Kirjoittaja Aihe: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002 PURETAAN PROJEKTI  (Luettu 5538 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Magilainen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 32
  • Arctic Cat F6 04,Winha 32 -72,Lynx 520 -76
Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002 PURETAAN PROJEKTI
« : 18.03.2012 - kello 14:29 »
Elikkäs tuli tämmönen pikkuvikanen cattila ostettua työpaikalta.

Vaihdossa tulleessa kelkassa oli käyntihärö; ei pyörinyt kuin yhdellä pytyllä ja puristuspaine mittari kertoi loput   8)

Päällepäin siisti F-koppanen oli ehtinyt maailmaa kiertää vain 2200km edestä ja kunto olikin sen mukainen.












Penkkikin on jopa ehjä ja puhdistuksen jälkeen aivan käypänen.
Valoihinkin oli edellinen omistaja laittanut "tummennus" levyt. Astin laidoissakin on lisä gripit.
Matto myös on kuin uusi, joka itseä kovasti helpotti, kiriä se pitää kuitenkin kunhan joutaa.

Eteen oli vaihdettu Slydogin uudet sukset ja ohjain raudat.

Alustana normi Foxit lisäsäiliöillä ja tuntui pikaisen tarkastelut perusteella olevan kunnossa. Työpaikalla niiden huolto kuitenkin onnistuu.

Mutta itse vikaan joka kelkassa oli. Pytyt irti ja vika oli kytkimen puolen männässä.
Tässähän se paras juttu onkin,eli männästä oli hitsattu pakopuolen öljy reiät umpeen ja sitten käytetty sorvauksessa, toimivan paketin toivossa/myynti kikka!?!

Tästä kuvasta jos joku tunnistaa omansa kiitokset hälle :)



Sylinterit olivat käyttökuntoiset vielä (onneksi), joten paikalliseen koneistus liikkeeseen ja timanttihoonauksen jälkeen pinta oli kuin uusi. Samalla kannesta sorvattii pikku röpelöt pois.
--> uusi mäntä ja uudet renkaat koneeseen.

Samalla tuli apv käytettyä auki ja puhdistettua. Kuin myös kaasarit saivat oman huomionsa ja purkamisen jälkeen huomasin kupin pohjan olevan täynnä vaikka mitä moskaa --> Ultraääni pesuun ja kasaan.

Moottori huoneen pesun ja fiksailun jälkeen sylinterit paikalleen ja 3% seoksen kera kelkka lähtikin käyntiin jo toisella repäsyllä ja pyristuksetkin oli kuin olikin tulleet takaisin.

Kelkki ulos ja tyhjäkäynnin säädön ja ilmauksen jälkeen pikku ajelu ja sen perusteella toimiva paketti tuli saatua!

Nyt palautetta vehkeestä ja vinkkiä mitä kannattaa vielä huomioida näiden "pikku kiukkusten" kanssa :)

Tästä lähdetään sitten katsomaan mitä laitteelle keksii päivitellä.

BTW tunnistaako kukaan kelkkaa entisekseen..ollut kisanumero 56 visiirissä joskus hmm..



« Viimeksi muokattu: 30.05.2013 - kello 20:57 kirjoittanut Magilainen »
Vanhassa vara parempi!

Poissa HE55U

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 110
  • arctic cat
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #1 : 19.03.2012 - kello 22:59 »
Anna mulle testiin se vehke niin kerron sit mitä pitää korjata ;D

Poissa Magilainen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 32
  • Arctic Cat F6 04,Winha 32 -72,Lynx 520 -76
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #2 : 19.03.2012 - kello 23:23 »
joo kyllä sitten varmaan viat löytyy :D

Tulipa tänään töiden jälkeenkin kiilloteltua naarmut poies ja vahattua laitos, samalla nahan puhdistus aineella penkistä tummat pinttymät pois :)

Samalla piti sitten se mattokin kiriä,telasto rasvata/kiriä sekä sen semmosta pientä :)

Vielä kun löytäis vian miksi nopeus mittari toimii kun haluaa?
« Viimeksi muokattu: 23.03.2012 - kello 17:34 kirjoittanut Magilainen »
Vanhassa vara parempi!

