Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Tässä olen kuutioinut että mitä tuon oman pyydyksen kanssa tekisi että se olisi mieluisa. Kun ei remmiongelmat selvinnyt 2 talveen niin tuskin ne selviää myöhemminkään niin alkanyt pyörimään mielessä jos ottaisi voimaa ulos sen verran ettei tartteisi valittaa ainakaan sen puutteesta. Ei remmiongelmat ainakaan pahemmaksi enää voi muuttua.

    Tuskimpa kellään on tiedossa mutta kaipailisin yhtä mäntää jota hieman saisi tutkiskella, mielellään ehjä. Onko palotilasta kuvaa tullut vastaan kenellekkään?
     
    Viimeksi muokattu: 3/5/18
  2. Reuhka

    Reuhka Ockelbo 600

    Oli alustan etummaisesta akselista hajonnu ne anti-stab-rullien laakerit ja molemmat rullat paskana. Menee vissiin takuuseen. Onkohan lujempia rullia/laakereita olemassa? Tällä menolla saa joka talvi vaihtaa :D
     
  3. mappe

    mappe 153 HcEvo ja 443 foxi

    laakerilukitteella liimata siihen akselille kiinni. siksi ne kuulema hajoaa ko pääsee se laakeri pyörimään. eli ku takuuseen saat uudet niin liimalla kasaan
     
  4. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Takuujuttu. Mutta itse sorvauttaisin muutaman euron akselin, jossa laakeri asettuu kunnolla akselille ja lukkosokilla lukitus päälle. ;)
     
    Reuhka, mappe ja Hemikoo tykkäävät tästä.
  5. Hurulau

    Hurulau Well-Known Member

    Ehkä sommin puhua muutamasta kympistä kun puhutaan akseleiden sorvauttamisesta, materiaalista riippuen.
     
  6. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    No joo, tietenkin se riippuu kenen sorvin luona kyselee.
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    20-35€ on ollut akselit mitä oon teettänyt ja ihan kait ne on palkan maksaneet, osa on tainnut mennä harrastekassoihin joita mielelläni tuen käteisellä
     
  8. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Eikös MCX: n tarjoama tehonlisäys riitä?
    Sieltä tarjotaan kuuleman mukaan 330hp tuosta myllystä...
    Itse remmimurheeseen kummemmin ottamatta kantaa tuntuu näin maallikosta että koneen ja varin akselin välistä runko antaa periksi ja muuttaa linjausta tai on valmiiksi kiero.
    Vaihtoehtonahan on kampiakselin jatkeen( johon kytkin tulee kiinni) aiheuttama värinä tai varin akselin kierous .. Mittaamallahan nuo näkyis....
    Oletkos ajanut muiden SW: llä ja saanut remmiä silputtua?

    Omat ja muiden kokemukset remmin kestosta joille nuita asetuksia olen tarjoillut ovat olleet kyllä rohkaisevia, säädöt on pääsääntöisesti täällä foorumilla nähtävissä.
     
  9. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Variakseli on vaihettu viimekesänä.

    Olisihan se stage3 kanssa ihan varteenotettava vaihtoehto mutta rakentamisen halu laittaa miettimään muutakin vaihtoehtoa. Aika rajalla menee 1.6 paineilla vakiopuristuksilla, 9:1 ilmoittavat mutta todellisuudessa on mitattuna 9.3:1, tuo mcx:n paketti mutta on ne kasassa pysyneet mitä olen kuullut. Tosin tässä on oikeesti tehty männänmuoto ajatuksella turbokäyttöön, palotila olisi kiva nähdä myös. Potentiaalia tuossa kyllä on pitkälle.

    En ole ajanut kuin @tuovja winderillä ja samanlainen silppuri sekin oli alusta alkaen ja ajo molemmilla aikalailla samanlaista. Ihme jos kaksi samanlaista kieroa laitosta sattunut samalle huudeille ja tosin on noita ongelmia ollut ympäriinsä sen minkä olen lukenut ja kuullut.

    Nuo aikasemmin mainitsemasi setti on ollut pakallaan pariinkin eri kertaan ja molemmilla kerroilla painotkin mennyt ihan päreiksi, eli ei kestä tässä laitoksessa. Paras muutos oli porata reikiä koppaan ja laittaa snorkkeli jolloin sai heivata vakio ilmanputsarikotelon mäkeen, viilee ilma pääsee paremmin kiertämään. Noilla muutoksilla pääsin jotain +600km mutta 41 remmi pamahti kun mamman kanssa käytiin kaks päällä makkaranpaistossa jolloin hienot tuningverkot repesi irti.
     
  10. Reuhka

    Reuhka Ockelbo 600

    Pitääpä tutkia asiaa.

    Eli ilmeisesti toleranssi vähän liian suuri ja kuten @mappe sanoi, pääsee pyörimään akselilla.
     
  11. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Se sokka kuikkaan ja putkesta pätkät laakerin ja liukurungon väliin niin kestää.. se lukittee sen laakerin sisäkoolin paikalleen ja tukee muutenki sitä laakeria...
     
    T-Cat tykkää tästä.
  12. mappe

    mappe 153 HcEvo ja 443 foxi

    niin ne miehet tekkee:D
     
  13. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    3500km ajoin orkkis remmillä. Onhan se kulunut melkein pari milliä mut menee vielä vararemminä. Sen takia ei oo aivan hirveetä kiimaa ollu alkaa räpään voimansiirtoo. Toki sille kesän aikana jotain tehään. Sen verran ajotyyli ainakin poikkeaa joistakin, et en het paikalta lähtiessä survase lusikkaa tankoon. Viitti tehä reitille niitä helkkarin monttu-patti yhistelmiä. Säästää käi se remeliäkin:). Kallistuksen vakaajan nivel on aivan sohlo mut muita murheita ei ollut.
    Ne enpä oo alustaa vielä tarkemmin katellu...
     
    Värjäri ja hanski-58 tykkäävät tästä.
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kohta on vakaaja poikki tai sen pultti ;)
    Mitäpä mieltä oot 137" vs 141" alusta reittiajussa?
     
  15. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    137 selkosesti parempi. On tossa tietty iskaritkin aivan eri luokkaa.
     
  16. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Eipä siinä taida olla alustassa eroa kuin juurikin iskareissa ja siinä kuinka ne saa säädettyä.
    Eihän tuo ilmapumppufox takapukissa ole parhaimmillaan siellä nopeassa patikossa mutta kyllä tuollakin toimeen tulee, etupukkiin RC2 on kyllä tarpeen, siinäkin puutteensa sen paluun kanssa.
    Jos kukkaro kestää niin samaan konkurssiin siis kumpanenkin vaihtoon 141: ssä, silloin sulla on peli niin ummelle kuin reitille, ei siis huono vaihtoehto...
    Keulaan jokainen makunsa mukaan sitten laittaa mieleisensä, paras jolla itse olen ajanut oli varustettu jäykemmillä jousilla hieman simmattuna.
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    137 on alkujaan reitille ja 141 ummelle, toinen kytketty ja toinen ei.
    137" kestävyys ja herkkyys aivan omassa luokassaan jos ajellaan samoja ei turistinopeuksia vakioiskareilla tai vaikka 141:ssä olisi etupukissa olisi isokin pamppu.
    Eipä sillä, saattaa itsellekin vielä tulevaisuudessa tulla tuollainen 141/153 alustainen Winderi jos ei 2T käry miellytä :D, ne ei vaan taho myydä mielellään mulle semmosta paikallisesta :(
     
  18. jp10

    jp10 Well-Known Member

    10 cm pitemmällä telalla umpiskelkka.
     
  19. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Itsekkin olen yllättynyt kuinka pätevasti tuo ummella menee, 137 alustasta johtuen kyntää itsensä helpommin pystyyn. Toki onhan siinä maton harjassakin eroa vakiona, joskin pidän sitä backcoyntryä kokonaisuutena parempana telana.
    Olet kai kokeillut tuollaista jp10 kun osaat epäillä?
     
  20. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Kyllä se alusta on 10kg kevyempi ja suuniteltu ummelle. Nii Onha se aivan eri menee ummella ko 137" reittialustainen. Matoissaki iso ero.
     
    hanski-58 tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua