Uutuus: Scott Prospect ajolasi

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 3/3/17.

  1. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä





    https://www.scott-sports.com/global/en/page/snowcross-prospect-goggle

    Scott lanseeraa lasiuutuuden tänään, eli kolmas maaliskuuta. Kyseessä on täysin uudenlainen lasi kelkkailuun. Olemme päässeet testaileen tätä kakkulaa tässä pitkin talvea ja olemma kyllä tyytyväisiä. Minulla on käytössä kymmeniä eri laseja ja Prospect on kyllä aivan kiistatta paras lasi jota olen tähän mennessä koittanut. Todella tiivis lasi jossa on hyvä näkökenttä. Kehys on riittävän iso, että alle saa survottua tarpeen mukaan myös silmälasit.

    Suosittelen tutustumaan.
     
  2. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Pystyykö noilla ajamaan reitilläkin?;)
     
  3. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Tykkäätkö tästä Prospectista enemmän kun tuosta LCG:stä?
     
  4. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    WP_20170304_12_58_45_Pro.jpg niin,

    kyllä nämä toimii reittiajossa hyvin. Toki se riippuu naamasta, mutta ainaki airohin, tld:n ja scottin kypärien kans on todella hyvöä. Ei vuoda eikä huurustu. Oon kyllä yllättynyt.
    LCG on hyvä lasi, mutta kyllä tää tuntus olevan parempi.
     
  5. Hessutoni

    Hessutoni Member

    Onko tätä lasia saatavilla kotimaasta? Ja minkä hintainen kakkula on?
     
  6. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Tänään just kauppiaan luona tästä uutuudesta puhuttiin. Koko vaikuttaa vanhaa Scottilaista sopivammalta Airohin sisään. Itsellä jää aina maskista kiinni leukasuojaan, jolloin jostain puristaa.
     
  7. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Oletin että tämä tulee jo nyt keväällä myyntiin, vaan tulee vasta ensi kaudelle. Hinnoista ei ole tietoa, mutta kuulemma on reilusti halvempi kuin vaikka LCG, joka oli 190 euroa.
     
  8. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    jo on kakkuloilla hintaa:eek::eek: ittellä 100% racecraft ja olen tyytyväinen....
     
  9. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ite piän että reipas satanen ei ole laseista paha. Näissä on vaan sellanen simppeli fakta että laatu maksaa. Ite olen melko monilla laseilla tänä vuona ajanu ja pakko se on vaan todeta, että
    näiden laadukkaampien lasien linssitekniikat ja toiminta on ihan eri planeetalta ku halpislasien.
     
    Lumisiipi ja Driver tykkäävät tästä.
  10. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Mitä näissä on niin ihmeellistä mitä muilla valmistajilla ei ole? Ja meinaatko ettei mene huuruun, vaikka lasien sisäpinnalle pääsisi kosteutta?
     
  11. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vaikia sanoa mikä tekee niin hyvän. Muoto on ainaki hyvä, foami on tiivis, ilmastointi hoidetty hyvin, sanka kiristyy tuon aisan avulla todella hyvin, foami riittävän iso että ei jää aukkoja jne. Ilmeisesti tää ei sen takia juurikaan huurru ku on tiivis. Umpisrallipäivänä istuin lasit päässä koko tasasen päivän, eikä tarvinu kertaakaan kuivata linssiä. On ihan ja tasan eka kerta millään lasilla että tämmönen tapahtu. Browni on maksettu mies, mutta ei se ihan höpöjä puhunu. Päivän pärjäs yhdellä lasilla.
    Mulla on ollu käytössä myös esim 509 laseja, jotka on hinnaltaan näiden yläpuolella. Hyviä laseja nekin, mutta jotenki tämä näiden prospectien toiminta vakuuttaa.

    Itellä on vielä todella, siis todella herkät silmät viimalle. Vesi lentää jos joku puhaltaa naamalle. Nyt on vihdoin lasi että ei vuoda kovassa vauhdissa. Esim LCG ja 509 on pistäny silmät vuotaan vauhdikkaassa reittiajossa.

    Mutta näissä vaikuttaa tosi paljon käytettävä kypärä sekä naaman muoto. Joten paha sanoa että miten eri ihmis yksilöillä homma pelaa.

    Niin ja tuo näkökentän laajuus on kyllä kiva plussa. Sekä näihin saatava valoon reagoiva linssi.
     
  12. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Oakleylla ja Dragonilla on myös hyviä laseja, aika vastaavilla ominaisuuksilla ja hinnatkin on linjassa... ei siinä varmasti on toimivat lasit nämäkin.
     