Poissa Magilainen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 32
  • Arctic Cat F6 04,Winha 32 -72,Lynx 520 -76
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #3 : 20.03.2012 - kello 23:17 »
saipa tänäänkin jotain aikaiseksi.

Tuli konehuonetta putsattua asennus rasvojen jäljiltä :)


Samalla kuvia kun kaasarit sai puhdistuksen.
Ultraäänipesussa


Ja puhtaana


pitipä mallata miltä telatunneli näyttäs kun hankais kiiltäväksi.


Vanhassa vara parempi!

Poissa Magilainen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 32
  • Arctic Cat F6 04,Winha 32 -72,Lynx 520 -76
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #4 : 25.03.2012 - kello 19:55 »
Vkl tuli keiteleellä käytyä 7 hengen porukalla vähän kelkkailemassa  8)

Sepä olikin sitten astetta hikisempi reissu..heti alku matkasta lähdettiin "omia" reittejä pitkin kohti keiteleen korkeinta kukkulaa. Matkalla yksi polaris jo hyytyi,mutta menoa se ei haitannut.

Kunhan itse kukkulalle päästiin metsäaukioita pitkin, makkaran paistot ja hienot maisema kuvat.

--> porukassa sitten aateltiin lähteä lyhempää reittiä kukkulan jyrkkä rinne alas josta tielle, mutta eipä tuo ihan niin mennytkään :D

noin 5 tuntia kaikki kelkat vuorotellen kiinni tuossa s****nan nuoskalumessa kun tarraa kiinni joka paikkaan.
Varin hihnakin itsellä otti pikku savut ja vetoakselin laakeri sanoi sopimuksen irti mutta loppujen lopuksi kaikki päästiin takaisinkin!

Luntakin tuolla oli itsellä reilun navan korkeuden verran että pätkä vehkeillä kun suurin osa ajoi oli aika tuskasta etenemistä välillä (5m eteen ja kiinni). Oli siinä puolpitkääkin mutta tuntui että keli oli nyt jo liikaa, sekä metsälaikun puut tekivät omat esteet.

Hieno reissu joka tapauksessa! Tähän on kausi hyvä lopettaa ja aloittaa ensi talveen valmistautumisen oman kelkan huollolla ja tuon laakerin vaihdolla.
Kuvia tuloo kunhan saan koneelle.
Vanhassa vara parempi!

Poissa Sape

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2100
  • Polaris indy 400, RMK & Winha
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #5 : 25.03.2012 - kello 22:23 »
vuosimalli taitaa olla 2002 kun kuomussa on vielä zr tarrat, 2003 ja eteenpäin oli pelkkä 440 snopro
setä sanoo et parempaa kelkkaa saa hakee

Poissa HE55U

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 110
  • arctic cat
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #6 : 25.03.2012 - kello 22:55 »
Vkl tuli keiteleellä käytyä 7 hengen porukalla vähän kelkkailemassa  8)

Sepä olikin sitten astetta hikisempi reissu..heti alku matkasta lähdettiin "omia" reittejä pitkin kohti keiteleen korkeinta kukkulaa. Matkalla yksi polaris jo hyytyi,mutta menoa se ei haitannut.

Kunhan itse kukkulalle päästiin metsäaukioita pitkin, makkaran paistot ja hienot maisema kuvat.

--> porukassa sitten aateltiin lähteä lyhempää reittiä kukkulan jyrkkä rinne alas josta tielle, mutta eipä tuo ihan niin mennytkään :D

noin 5 tuntia kaikki kelkat vuorotellen kiinni tuossa s****nan nuoskalumessa kun tarraa kiinni joka paikkaan.
Varin hihnakin itsellä otti pikku savut ja vetoakselin laakeri sanoi sopimuksen irti mutta loppujen lopuksi kaikki päästiin takaisinkin!

Luntakin tuolla oli itsellä reilun navan korkeuden verran että pätkä vehkeillä kun suurin osa ajoi oli aika tuskasta etenemistä välillä (5m eteen ja kiinni). Oli siinä puolpitkääkin mutta tuntui että keli oli nyt jo liikaa, sekä metsälaikun puut tekivät omat esteet.

Hieno reissu joka tapauksessa! Tähän on kausi hyvä lopettaa ja aloittaa ensi talveen valmistautumisen oman kelkan huollolla ja tuon laakerin vaihdolla.
Kuvia tuloo kunhan saan koneelle.
Eii elä höpötä kauden lopetuksista... Ei se kausi siihen lopu jos vähän sulamaa pilkottaa... Ajetaan niin pitkään ku vaan on jotain jääkidettä havaittavissa jossain varjossa ;D

Poissa JOKO

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 274
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #7 : 17.04.2012 - kello 21:07 »
joo -02, ostin tuon itse viimekesänä. Oli pakotemppi anturi sillon hajalla. Aika jännä jos tosiaan oli nuo männät hitsaamalla laitettu? Kun minulle tuo myytiin siten että männät oli 1000km ajetut. Muuten aika hyvässä tikissä se vehje, rungosta ne vakiopaikat korjattu jo. Myin tuon itse johonkin lahden suuntaan muistaakseni, senverran ajoin että tallista peräkärryyn ;) Löytyy muuten ko. kelkkaan vielä välityksiä, muutama ketju ja jotain pikkusälää. Olisko mahdollista että reiät on vain täyttyny tuossa ku männät on sulanu?

kelkkalehti.com

Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #7 : 17.04.2012 - kello 21:07 »

Poissa Magilainen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 32
  • Arctic Cat F6 04,Winha 32 -72,Lynx 520 -76
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #8 : 18.04.2012 - kello 08:17 »
Noniin löyty entisiäkin omistajia :)
Välityksiä voisi katsella jossain vaiheessa kyllä!
Miten tuon pakotempin vika ilmeni sulla sitten?

Siinä männässä oli selkeästi sisäpuolelta vingulla hiottu pintaa ja selkeä hitsuu jälki reikien kohdalla, sitten vielä tuo sorvaus männälle, tiedä mitä on ollut mielessä mutta ny toimii :)
Vanhassa vara parempi!

Poissa JOKO

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 274
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2003
« Vastaus #9 : 18.04.2012 - kello 19:35 »
Noniin löyty entisiäkin omistajia :)
Välityksiä voisi katsella jossain vaiheessa kyllä!
Miten tuon pakotempin vika ilmeni sulla sitten?

Siinä männässä oli selkeästi sisäpuolelta vingulla hiottu pintaa ja selkeä hitsuu jälki reikien kohdalla, sitten vielä tuo sorvaus männälle, tiedä mitä on ollut mielessä mutta ny toimii :)

Outoa, miksihän nuon olis tehty koska minulla on tuohon vielä yksi ihan ehjä mäntä. En muista oliko siinä reikiä, mutta luulisi että se olis sinne koneeseen laitettu ennemmin kun joku hitsaamalla täytetty muki. Pakotemppi vika ilmeneen nuossa niin että ei ota kunnolla kierroksia ja polttaa putkessa. Eli sytkä täysin pielessä. Ostin tuon vain viimekesänä kun hinta oli ns. sikahalpa ja vika oli aika selvä jo ostaessa. Heitin uuden (käytetyn) anturin paikoilleen niin alkas toimimaan heti. Lunta tuo laite ei ole minulla ollessaan nähnyt ollenkaan.

Poissa Magilainen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 32
  • Arctic Cat F6 04,Winha 32 -72,Lynx 520 -76
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002
« Vastaus #10 : 18.04.2012 - kello 21:27 »
Noista joidenkin "myyntikikoista" ei ota selvää aina, voi olla että sinun jälkeen on tuo virikoinen tehty sitten.
Muuten laite kyllä rupesi pelittämään :)

Tänään rupesin ens talvea varten purkamaan konetta pois että voi vaihdella koneeseen varulta uudet stefat sun muuta ettei niiden takia hajoa ainakaan  ;D

Muuten ollut vehje kuitenkin niin siisti että voisi itsellä pitää pidemmänkin aikaa vaikka pikkulohko onkin,tarpeeksi tuossa reitti ja kevyessä umpis ajelussa puhtia kuitenkin on.

Olisko ehdotuksia mitä muutoksia/parannuksia nämä "F-sarjalaiset" kaipaisivat.
Lähinnä alustaan sun muuhun liittyen. Samoin kiinnostaa onko noissa putki modeissa mitää itua kun ääni vaan?
Jos korvaa vakio pöntön jollain muulla vai antaako olla vakion?
Vanhassa vara parempi!

Poissa T-Cat

  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 7209
  • AC Z-120, 4-stroke OHV
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002
« Vastaus #11 : 18.04.2012 - kello 23:21 »
Anna olla koneen osalta tehtaan jäljiltä, aika kireä paketti silleen. Alustasta en osaa sanoa.
2 x TC, stock Sucks. Lynx proto + OC 600, oldtimers. SodMK ry

Poissa HE55U

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 110
  • arctic cat
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002
« Vastaus #12 : 19.04.2012 - kello 00:39 »
Viritä ny ees vähä... ainaski semmonen kunnon mökäpönttö että kuulee naapurit mix telkkari lakkas näkymästä. ;D Mulla olis pari kikkaa miten siitä saa hyvän kantojyrsimen. Kierroksia par tonttua lisää, aikas laimeet seokset ja sytkän voi modata uusille taajuuksille hävittämällä kiilan vauhtipyörältä. :P
Saat apinoida minun kilpurista setupit jos kiinnostaa ;)

Poissa JOKO

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 274
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002
« Vastaus #13 : 19.04.2012 - kello 01:01 »
Siinä muuten oli mökäpönttö mut realisoin sen erikseen johonkinpäin maailmaa tämän foorumin kautta, kuka tunnustaa? ;D Muuten kyllä oli tosi asiallisessa kunnossa, myyjä jolta tuon itse ostin niin oli omistanut tuon useamman vuoden ja ollut sen pakotemppi vian takia ajamatta useamman vuoden. Btw tarkista muuten kytkin, minusta siinä oli käpälien juuressa pienet hiushalkeamien alut, et onko levinny? Ja korjaa suosiolla ennenkuin tulee kuomusta läpi/polveen :-X

Poissa Nykerö

  • Jäsen
  • ***
  • Viestejä: 230
  • Äffä vitonen+Water formula3
Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002
« Vastaus #14 : 19.04.2012 - kello 01:07 »
Viritä ny ees vähä... ainaski semmonen kunnon mökäpönttö että kuulee naapurit mix telkkari lakkas näkymästä. ;D Mulla olis pari kikkaa miten siitä saa hyvän kantojyrsimen. Kierroksia par tonttua lisää, aikas laimeet seokset ja sytkän voi modata uusille taajuuksille hävittämällä kiilan vauhtipyörältä. :P
Saat apinoida minun kilpurista setupit jos kiinnostaa ;)



Tietenki! Minäki vaihoin suuttimet omaan F5:een ja tein ite mölypöntön niin tuli AINAKI 100 heppaa lisää tehoa  ;D ;D ;D
(ainaki tuntuu siltä ku naukuu kivasti aina ku lyö lämän tiskiin)
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua

kelkkalehti.com

Vs: Arctic Cat ZR440 SnoPro 2002
« Vastaus #14 : 19.04.2012 - kello 01:07 »