Toimivat kelkkahousut?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä santti, 6/2/22.

  1. santti

    santti New Member

    Kyselläänpä täällä kokemuksia ja mielipiteitä toimiviksi havaituista kelkkahuosuista. Itsellä ollut nyt kahdet Lynxin Stamina Variot, ensimmäiset myyjä vaihtoi suoraan kun takapuoli kastui vartin ajon jälken jos vähänkään nousi lunta penkille. No uudet toimi hiukan paremmin, mutta alle 10 suht lyhyttä reissua, ja sama vika iski uudelleen. No liike ei enää halua ottaa aiheeseen mitään kantaa, joten uudet housut etsinnässä. Vuorelliset (voi olla irto), kulutusta kestävät, polvipehmusteet, ja kuivanakin olisi hyvä pysyä myös takapuolesta. Mitkäs tuollaiset kriteerit täyttäisi?
     
  2. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Katso suoraan gore-tex kalvolliset housut. Nekin alkaa vuotamaan jossain vaiheessa. Mulla oli Klimin gore pöksyt ja kestivät ja pitivät vettä monta vuotta, kunnes pintakangaskin oli puhki,
     
  3. upi_268

    upi_268 Active Member

    Scotin housuja ei voi kehua eivät yhtä talavea kestä.sinisalot oli paremmat.
     
  4. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä


    https://www.mototrade.fi/ajovaruste...9QKdj46UYCJotyotfFCoaAsEzEALw_wcB#description

    Työajossa/käytössä kolmas talvi menossa. Syksyisin pessyt goretex pesuaineella. Hintansa arvoiset on.
     
  5. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Mulla on kahdet erilaiset Klimit ollu jo monta vuotta (toppauksella ja ilman) ja ei kastu pyrstö ei sitten millään. Pehmusteet polvissa. Kerrassaan mainiot pöksyt, mutta halvathan ne ei ole.
     
    Mika_R tykkää tästä.
  6. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Klim bib
     
    Fudge tykkää tästä.
  7. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Klimin bib malliset ollut hyvät, nyt kymmenen vuotiaina vielä ehjät mutta toki nyt jo perse kastuu.
     
    Fudge tykkää tästä.
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Klim Goret
     
    Fudge tykkää tästä.
  9. Pertuzi

    Pertuzi Well-Known Member

    Ainakin Lynxin haalarin Sympatex on ollu toimivan oloinen. Tästä syystä jos itse olisin ostamassa housuja tai uutta haalaria niin Tobe olisi vahva suosikki se, kun käyttää useimmissa vaatteissaan tuota Sympatexia.
     
  10. rehto

    rehto Well-Known Member

    Mulla on ollu noita snogear sympatex housuja ja en kyllä muista että perse olis koskaan kastunut. Polariksen penkkiä ne ainakin tuntuu kestävän ja ainut purkaantuminen on tapahtunut lahkeitten alapäästä.
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Jos radien lynxin penkin housut kestää niin silloin ovat hyvät, harmi kun ei missää housuissa enää ole tuota paksua Corduraa, mulla vanhat Sinisalot persuuksista kuin uudet mutta perse kastuu hiestä, ei Hipora hengitä vähäänkään.
    Mulla on nämä https://int.tobeouterwear.com/products/capto-mid-jet-black joissa on Sympatex ja täytyy sanoa jos vertaa Klim Powerxross Gore Tex hanskoihiin niin nuo on hiestä märkänä 1/10 ajasta missä Klimeissä alkaa tuntua kosteus ja tuntuu että hikeä voisi kaataa noista pois ja päästivät veden läpi eka vuotena joilloin olivat jäätävän kylmät, Klimeistä ei tule märän tuntuisia vaikka olisivat päästäneet veden läpikin useamman vuoden vanhana.
     
  12. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Rukka Goethe. Ollut useamman vuoden käytössä, ei kastu persus eikä polvet.
     
  13. santti

    santti New Member

    Kiitoksia kommenteista! Tässäkin esille tulleiden kommenttien perusteella valinta osui Klimin Kaos housuihin. Posti kiikutti paketin juuri kotiin, joten ajokokemuksia ei vielä ole. Sen verran tutkiskelin, että varsin laadukkaan oloisethan nuo oli, ja mitoitus tuntui olevan varsin reilu. Polvissa pehmikkeet ja takapuoli erikseen topattuna.
     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Mulla on 2008 ostetut Sinisalon cordura-housut ja ne kesti pitkään. Nyt niistä menee jo kosteus läpi.
    Toisen lahkeen vetskarikin on risa. Paskoja ovat, kun eivät kestä :D

    Toissa talvena ostin Ravenit ja on semmoset hikimajat, ettei paremmasta väliä. Perse ei kastu ulkopuolelta, vaan sisäpuolelta.
    Ainut lääke, mitä oon keksiny noihin, on merinokalsarit, ei haittaa vaikka vähän kosteutta onkin.
     

Suosittele tätä sivua