YAMAHA SERVICE-CENTER 4-T

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä iso-R, 25/1/08.

  1. OsKu92

    OsKu92 vector bb 144, srviper xtx

    Jo mulla tuli se 17 tkm täyteen sillon 2017. Nyt se on vaan tuolla tallissa pölyttynyt. Tällä hetkellä 19,8tkm. Ltx Viperissä päälle 16tkm
     
  2. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Mulle tuli tuo.Viperi n.5tkm ajettuna ja sillon oli edellinen huolto tehty jossain pohjoisessa ehkä Levillä ja sen jälkeen ajettu n.tonni. Ketju oli silloin tosi tiukalla ja piti kamalaa ääntä niinkuin tuolla ltxe osiolla oon kirjottanu sillon. Voihan se olla että on silloin jo saanut siipeensä ja lähteny kulumaan. Tutkitaam sunnuntaina yks vastaava ketju millä on muutamia tkm vähemmän ajettu eikä oo varmasti ollu liian tiukalla...
     
  3. Makestain

    Makestain SR Viper XTX & Nytro RTX

    onkos tuo nyt kovin ihmeellistä jos noita ketjuja ylikiristetään kun Viperin käyttöohjekirjassa nimeomaan seisoo: upload_2021-11-27_9-59-56.png
     
  4. Vesukka

    Vesukka Rs Venture, Bd 3700 re

    Valitettavan usein myös merkki huollon jäliltä jää liian tiukalle.. Pari kertaa kävi viperi aikana 2 eri paikassa huollettuna.. Kuulee kyllä korvalla heti kun selvästi enemmän ulisee oikohan moottorijarrulla tai siinä välikaasulla, en muista ihan tarkkaan..

    Miten muuten rs venturen ketjun kireys säädetään? En oo vielä kerenny ite perehtyä..
    8 piikkiset läpivetävät on menossa paikalleen samalla alustan tsekkaus + iskarien huollot ehkä simmaus + toiset etukepit napakammilla jousilla.. Ja penkkii pitäs muokata korkeemmaks, lisävaloo yms.
     
  5. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Ilmeisesti pakittaessa voimansiirron "vihellys" on ominaisuus näissä japanin jamahoissa?
     
  6. jp10

    jp10 Well-Known Member

    No miten se ketjunkireys tehdään oikein?
     
  7. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    RS/RX malleissa sormikireys ja löysäys 1/4 kierrosta.
    Lukitusmutteri 25Nm...
     
    Vesukka tykkää tästä.
  8. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Itse oon näissä sidewinder,Viper, catti pohjaisissa laittanut tiukka sormikireys ja siitä noin kierros takaisin. Se sormikireys on vähän toki henkilöstä kiinni, mutta kyllä noissa saa minusta 3/4 kierrosta ainakin löysentää siitä sormikireydestä.
     
  9. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    9200 ajetussa Viperissä löysää ylärattaassa vain ihan vähä. Onkoja ratas(pusla)uutena akselilla ihan tiukka eli ei varmaan pitäs tuntua mitään välystä.
     
    Viimeksi muokattu: 29/11/21
  10. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Pakkiääni samassa o_O
     
    JiiKoo tykkää tästä.
  11. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Ihan normaalia.
     
  12. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    Se kun painoyamaha laulaen tulee niin se viheltäen menee:confused::confused::D:D. Taitaa ne siirtymät pakilla olla niin lyhyet että jaksaa sen verran kuunnella askin moukumista.;)
     
    Värjäri tykkää tästä.
  13. make k

    make k Well-Known Member

    Morjens Yamaha- tietäjille! Rs- venture tf 2013 vm... Mittaristossa palaa kolmiovalo, jossa se huutomerkki, mutta mitään mutta valoa en ole huomannut palavaksi. Ohjekirjasta ei ole hyötyä. Tietääkö kukaan mikä virka tällä varoitusvalolla on?
     
  14. Vesukka

    Vesukka Rs Venture, Bd 3700 re

    Eihä oo polttoaine vähissä? Sillonkin polttaa ainakin - 05 malli..
     
  15. make k

    make k Well-Known Member

    Tankki on aika täynnä kyllä, että ei oikein passaa siihenkään...
     
  16. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Sen kolmiovalon kans pitäisi kaiketi palaa joku muukin valo.
     
  17. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Moottorin lämmityskäyttö?
     
  18. jaskap

    jaskap AC m800,RX1, Venture700, Exciter2 ja Esla

    Se ilmeisesti vilkkuu? Itsediagnostiikka lie havainnut vian ja vilkunnan tahdista voi määrittää vian.
    Vai palaako koko ajan ? Tällöin toki pitäisi jokin muukin valo palaa. Öljyn taso/ anturi?
    Ethän vain lämmityssekvenssin valoa tarkoita?
     
  19. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Yritin etsiä en löytänyt toimivaa linkkiä...
    Rs Vector -06 maton vaihto tyssäsi ketjukotelon ylärattaan aukaisuun. Mutteri AV 36mm. Oikea vai vasenkätinen kierre? Vai mitä muuta kikkaa aukaisuun? 20211210_202625.jpg
     
  20. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Isolla putkipihdeillä taisin avata joskus. Suntaa en kyllä muista varmasti... aamulla voin tarkastaa.
    Mulla on tuollainen täydellinen ketjukotelo ja toi yläakseli jos kiinnostaa...
     

Suosittele tätä sivua