa. Niilt on tullu jokainen vuosi jotain uudistuksia, millä ne on saaneet uusia asiakkaita ja merkkiuskolliset on päivittäneet laitteitaan. Vaikka minulla on sellaiset siniset lasit, väitän että ei nää Yamahatkaan mitään ongelmattomii vehkeit ole. Se mun eka Nytro oli täysi susi ja reittipaukutuksessa se hajoil vähä joka puolelt. Eikä tää nykyinenkään ole paljoa parempi. Remmejä on ment ihan joka talvi jokunen ja onhan tähänki vaihdettu osia vähän joka puolelle. Rungost on vaihdettu osia, alusta on ratkeillut, ohjaukseen on laitettu puslia...
    Eihän täs olekkaan siit kyse, etteikö tää olis ihan hyvä kampe. Mutta kun tekisi mieli vaihtaa ja ei pysty milään perusteleen uuden Yamahan ostoa. Olisihan ne voineet tehdä edes jotain muutoksii, edes pieniä... Olis ollu kiva saada sellanen fiilis että nyt on pakko saada toi uusi. Olisivat tuoneet remmiahtimen vakioon, niin oisin vaihtant ihan heti.

    Onhan noita ongelmia jokaisessa merkis, mutta voiko noi muut merkit olla kuitenkaan niin huonoi, kun niit myydään kuitenkin kymmenkertainen määrä vuodessa? Ainakin meidän kelkkaporukassa on erittäin tyytyväisiä omistajia, oli merkki mikä tahansa.

    Olen mä lukennu noit amerikankii foorumeita. Siellä on kyllä ihan samat virret. Eli ei ne käy enää sieläkään kaupaksi ja merkkiuskollisimmatkin vaihtaa muihin valmisteisiin.
     
  7. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Miksi ei remmiahdettu kelpaa? Siinä on kuitenkin jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä jne, täh.
    Markkinat ovat muuttumassa ja tuotantolinjoja ollaan hieman laittamassa uuteen uskoon .
    Mutta jos uutta ja erilaista pitää saada niin eihän kaikki ole vielä esillä, kenties Apex yllättää....
     
  8. guppe

    guppe Nytro XXX

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Minulla oli kaksi RX1 ennen tuot Nytroa. Ihan jees laitteita, vaan ei minun ajotarkoituksiin niin hyvä kuin Nytro. Ja mitä tarkoitat, että kaikki ei ole viel esillä? Eikös tuola ulkomaan sivuilla ollut kuitenkin jo kaikki mallit?

    Remmiahdin kiinnostaisi. Haluttas käydä kokeilemassa sitä, mutta en ole saanut siihen mahdollisuutta. Ostaisin remmiahdetun heti, jos saisin sellaisen uutena liikkeesä ja hintalapussa olis alle 16 000 euroa. Jenkkiläs on tänä kevään kampanja, jossa uuden Nytron ostaja saa remmiahtimen 1500 eurolla. Miks tällästa ei suomessa ole tarjolla? Suomessa jos ostat uuden Nytron ja siihen remmiahtimen, menee 20 tonnia rikki.
     
  9. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Mallit on kyllä siellä, täällä Konekesko lisää tarjontaan joitakin remmiahdettuja malleja jotka julkaistaneen lähiaikoina.
     
  10. _sakke_

    _sakke_ Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    http://www.yamaha-motor.eu/fi/news/index.aspx?id=491888 road showssa ainakin esillä ahdettu nytron ja apexin ahdetut mallit :)
    Nytro X-Ride 153 Charged 180 hv ja Apex XTX-CST 240 hv saivat ainaki tämän vannoutuneen 2t miehen kiinnostumaan sen verran paljon että pakko ajella vissiin parisataa kilsaa road show paikalle katsomaan ja toivon mukaan testaan oisko siinä pulkka ens talveksi :p
     
  11. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Kappas, Vector tekee paluun Suomen tuontiohjelmaan.
     
  12. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Apex XTX ahdettuna simmitetyllä alustalla... oisko mithän? Ostan kyllä het kun toi vene lakkaa viemästä kaikki mun rahani :(
    Jaa että mihin tota tehoa noin paljon tarvii! En mä vaan tiedä, mutta onhan se kiva ;)
     
  13. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Tämä kuulostaa kyllä hyvältä, pitää mennä Teltta autoon ihmettelemään kun eksyvät tänne suunnalle.
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Kun ois ollut jo viime vuonna ::), mutta saattaishan se tuntua mopolle apexin jälkeen??
     
  15. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Remmillä ahdettuna ei ehken kuitenkaan ainakaan hirveesti?
     
  16. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Onkos tuo kuin varmaa, että pääsee testailemaan muutakin kuin kylmät tyypit ?

    Ja pakkohan tämä road show oli kalenteriin merkata, ettei mene ohi.
     
  17. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Ei ole Vectoriin tarjolla remmisarjaa. En sitte tiedä kuinka hyvin Nytron sarja siihen sopis, kun on aika lähelle sama kone.
     
  18. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    Kaasarivehkeeseen ainakin? Ruiskulle voipi olla tosiaan, että ei saa?
    http://www.mountainperformance.com/vector%20supercharger%20pics.htm
     
  19. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    ;D ;D Hienoa. Hyvä Kone-Kesko
     
  20. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2013 - tänne kaikki huhut ja ym muut mallistoon liittyvät

    No, mitä järkeä olisi ostaa Vector ja sitten upottaa 5kEur rahaa siihen jotta saa aavistuksen enemmän tehoa kuin Apexissa vakiona? Paino olisi samaa luokkaa, tehossa ei suurta eroa mutta varmaankin selvästi kalliimpi.
     

Suosittele tätä sivua