Kirjoittaja Aihe: Revin vartsun ja kytkimen huolto  (Luettu 39997 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amir

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 481
  • Lynx BD 37 800 -14
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #210 : 24.01.2012 - kello 12:32 »
Jousitaulukko on nyt hukassa, eikä tuo haulla löytyny !

Eli TRA jousitaulukko jossa oli orkkis jousien pituudet mukana?

Auttakee...
Jos ei kestä,ni revetköön!

Poissa Hemmo

  • Global Moderator
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6864
  • Polaris INDY 650 -92
    • oldies
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #211 : 24.01.2012 - kello 12:45 »
ollos hyvä


Poissa amir

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 481
  • Lynx BD 37 800 -14
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #212 : 24.01.2012 - kello 13:26 »
Oi Kiitos, nyt mä taas talletan sen visusti tuonne jonnekin........
Jos ei kestä,ni revetköön!

Poissa Carpowerful

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 6
  • Lynx G-type 600cc
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #213 : 20.02.2012 - kello 21:30 »
Tuossa luin tuota topicin alkua ja kun porukka taisteli kytkimien kanssa, niin ajattelin nyt laittaa vuan tänne kun en tiiä onko joku jo laittannu, että kaataa kylelleen ja reikä vettä täyteen pultti paikalleen ja antaa pakkasen hoitaa loput menee kelistä riippuen 15-60 min kun kytkin kentällä. Taikka jos kesällä tai tallissa irrottaa, niin voi lähteä myös muuten samalla ohjeella, mutta lämmittää vähä kuumailmapuhaltimella siitä varin akselilta.
Moto-Ski Futura 300, Lynx Racing G-type 600

Poissa Holgeri

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 6
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #214 : 05.03.2012 - kello 19:57 »
No niin ystävät ja kylänmiehet, näyttäisi siltä että olisi aika ottaa kissa pöydälle ja tehdä perusteellinen huolto kytkimelle ja variaattorille. Potilaana on tuommonen -05 600sdi renegade 7500km ajettu rahareikä. Kytkin/vari kaiketi tehtaalta asti ollutta vakiokamaa. Oireita korvia hivelevä "rallatus" kytkimestä, ensin ajoittain, nyt lähes koko ajan, eikä hihna nouse ylös asti vaan jää n.2,5cm tussia lautaseen. Sekä ramppien säätöjen toimimattomuus, pultit oli 5-asennossa->huippukiekat 8500, siirsin ne 3-asentoon eikä juuri muutosta, noh nyt laitoin ne 1-asentoon-> kiekat yhä n.8300. Myös täyskaasu kiihdytyksessä kierrokset nyhtää aivan kuin löisi rajoittimeen.

Nyt aloittelija tiedusteleekin mitä osia kannattaa käydä jo hakemassa valmiiksi kun huoltoa alkaa tehdä? Ja onko mitään ideaa laittaa tuota Hemmon "elvytys" pakettia samalla paikalleen: 230-380 jousi kytkimeen ja vihreä jousi kakkoseen??? Kytkentä kiekat nyt 3500 ja sais hieman niitä nostaa...
suora ja huoleton

Poissa Hemmo

  • Global Moderator
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6864
  • Polaris INDY 650 -92
    • oldies
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #215 : 06.03.2012 - kello 08:19 »
ei, koska sulla on erit rampit kytkimessä ja eri mosa mitä tuola aiemmin käsiteltiin.

Suosittelen lähtemään liikkeelle totaalisesta huoltotoimenpiteestä, eli kaikki putsaten ja ehkä rullat tai mahdollisesti jopa käpälät pitää uusia, jos rallatus on ihan käsittämätöntä.

Kakkosvartsuun se vihriä joutseno tuo vähän alasvaihtoa lisää. Kantsii katella tuolta xtrim lynx topikista, mitä siellä on puuhasteltu ja kehuttu sdi:n kanssa toimiviksi seteiksi.

http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=12904.615


Poissa Holgeri

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 6
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #216 : 06.03.2012 - kello 10:45 »
ei, koska sulla on erit rampit kytkimessä ja eri mosa mitä tuola aiemmin käsiteltiin.

Suosittelen lähtemään liikkeelle totaalisesta huoltotoimenpiteestä, eli kaikki putsaten ja ehkä rullat tai mahdollisesti jopa käpälät pitää uusia, jos rallatus on ihan käsittämätöntä.

Kakkosvartsuun se vihriä joutseno tuo vähän alasvaihtoa lisää. Kantsii katella tuolta xtrim lynx topikista, mitä siellä on puuhasteltu ja kehuttu sdi:n kanssa toimiviksi seteiksi.

http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=12904.615



No niimpäs onkin kokonaan eri kilkkeet... Kiitos tuosta X-trim linkistä, ei ole osunut silmään.
suora ja huoleton

Poissa Exoxxer

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 655
  • Lynx rave 600sdi 155"
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #217 : 17.11.2012 - kello 20:15 »
Itselläni on mxz:ssa macracing hilppeet eli sininen jousi ja sitte vähän raskaammat painot. Hyvät on lähöt mutta vähä liian rajusti ottaa kytkin. Ei voi yhtää ryömittää kelkkaa koska ottaa niin ylhäältä ja sitte välilllä ottaa välillä ei nii tahtoo hihna kulua turhan äkkiä. Mulla on vakio jousi ja painot tuolla mutta niillä ei varmaan saa oikein minkaanlaisia lähtöjä?
Joten minkalaista jousta suosittelette ilman että tarttee painot vaihtaa?
Ex. Arctic zr 440 -99
Ex. Ski-doo Gtx 550f -06
Ex. Ski-doo mxz 500 ss 136" -06
Ex. Polaris SB assault 800 -12

Poissa Hemmo

  • Global Moderator
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6864
  • Polaris INDY 650 -92
    • oldies
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #218 : 18.11.2012 - kello 14:49 »
Jos ryömitykseen tahtoo tehdä voimalinjaa niin kytkinjousen alku pitää olla noin suunnilleen 160 alkuinen (alle 200 kuitenkin) niillä 4xx sarjan rampeilla.

SS koneen vakio säätö (412 ramppi) on ihan hyvä vakiolla 200-380 kytkinjousella.


Poissa pena78

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2581
  • S-D XP sdi"reino"-08 & S-D mach-z 800 -98
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #219 : 18.11.2012 - kello 16:08 »
Itselläni on mxz:ssa macracing hilppeet eli sininen jousi ja sitte vähän raskaammat painot. Hyvät on lähöt mutta vähä liian rajusti ottaa kytkin. Ei voi yhtää ryömittää kelkkaa koska ottaa niin ylhäältä ja sitte välilllä ottaa välillä ei nii tahtoo hihna kulua turhan äkkiä. Mulla on vakio jousi ja painot tuolla mutta niillä ei varmaan saa oikein minkaanlaisia lähtöjä?
Joten minkalaista jousta suosittelette ilman että tarttee painot vaihtaa?

Eli nyt sulla on varmaa reilu 5000kytkennät?
Vakio jousella saat kytkentöjä 200-300rpm alaspäin ja pitäs olla arvoltaan 200-380 tokihan kilsat on lintannu jousta..
Lääkkeesi 160-380 jousi!
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 - kello 16:11 kirjoittanut pena78 »
Kelkan osat/huollot/säädöt! www.macracingteam.fi/index.html

Poissa Exoxxer

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 655
  • Lynx rave 600sdi 155"
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #220 : 18.11.2012 - kello 16:49 »
Mulla on tallissa normipainot ja jousi mutta kun vaihoin tuon normaalin mustan jousen takasin ja kokeilin nii ei ottanu heti kaikkia kierroksia vaan vasta sitte ku vauhtia vähä kerty.
Nyt on 240-430 jousi paikoillaa ja aivan liian rajusti ottaa kiinni. Oisko 230-320 jousi passeli tuohon nytten?
E: Kytkennät on vähä reilu 5 tonnia nyt.
Ex. Arctic zr 440 -99
Ex. Ski-doo Gtx 550f -06
Ex. Ski-doo mxz 500 ss 136" -06
Ex. Polaris SB assault 800 -12

Poissa Jaku

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1097
  • v2,4 / 500hp..Kaikki merkit koitettu...
    • JuukaMK-Racing
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #221 : 18.11.2012 - kello 18:09 »
Mitkähän rampit siellä on käytössä? jotkut lähtökuopalliset?
sekä paljon se kytkentä pitäisi olla?
J.Kuiri / Member of 013-ZeroThirteen Crew
Juuan Seudun Moottorikelkkailijat Ry -> www.juukamk.fi/

Poissa Exoxxer

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 655
  • Lynx rave 600sdi 155"
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #222 : 18.11.2012 - kello 19:30 »
lähtökierrokset oli mustalla jousella suunnallee 4000rpm. rampit taitaa olla alkuperäset vaa painot on jotku macracing teamin laittamat
Ex. Arctic zr 440 -99
Ex. Ski-doo Gtx 550f -06
Ex. Ski-doo mxz 500 ss 136" -06
Ex. Polaris SB assault 800 -12

Poissa Exoxxer

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 655
  • Lynx rave 600sdi 155"
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #223 : 20.11.2012 - kello 19:05 »
Joo rampit olivat jotku jossa ei lukenu mitään eli jotku omatekemät. Vaihoin rampit vakio 412 ja sininen jousi paikoillaan nii nykitys loppu ja lähtee n.4200 liikkeelle. Lähtöjä ei ollu aivan nii paljo mutta kelpaapi mulle nytte :)
Ex. Arctic zr 440 -99
Ex. Ski-doo Gtx 550f -06
Ex. Ski-doo mxz 500 ss 136" -06
Ex. Polaris SB assault 800 -12

Poissa skipaduu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #224 : 10.12.2012 - kello 17:33 »
ite nakkasin kytkimeen jousen200-320ja sääto painot on ne putket joihin ruuvataan tankoja ni laiton pieninmmän ja toisiks pienimmän jos oikeen ymmärsin lontoota ni ois 8g painoa mut mistä tietää team luki paketissa. lähtöjä tuli ainaki ny on 4900-5000 kohilla mut huippu kierroksia en ottanu ku ei oo lunta kunnolla ja naapuri ei tykkää tosta mökäpöntöstä niinku varmaan monella muullaki.. :D :D mut onko miten toi mosa kestäny huuattaa kelkka on vm03rev 600h.o viime talvena jumi kone yhtäkkiä ja meni alakerrasta laakerit jonka jälkeen ei oo kaasu pohjassa uskaltanu oikeen kauvaa laulattaa.. en aatellu välejä vielä vaihtaa vaikka on 19ratas jo hyllyssä.. rampit oli vakiot (vissin) ja ne oli 5sessa  ja remmin laitoin uuden samalla ku joku väitti että painot ei toimis oikeen jos ei ole oikiaa remmiä!!!??? täh. no remmi on ultimax XS 803
« Viimeksi muokattu: 10.12.2012 - kello 17:36 kirjoittanut skipaduu »

kelkkalehti.com

Vs: Revin vartsun ja kytkimen huolto
« Vastaus #224 : 10.12.2012 - kello 17:33 »