Yamaha Phazer -07--->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä unppi, 25/9/06.

  1. Pecosbil

    Pecosbil Sidewinder L-TX GT 137 '20

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Kiusaakos tuo sama ilmiö myös Nytroa? ...ajattelin vain, kun sen ilmoitetut joustovarat ovat Phazeria lyhyemmät?
     
  2. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Kiusaa aivan jokaista merkkiä ja mallia. Ilmoitetut joustovarat on jotain "kiertäen kaartaen kääntöpyörän takaa" mittoja, jolla ei ole oikein mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Mutta näyttää paperilla komeelta. 8) ::)

    Nytrossa joustot samaa luokkaa kuin muissakin sporteissa.
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Ja lisäyksenä, Nytrossa etupukin joustovarat on huomattavasti pidemmät kuin Phazerin..
     
  4. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Ja hyvin on joustovarat toistaiseksi piisanneet ja alusta kestänyt. Itse Phazerilla kaksi talvea ajaneena voin sanoa että alustan toiminta Nytrossa on eri luokkaa (kun puhutaan mallien vakioalustoista)
    Noin se kehitys kehittyy...mukava oli Phazerikin ajaa mutta takaisin en vaihtaisi ;D
     
  5. kekkeri

    kekkeri New Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Se ei ollutkaan ihan helppo homma, melkein kuvittelin jo mielessäni PPS-alustaa sinne alle. Mutta telatunnelin levitys ei kuulosta kokonaisuutena kivalta, toisinpäinhän olisi ollut tosiaan aika helppo.
    Onhan tuo telatunneli kapeimmillaan JOPA 40cm leveä että mahtuuhan sinne 38cm leveä matto mutta taitaa käytännössä sivuttaisliikettä tulla sen verran ettei onnistu?

    Tuli tuossa taas tehtyä "pikavirityksenä" korjaus alustaan uusilla osilla että pääsisi vielä kerran koittamaan josko kestäisi kun ei viitsisi kautta tähänkään lopettaa. Mikäli ei kestä niin sitten aletaan paneutua telaston vaihtoon ajan kanssa.

    Mikäli tätä lukee kukaan joka tietää Catin tai minkä tahansa merkin alustoista mikä olisi toimiva ja tarpeeksi kapea niin ottaisin tietoja mielellään vastaan. Sen verran jo tutkailin että yhdeltä purkaamolta löytyisi F570 telasto mutta Sumekon sivuilla sanottiin sen leveydeksi 38cm.

    Kiitos kuitenkin vastauksista.

    -kekkeri
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Muistelen kuuleeni että 38cm alustoja olisi laitettu kaventamalla pukkeja jne. Matosta reunoista sentin siivut pois koukkupää mattopuukolla(?) Ei ne lasikuitupuikot ihan reunaan asti tule.
    Mitään kytkettyä alustaa en laittaisi. Uudehkon Ski-Doon alusta? On kevyt ja toimii. Nytrossa samantapainen. PPS hyvä, joskin painava. Mutta katteles tuota BadBoy topicia, josko sinne ilmestyisi kuvia, jolla sen omasta tehdään toimiva. Samat hommat taitaa pädetä Phazeriinkin.
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Noita pukkeja muutellessa olis hyvä mitata ja piirtää pukkien joustokäyrät ennen ja jälkeen muutoksen, ettei mene degressiiviseksi, tai ainakaan pahasti.

    Phazeriin jos alustaa vaihtasin, nostaisin samalla keulaa ylemmäs, veikkaan sen parantavan ajettavuutta vähän joka tilanteessa. Eli tarvetta olis lähinnä pitempijoustoiselle etupukille, edes pari senttiä lisää ja keulaa hieman enemmän.
     
  8. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Do dii, nappasin vaihteensiirtäjän kainaloon ja käytin Centterissä. Tekivät vielä jonkun "lisävirin" jouseen. Ainakin tallissa, kun äsken sain kasaan, toimi moitteetta, kun rämppäsin :) Saa nähä livenä.... jahka pakkaset laskee. ::)
     
  9. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Ohan se tuo Phazeri pirun hauska peli, ite oon tykästyy kovasti tohon, mitä nyt alusta on huono patikos (johtunee sököistä iskareista) ja tehoa sais olla hiukan lisää, joku 120hp ois oikein sopivasti. Sanoisin että melkeimpä parhaimmillaan tuo phazeri on silloin kun ajelee paljon yksin ja omia reittejä, ei oo paineita pysyä yhenkää kakstahtisen peräs ja voipi ajella just siitä mistä haluaa, ainaki täälä aakeella laakeella kun en oo vielä sellasta mäkee löytäny mitä ei ois ylös päässy (niin ne mun mäethän on yleensä jotaki joenpenkkoja täälä päin ;))

    Todella kevyt ja helppo kanttailla umpises menemään ja muutenki tosi "letkeä" ja rento peli umpisen surffailus! Nyt puhun siis tosta "Mountain"litestä, tosin mikään vuoristokelkkahan tuo ei todellakaan nimestään huolimatta ole, vaan tollanen crossover leikkikalu.
     
  10. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    MCX auttaa tuota tehopulmaa, rupiaa kakstahtisetki jäämään ;D
     
  11. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Joo häätyy tuota turpoa harkita tämän talven jälkehen, tosin remmiahdin saattais sopia paremmin mun käyttöön. Eikös se tuo MCX uutena maksa ilman asennusta jonku 4000e? Mihinkäs hintoihin noita on käytettynä näkyny, lähinnä ruottin puolella? Saattais varmaan halvemmaksi tulla myydä kelkka kesällä pois ja ostaa tilalle valmiiksi turbotettu peli.
     
  12. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Olen kans miettinyt turbottamista. Käytetyn hankkiminen on vain mun mielestä pieni riski kun ei tiedä miten hyvin kone on kasattu ja säädetty. Turbon kanssa väärillä säädöillä saa turhaa kulumista aikaan mikä ei näy eikä kuulu ennenkuin lajahtaa.

    Hankin itse vähän ajetun Phazerin 38 matolla ja WP:llä niin siitä ei puutu enää kuin turbo ja järeämpi kallistuksen vakaaja. Syksyllä jos on toi reilut 4000€ rahaa niin tarkoitus olisi lähettää oma kelkka Sarrelle duunattavaksi. Hän tekee sen kerralla kuntoon. Sitten voi huoletta ajella.

    Nyt tilasin viriosaa alustaan, kytkimeen ja koneeseen Jenkeistä. Pitäisi kai ensi viikon lopulla tai seuraavan viikon alussa olla Suomessa. Noin 13 hevosvoimaa pitäisi tulla lisää. Asennutan kytkimen ja bensanpaineen tasaajan ekan huollon yhteydessä viikon 10 alussa.

    Tehoputken laitan kyllä itse. Noista muista asennuksista ei ole kokemusta niin en uskalla tehdä itse. Huollon yhteydessä asennus oli aika edullinen. Myyn sitten paketin pois jos turbotan. Ihan mukava tehonlisäys noin 17% ja parempi kytkin niin sen pitäisi senkin jo tuntua jossain. Laitan kokemuksia kun paketti kasassa. Jos tää paketti nostaa hauskuus kerrrointa tarpeeksi niin unohdan turbon. Säästöä tulikin sitten melkoisesti.
     
  13. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Joo kerrohhan sitten kun on kokemusta noista hilppeistä kuinka pelaa. Minkä tehoputken pistät?
     
  14. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Pakko taas kysyä, mikä tekee turbophazerista vakionytroa paremman..
     
  15. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Schmidt Brothersin single volumen. Painonsäästöä 5 kiloa ja tehoa 5 hp. Kolme kammioinen Phazeriin tehty.

    Mun mielestä Phazerissä turbon kanssa hauskuus kerrointa ja fiilistä. Minulle ei nopeus tai reittiennätyksen ole se juttu. Hauskaa sen pitää olla. Ei siksi ettei Nytrolla olisi mutta kullekin oman maun mukaan. Tykkään Phazerin keveydestä.

    E: kirjoitusvirhe korjattu
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Firecatin telastoa vaan :) kai sen sinne saa sopimaa
     
  17. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Niin. Mä en oo päässy vielä nytroa koittamaan koskaan, kiinnostaishan sekin kovasti. Mutta kyllähän toi keveys on tossa phazerissa kovasti mun mieleen, tai ainakin se tuntuu kevyeltä vaikka 2t kelkkoihin verrattuna onkin aika läski.
     
  18. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Mittailin eilen ihan mielenkiinnosta.. Aika vähällä vaivalla se sinne menis. Firecatin pukin leveys tais olla 355mm ja Phazerin tunneli 380 etupäästä, takapukilta vähän enemmän.

    Eteen ettis vaikka ne Nytron Fox:t

    Toki turbophazerissa on puolensa, mutta se keveys kyllä katoaa sen siliän tien. Keveyden tuntu tulee paljon tehoistakin. Mullakin aiempi kelkka painoi kutakuinkin saman kuin nykyinen, mutta 105->140 hv teki ajamisesta todella paljon raskaampaa.. Hauskaa, mutta tehot repii mehut pois aika sukkelasti.
     
  19. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    entäs tämä? Ei tarvii ees remmiä :p
    http://www.mountainperformance.com/phazer%20supercharger%20pics.htm

    lisätietoa ja hintoja:
    http://www.mountainperformance.com/superchargers.htm
     
  20. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Yamaha Phazer -07--->

    Katselin kans tuota samaa sarjaa mutta hinta karkaa ihan lapasista. Suomeen tuotuna siihen tulee tulleja 6% ja alvia 22% heinäkuun korotuksen jälkeen 23%.

    Sitten jos jotain pitää säätää tai muuta niin lähin apu on sitten jenkit. MCX: kitti on testattu. Alun viat on jo pari talvea sitten korjattu, joten siihen voi ainakin luottaa. Sarre sanoi että joku poromies on ajanut MCX:n Phazerilla jo 18.000km ilman mitään remonttia ja siinä on kumminkin ihan alkusarjan kittejä kiinni.

    Noi kierrokset noille remmeille mitä siinä ymmärtääkseni joitain on alkaa olla jo aikapaljon. Joku vaan tossa ei mua vakuuta. Ehkäpä hinta. Mutta kyllä tollanen supergharger ihan messevä olisi. En minä sillä. Jos joku asentaa niin kokemuksia vaan tänne...

    Edit: Turbon slagia saa paljon teippaamalla lämpösuojan pakoputkien päälle. Kuumat pakokaasut virtaavat nopeammin ahtimelle ja lagi häviää. Teippauksen täytyy vaan olla hyvin suojattu sillä lumi sulaessaan kastelee sen ja pilaa. Lasikuitunauha kannattaa vielä suojata spraynä saatavana suojakerroksella. Sen pitäis kestää aika haastavat oltavat Phazerin istuimen alla. Tunneli pitää ehdottomasti olla suljettu.
     

Suosittele tätä sivua