Yamaha 2019

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä janzka, 22/2/18.

  1. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Toisaalta jammulta löytyy jonkinlainen tuki voimansiirtoon mutta salaista se silti on kun vertaa brp/polleleiriin jossa ei säätöjä piiloitella piiloitella toki sinällään ymmärrän jos niihin laitetaan paljon rahaa kiinni.
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Niin, yksityinen henkilö laittaa rahaa aika paljon kiinni näihin voimansiirron osiin ja tekee säätötöitä rakkaudesta lajiin. Miksi se pitäisi kertoa kaikki kaikille, kun ne säädöt eivät kuitenkaan toimi kaikilla?
    Onhan tuo nähty nyt muilla merkeillä, millainen mölinä saadaan käyntiin, kun muutama heppu yrittää julkisesti setviä voimansiirtojuttuja.
    Ja mielestäni täällä foorumilla on Yamahan voimansiirtohommiin saanut aika paljon apua, ilmaiseksi. Kunhan vaan on kysellyt ja sen jälkeen ollut halukas avaamaan lompakon nyörejä.
     
    janzka tykkää tästä.
  3. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    @Fudge
    Vaikka katissa onkin boss niin en näkis merkittävää eros tai eroa ollenkaan Jamahan voimansiirron toimintaan. Aina pelannu niiin vanhemmissa ja kuin näissä uudemissa ongelmitta eikä oo kytkimen/varin kans kestävyys ongelmia kuten tuntuu osalla merkeillä niitäki räjähtävän.

    Toki oisin toivonu samanlaista hintasuuntausta ku katilla mutta kyllä tuosta mielellää maksaa ku alkaa olee jo valamis peli tehtaalta kaikkien osien suhteen. Toki hiukan voimansiirtoa joutunee säätämään..
     
  4. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Juurikin näin, itsellänikin on rahaa kiinni osakasassa aikasta paljon mutta säätötaito/tuntemus puuttuu vaikka on tässä jotain yritetty ja yritetään päästä kärryille ajaminen vaan on niin mukavaa vrt säätäminen paitsi jousituksen suhteen joka alkaa taittumaan :).
    Olen yrittänyt ostaa sen valmiimman pelin markkinoilta ja kivasti ollut aina jonkinlainen parannus voimansiirtoon viimevuosina tiedossa joista osa on tainnut sinun ansiota olla, minun mielestäni vmaxin kannattaisi panostaa kittien myytiin ihan julkisesti jos vaan pääsette ajamaan ja testaamaan sillä yksikään jamakatin peli ei ole ollut lähelläkään Iwatan tasoa joten itse pitkästä aikaa oikeasti mietin merkin vaihtoa, se tekninen tuki kun on hävinnyt sieltä maahantuojalta mihin on luotettu.:D, toki läsnähän tuo tuntuu olevan :DMuille merkeille tuntuu kittejä olevan senkun tilaa suomesta, eihän noihin vamhempiin tarvinnut muuta kuin bensaa menoksi.

    Hanskin säädöt ei ole pettäneet vielä kertaakaan ja arvostan yli kaiken tuota tietotasoa.
    Omaa edellistä säätöä ja Hanskin avulla testattuja en ole edes kehdannut kertoa kenellekään juurikin noiden mahdollisten kustannuksien takia, enkä vieläkään tiedä kuka oli täysin tämän liikkeestä ostetun setin takana joka tuli kelkan mukana, vakiona en ole ajanut metriäkään.
     
    janzka tykkää tästä.
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Onhan tuossa catin kytkimessä sellainen hiivintä ominaisuus ettei taida muilta löytyä.
     
    Fudge tykkää tästä.
  6. gontso

    gontso Well-Known Member

    Ei kait sitä Teamia voi hakkuakaan? ainakin se on hiljaisempi kuin legendaarinen Yamahan kytkin muutapa sanomista siitä ei minulla olekaan.
    Nythän muut jenkkimallit laski hintoja paitsi tämä, se vähän ihmetyttää kun ottaa huomioon että periaatteessa yksi porras jäi pois tehtaan ja asiakkaan välistä. Hyvä että jotku maksaa mielellään :) itse pyrin harkitsemaan kuinka mielellään sitä mistäkin maksaa ja paljonko. Kyllä sille rahalle aina hyvä olisi vastinetta saada.
    Olen vielä siinä luulossa että pyynti on pyynti ja myynti on myynti.
     
    Fudge tykkää tästä.
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Miten niin? Kyllä kait näillä brp:n romuilla ajaa vaikka milli kerrallaan. Kovalla vakio hihnalla ei edes saa repivää lähtöä kun luistaa aina sen verran :D Jos terävempiä lähtöjä haluaa niin pitää melkein joku eri hihna olla.
     
  8. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Siitä oliski mielenkiintoista kuulla palautetta että miten tuo Bossi toimii 9000 sessa.. Ainaki 2t vehkeessä toimii pirun hyvin!
    Mutta jos sanot että ei ole nuissa eroa ko iskarit niin kyllä minä annan enemmän painoarvoa tuolle että on eri voimansiirto, kokonaan! Sese vasta tärkiä osa kelkassa on!
     
  9. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    On on. Mutta Jammun voimansiirto pelaa hienosti kans ja saat lisäksi ne qs3et.


    @Hemikoo Ainaki mulla näillä uusilla säädöillä löytyy hiivintä ominaisuus. Isäntäki kehu Rx1en jälkeen että lähteepä pehmeästi tuo Winder :) ja niihä se tekee ainaki Viperii verratuna:p
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Aika pehmoinen on mullakin lähtö muttei 8000 Hardcoreen verrattavissa.
     
  11. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Hienosti toi hiipii. Joskus tuntuu että jaloissa joutuu oleen :confused::D:D:D:D:D:D:D:D
    Onneksi tulee pyhät, niin ehtii ajaan.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  12. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Tuleekos se sitten jotenkin halvemmaksi se voimalinjan säätely jos salailee eikä kerro muille? Mie en kyllä sitä logiikkaa ole ikinä tajunnut.. en mie ainakaan ole menettänyt euroakaan enempää vaikka olen kaikille kertonu mitä minun kytkyttimet milloinkin sisältää :rolleyes:

    Eihän näiltä forumeiltakaan sais ikinä mitään apua mihinkään jos kaikki päättäis salailla...
     
    Jäpälä tykkää tästä.
  13. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member


    Tässä on muitakin tekijöitä jotka vaikuttavat nuihin asioihin, ajatteleppa jokin uutuusmalli merkistä riippumatta oli se sitten parranajokone tai kaivuri ja tilanne että siitä löytyy jotain sellaista jonka toimintaa voi muuttaa kenties jopa parempaan suuntaan,
    no kuluttaja x jonka peli on kenties toiminut vähemmän hyvin ja haluaisi siihen jotain parannusta esim. takuun puitteissa sellaisilla aftermarket osasilla jotka eivät ole valmistajan hyväksymiä.
    Tilanne on kiusallinen niin sille takuun tarjoajalle kuin aftrmarket osien suunnittejalle/tekijälle, vastuukysymykset, entä jos jotain sattuu....kuluttaja x on hankkinut sen laitteen sellaisena kun se on tehtaalta tullut ja sillä selvä, sillä on tultava toimeen tai maksettava siitä että joku on nähnyt vaivaa sen asian ratkaisemiseksi näin se pääpiirteissään on.
    Itse olen ollut siinä hyvässä tilanteessa että kalustoa olen saanut lainaan maahantuojan/kauppiaan myötävaikutuksella, kiitokset Yamaha/Kiiskinen/K-Rauta Kuusamo, aikaa ja sen semmoista siihen kuluu mutta jos voin auttaa ja saan jotain siitä itselle pääkopan sisälle niin yritetään tulla sillä toimeen.
     
    Zombie, bavo, K9Pro ja 3 muut tykkäävät tästä.
  14. Arsi

    Arsi Well-Known Member

    janzka, Kimple ja Jukkis tykkäävät tästä.
  15. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

  16. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Kuten arsi tuos jo kertokin ja itekkin tuon pistin merkille. Tuo malli ei ole lainkaan huono. Luulisin jotta tuossa on muutoksia ensimmäiseen vuosikertaan. Hyvä reissukelkka kokonaisuudessaan. Vaikka itekkin välistä tympii painia tuola tallis nostellen niin kyllä sillä vaan kruisailee.
    Värjäri... Fotoshoppi yllättäny :D
     
  17. K9Pro

    K9Pro Lynx Rave RE 3500 600R 2023

    Pikkusen laittoi hinnat haukkomaan, mutta tein vähän vertailua ja vältyin hyperventilaatiolta.

    Omaan tarpeeseen pitäisi olla 137” reittipeli. Alla pikainen epätieteellinen analyysi:

    Sidewinder LTX-LE 17.690 eur
    Renegade XRS 850 n. 17.800 eur
    Xtrim leveällä keulalla n. 18.300 eur
    AC ZR8000 RR n. 15.400 eur
    AC ZR9000 TC n. 17.000 eur

    Ei toi Winderi nyt ihan älytön ole tossa porukassa, tosin etupukin keppi menee vaihtoon ja maksaa toki tohon päälle.

    Kalliita ovat kaikki, voi kun toisivat Suomeen ”vanhaa” kunnon SR Viperiä 137” pitkänä. Ainakin Sledtrax kehui pakettia vuolaasti. Jenkeissä näyttää olevan myynnissä.

    Mulle riittäisi tuo vapari ja hintakin varmaan olisi ahtimen verran Winderiä edukkaampi. Ehkä se ensi vuonna tulee, sitä odotellessa.
     
  18. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    137" On hyvä!
    Vielä kun kunnon hipoiskareilla ja cobran matolla...
     
  19. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Hei, tekninen tuki toimii edelleenkin. Tosin nyt myö pelataan jälleenmyyjätasolta, jospa se saapi sellaisetkin ottamaan yhteyttä joilla "se maahantuojan mörökölli" on hirvittänyt.
    Ja eikhän se sovi kumartaa niidenkin säätöjen suhteen teiltä pohjoisen suuntaan. :D
     
    Jolle23 ja gontso tykkäävät tästä.
  20. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Velocity Maximum ... ;)
     

Suosittele tätä sivua