    A-J tykkää tästä.
  13. Hessutoni

    Hessutoni Member

    Itellä ainakin airohin terminatorin kanssa joutunu laseja ettimään ja muokkaamaan. Scottin hustle käyny ihan ok,mut tahtoo vähän silmät vuotaa. Jospa näitä sais vielä näille lumille...?
     
  14. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Ei saa näille lumille enään tätä. Duellilla sanoivat että syyskuussa 2017 tulee myyntiin.
     
  15. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Lasitesti lehteen?kelkkakuskin ehkä tärkein ajovaruste.kyllä scottin laatuun on voinu aina luottaa.Smith on kans hyvä ollu aina
     
    Akimatic tykkää tästä.
  16. Akimbo

    Akimbo Member

    Pakko kompata Sipolaa näiden lasien kehumisessa. Päivän rylläsin Brownin kans pitkin Kanadan kuusikoita ja kyllä oli läskillä hiki ja ei menny helposti huuruun. Pari kertaa piti toki siivota lasit tangon yli lennettyä tai pitkän kaivuu-urakan jälkeen.
    Tuntu ainakin itelle parhaimmalta päähän mitä mitkään aiemmat lasit Airohin kanssa ja LCGeet mulla on ihtellä.

    Höpöjä puhhuu tuo Browni ku kyllä sillä oli varmaan seittemät eri lasit mukana, mut lähinnä sen takia et niitä kuvattiin siinä samalla :)

    Tuossa Scottin Browni-pätkässä on muuten mun kuvaamaa kopterimatskua ;)
     
    Viimeksi muokattu: 12/3/17
    JääPete, Driver ja IleKarkkainen tykkäävät tästä.
  17. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Kyllä mulla ainakin meni aikanaan maku scotteihin, ihan täyttä kuraa. Siirryin reilun viidenkympin Oakleyhin ja ne oli paljon paremmat :D tämän päivän laadusta en tiedä mutta ovat varmasti saaneet tuotekehitystä eteenpäin.
     
  18. IleKarkkainen

    IleKarkkainen Arctic Cat Riotti

    Dragonihan se on ihan kuraa verrattuna muihin. :D
    Niin kiinalaiset linssit ja rungot ettei mitään jakoa muille.
    btw. kiinasta saa tilattua omalla brändillä saman malliston kuin mitä dragon käyttää :D

    Ja sit tämä 509, niitä nyt vähän testanneena en kyllä ymmärrä mikä niissä viehättää. (tai ymmärrän että onha ne cool ku jenkeissä kuvaavat hienoja vilmejä)
    Aivan onnettomia verrattuna taas scott ja oakley.

    Ja puhun nyt jokaisen merkin paremman pään laseista.
     
    himotas ja Harri.T tykkäävät tästä.
  19. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Mielipiteitä saa toki olla jokaisella, mutta itsellä on päinvastaiset kokemukset :) ei ole laadussa valittamista. Tänä päivänä melkein kaikki tehdään "Kiinassa" (ts. jossain kaukoidän maassa), mitä ihmeellistä siinä on? Myös suurin osa kelkkamaailmassa myytävistä varusteista, jopa ne ns. premium-merkit. Kaikkea kopioidaan ja se on ajan henki. Näin esimerkkinä monet autojen osat tulee samoilta tehtailta, mutta jostain kumman syystä se kalliimmalla myytävä merkkituote on paljon parempi kuin se bulkki-pakattu tarvikeosa? Esim. valmistettaessa toleranssit ja materiaali-vaatimukset on aika erit riippuen siitä tilaako ne osat autovalmistaja vai joku tarvikevalmistaja. Se näkyy sitten myös hinnassa. Ja samalta linjalta tulee. Tai sitten vaikka tuolla kamerakeskuteluissa on on puhuttu noista kopioiduista muistikorteista, jotenkin kummassa ne aidot toimii ja kestää kuten pitää, mutta piraatti-tavara onkin sitten tuurista kiinni.

    Kerrohan Ilari mikä niiden toimivuudessa on niin huonoa? Minä olen 3v ajanut Dragoneilla, nyt vasta alkaa nuo ekat Vendettat olla lopussa ja niitä on käytetty jatkuvasti melkein joka reissulla. Hyvin on kestäneet ja toimineet satkun perus laseiksi, en voi valittaa.
     
    Viimeksi muokattu: 19/3/17
  20. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Muusta en tiiä, mutta sen tiiän että yhtäkään tunnettua kelkkavaatetta EI tehdä Kiinassa :D Mahtaa tulla 90% Indonesiasta, vieläpä samasta tehtaasta :D
     
    Driver tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua