Kirjoittaja Aihe: Vanhat lynxit  (Luettu 43221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KoFFi

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Phazer GT Turbo
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #105 : 24.01.2010 - kello 11:17 »
Onko sachs:ssin 300cc moottorissa alunperinkään mitään kannentiivistettä?

Poissa Esab

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 745
  • Expedition 600 E-tec
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #106 : 24.01.2010 - kello 16:49 »
Ei ainakaan ollu tuossa kaverin koneessa joka torstaina käytettiin auki.


Poissa KoFFi

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Phazer GT Turbo
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #107 : 24.01.2010 - kello 22:06 »
Pitääkö tuossa Sachs moottorissa lukita tapilla tuo keskipakosäätö magneetosta kun säätää sytytyksen ajoitusta? ja paljonko tulisi ajoituksen olla?
Magneetossa merkki M joka voisi olla ajoitusmerkki mutta se on n.5mm ennen YKK. joka on minusta aika paljon... ?

Poissa savonhumu

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 228
  • Lynx 320
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #108 : 24.01.2010 - kello 23:18 »
Onko sachs:ssin 300cc moottorissa alunperinkään mitään kannentiivistettä?

ilmeisesti 293 sassista kyse.
ainakaan vm1975 ei oo tiivistettä ja jos semmosen siihen värkkää niin kansi mänöö kieroks...
jos vuotaa niin teippaa esim 800-1000 vesihiomapaperi suoralle pöydälle ja siihen sertsua suhhaus päälle. Siinä kevyesti hiertämällä oikaset pinnan. viimenen pinta pyörittämällä niin tullee kuulemma "hiontakierre" oikein-> tiivis. saman homman voi tehdä sylinterillekki...
sitte vaan momenttiavaimella kansi kiinni. momentteja en tiedä, sopivat ;D

sytyssä pitää lukita se keskipako ja kärki sais olla enimmillään auki 0.35 (ei oo ommaa tietoo niin todenperäsyydestä en tiijä mut itellä pellaa hyvin)
vähän kokkeelemalla etin ommaan rassiin sen sytyn niin ei tuosta ennakosta oo oikeen varmaa tietoo... se vois se 5mm pittääkkin paikkansa.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2010 - kello 23:51 kirjoittanut savonhumu »
Huru-ukot on erikseen!

Poissa challenger

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 460
  • challenger
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #109 : 25.01.2010 - kello 12:11 »
Käyttöohjekirja 1977: Sachs SA 290 moottorissa kärjet avautuvat 4,0-4,5 mm ennen männän yläkuolokohtaa.
Ennakkosäätimen tulee tällöin olla yläasennossa. Kärkiväli 0,4 +/-0,05 mm.  Sytytystulpan kärkiväli 0,5 mm.

Poissa KoFFi

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Phazer GT Turbo
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #110 : 25.01.2010 - kello 16:55 »
Kiitokset ohjeista ;)

Eiköhän se näillä ja uusilla osilla tule säädettyä :o

Poissa savonhumu

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 228
  • Lynx 320
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #111 : 27.01.2010 - kello 00:13 »
Tuonne toiseen topikkiin tuli tämmönen linkki josta löytyypi sassin moottorin kuvallinen opas tosin lontoon murteella mutta esim kiristysmomentit löytää huonompiki kielen osaaja...
http://www.vintagesnow.com/Engine_manuals_files/sachs.pdf
Huru-ukot on erikseen!

Poissa Lynx 530

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 587
  • '71 200, '80 530
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #112 : 27.01.2010 - kello 17:17 »
Meikälääseltä sitten löytyy 293 Sachs:n käyttö ja huolto-ohje kirjasia tai sellaasia läpysköjä. Niistä löytyy säätö ja huolto-ohjeita kielillä Ruotsi, Englanti ja Suomi. Että jos joku tarvitsee... Ja sitten on oikein varaosa kirjakin kyseiselle motille ja koneille kuten 340-2, 440-2 (???) ja kisamoottori 340-2 RX. Sitä opusta en myy mutta pdf. tiedosto siitä pitäisi tehdä koneelle.
Käpy karpuraattorissa ja toinen nenussa.

kelkkalehti.com

Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #112 : 27.01.2010 - kello 17:17 »

Poissa paavojaelvis

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1162
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #113 : 27.01.2010 - kello 18:56 »
Meikälääseltä sitten löytyy 293 Sachs:n käyttö ja huolto-ohje kirjasia tai sellaasia läpysköjä. Niistä löytyy säätö ja huolto-ohjeita kielillä Ruotsi, Englanti ja Suomi. Että jos joku tarvitsee... Ja sitten on oikein varaosa kirjakin kyseiselle motille ja koneille kuten 340-2, 440-2 (???) ja kisamoottori 340-2 RX. Sitä opusta en myy mutta pdf. tiedosto siitä pitäisi tehdä koneelle.

Hepp!

Löytyykö sulta -77 Lynx 520 JV:n kuvitettua varaosaluetteloa?  Lähinnä olis tarvetta vetoakselin osien määrittelyyn (ottaessani ketjurattaan akselilta, sen takaa löytyi paksu nippu shimmilevyjä ja hatullinen silikonimassaa... eikä akselitiivisteestä tietoakaan...).

Edith:  Eiköhän tuo liene 520 JP, kun eteenpäin vieviä vaihteita vain yksi... jokatapauksessa lootassa on alumiinikuoret ja kalteva yläkansi ja piiiiitkä pallopäinen vaihteenarpomissauva.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2010 - kello 19:00 kirjoittanut paavojaelvis »
Aina on jotain rassattavaa.

Poissa make60

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 36
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #114 : 27.01.2010 - kello 20:39 »
Tiiättäkö kukkaa käykö mistä vanhasta lynxistä variaattori terri-30-76.n  laatikon voiman?sisääntulovariaattoriksi.Vehkeethän on vissiin tehty samassa tehtaassa,vai? Terri kulkemaan,mutta joko tänä talvena

Poissa savonhumu

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 228
  • Lynx 320
Re: Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #115 : 27.01.2010 - kello 22:05 »
Meikälääseltä sitten löytyy 293 Sachs:n käyttö ja huolto-ohje kirjasia tai sellaasia läpysköjä. Niistä löytyy säätö ja huolto-ohjeita kielillä Ruotsi, Englanti ja Suomi. Että jos joku tarvitsee... Ja sitten on oikein varaosa kirjakin kyseiselle motille ja koneille kuten 340-2, 440-2 (???) ja kisamoottori 340-2 RX. Sitä opusta en myy mutta pdf. tiedosto siitä pitäisi tehdä koneelle.

hep. mitä maksaa? siis sassille ohjeläpyskä. kyse lähinnä jostai muutaman sivun vihkosta?
Huru-ukot on erikseen!

Poissa challenger

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 460
  • challenger
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #116 : 28.01.2010 - kello 08:49 »
Tiiättäkö kukkaa käykö mistä vanhasta lynxistä variaattori terri-30-76.n  laatikon voiman?sisääntulovariaattoriksi.Vehkeethän on vissiin tehty samassa tehtaassa,vai? Terri kulkemaan,mutta joko tänä talvena
Meillä on uusia, mutta en tiedä kyllä vastaavaa missään Lynxissä

Poissa Lynx 530

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 587
  • '71 200, '80 530
Vs: Re: Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #117 : 28.01.2010 - kello 14:25 »
hep. mitä maksaa? siis sassille ohjeläpyskä. kyse lähinnä jostai muutaman sivun vihkosta?
34 sivua on vihkosessa. Josko vitosen sais??? Nuo ovat sitten aivan uusia elikkäs präniköitä kirjasia, ei oo mustia sormen jälkiä. ;D
Käpy karpuraattorissa ja toinen nenussa.

Poissa savonhumu

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 228
  • Lynx 320
Vs: Re: Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #118 : 28.01.2010 - kello 15:45 »
34 sivua on vihkosessa. Josko vitosen sais??? Nuo ovat sitten aivan uusia elikkäs präniköitä kirjasia, ei oo mustia sormen jälkiä. ;D

käypä hinta :)
yv:tä paiskattu
Huru-ukot on erikseen!

Poissa KoFFi

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Phazer GT Turbo
Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #119 : 13.02.2010 - kello 19:55 »
Mitähän tuonne Lynx 320 ketjukoteloon pitäis laittaa? öljuä vai jotain rasvaa??

kelkkalehti.com

Vs: Vanhat lynxit
« Vastaus #119 : 13.02.2010 - kello 19:55 »