Bombardier Modular -kypärä

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä Nalle, 27/1/08.

  1. Viper MCX

    Viper MCX SR Viper L-TX MCX. Warrior GT MCX. KG700.

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Suutari hoitaa homman maksoi 1 euron ;)
     
  2. teemupor

    teemupor Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    jees nyt on testattu tuo modular2 ja yhdyn kuoroon eli hyvä potta eikä huurru.
    mutta mutta...juuri tulin pikku lenkiltä, kypärä ja visiiri umpijäässä ku satoi alijäähtynyttä vettä. prkl millä hintaa se sähkövisiiri irtoaa?
     
  3. rukan weerala

    rukan weerala AC XF 1100 SP Ltd vm- 12

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Mulla on HJCeen kypärä, sain kuin sainkin siihen Allrightista sähköviisiirin ( mun HJC on yksi malli vanhempi kuin nykyinen HJC umpikypärä johon saa sähkövisiirin ). Eilen 7 asteen keskipakkasessa tosiaan Rukalla ajeltiin ja ei mitään huurun häivääkään eli siihen se toimii todella hyvin mutta myös meillä tuli tuota alijäähtynyttä vettä taivaalla ja sehän tarttui katteeseen kuin tauti, edes tuo lämmitettävä visiiri ei riittänyt sitä tokkiinsa sulattamaan ihan pystystä vaan puolenkymmentä kilometriä se kesti ajaa ja sitten siinä ajon aikana vasemmalla etusormella "niisti" härmän pois ja lähti ihan helposti että kyllä se merkittävästi auttaa myös tuohon alijäähtyneeseen Aluokan pahimpaa veteen.

    Nicetoknow kaverilla on juurikin Modularin kypärä ja hänen täytyi oikein pysähtyä ja lämmittää käsiä kahvoissa ja siitä sitten lämpimällä kädellä sulattaa visiiristä jää pois jne. Siis ns. normijuttu.

    Tuosta HJC visiiristä maksoin 110 euroa eikä tarvinnut vaihtaa kypärää.... Modularin kypärä lienee siellä 300 eken kantturoissa ja kun kattelin/selvitin siihen sähkövisiiriä niin se maksoi muistaakseni jotain 249 euroa !!! eli about 550 euron paukku yhteensä.

    TOSIN edut ovat merkittävät paitsi ajomukavuuden kannalta niin ennen kaikkea turvallisuuden kannalta... sillä onhan se ns. perusasia että näkee mihin ajaa !!!

    Voin sanoa että en aja enää metriäkään omilla vehkeillä jos ei oo sähkövisiiriä ! ( ups. tulikohan uhottua liikaa ;))
     
  4. Great Sled

    Great Sled Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Tarkennusta vielä, käytätkö kuonokoppaa silti sähkövisirin kanssa? Sähkövisirin hankinta lienee siksi toiveissa, että pääsee siitä maskista eroon.
     
  5. MarkoM

    MarkoM Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Hommasin itekin HJC:n valmiin kypäräpaketin sähkövisiirillä ja olen nyt käynyt kolme kertaa ajelemassa enkä ole kuonokoppaa tarvinnut vaikka paketissa semmoinen mukana oli. Kunnon pakkasia ei vielä ole tosin ollut. Selvittelin kans modularin hankintaa sähkövisiirillä mutta sain tuon paketin alle 300e niin ajattelin kokeilla. Tällä hetkellä olen ainakin tyytyväinen hankintaan kun ei ole tarvinnut laseja sulatella.
     
  6. rukan weerala

    rukan weerala AC XF 1100 SP Ltd vm- 12

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    no perskules enpä hoksannut tuota asiaa .---- siis ottaa koppaa pois eli vanhasta muistista laitoin kopan naamalle. Siitä ois kiva päästä eroon toden totta. Kunhan seuraavan kerran ajelen niin testataan ilman koppaa..... Mulla on ollut sen kopan alla vedettynä kypäränhuppulakki "sillai" alle. Ei oon ollut paljasta ihoa vasten.
     
  7. 600srx

    600srx Guest

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    pysyykö modular 2 oikeasti auki ilman kuonokoppaa jos on lämmitettävä visiiri? millasilla keliellä? eikä huurru sisäpuolelta? ulkopuolen ei väliä oo
     
  8. Rajala

    Rajala Retro

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Mun mielestä tuo modular on ihan ok potta kelkkakäytössä. (kokeilin muutaman sata kilsaa myös pyöränselässä, mutta totesin, että sopii enintään umpikuuroille...) MUTTA... Tuo kuonokoppa ei ainakaan mun naamaan istu sitten huonostikaan. Lisäksi ne kuminauhahässäkät ei pysy hetkeäkään siinä asennossa, mihin ne lähtiessä säätää ja joskus purkautuvat kokonaan pois sieltä missä niiden pitäis kulkea. Kohtuu tanakasti ketuttaa koettaa virittää niitä takaisin tuolla jängällä, ku on 30 pakkasta. Ja tuppaavat irtoilemaankin liimoistaan, jolloin kiristys ei tietenkään toimi ollenkaan. Lisäksi ton kopan kans ei tunnu tuota pottaa saavan kiinni, kun aina on jotain kumia jossain välissä. Muuten todella hyvin toteutettu potta, mutta tuntuu, että tuo kuonokoppa on suunniteltu pikkujouluissa vironlaivalla.
     
  9. skk

    skk Yamaha Apex

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    pysyy
     
  10. Härde

    Härde Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Hei oikeesti, mistä näihin saa niitä varaosia? Sen nepparin saa tosiaankin korjattua siellä suutarilla, mutta kun se ei ole metsässä missä potta leviää. Saisi hommattua varalle reppuun niitä "lirpukoita", kun joku kehui aiemmin etteivät edes ole kalliita.
     
  11. Great Sled

    Great Sled Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    http://www.brppac.fi/pac/ski-doo/ajovarusteet/kyparat-ja-lisavarusteet
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Sitä on joskus vaikea arvata, että niitä varaosia saisi sieltä missä niitä kypäriäkin myydään...
     
  13. Härde

    Härde Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Joo, koitin minä niitä katella googlella ja brp.n epc sivuilta, mutta en vain osannu. Eipä tullu mieleen että niillä oisi oma varuste gatalookikin, kun tuo uusien kelkkojenkin katselukin jäänyt olemattomiin.

    Kiitos Great Sled, sain tilattua marmorilta, mutta hinta "hieman" eri siihen pariin euroon nähden.

    Edit: Olipa tuo suutarinkin neppari yllättävän arvokas, jotta jos bompa myy pareina osat, ei taija paljon jäähä hinnan eroa. Ainoa että nyt pystyy pitämään varaosia mukana eikä keulaa tarvitse kääntää heti kotia kohti.
     
  14. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Samaan päädyin itsekin.
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Kypärän kanssa on nyt tullut jonkin verran ajeltua. Kuonokoppaan olen jo tottunut, sitä ei edes enää ajattele. Kypä tuntuu kaikkiaan hyvältä ja toimivalta, vain umpisessa kikkaillessa pitää hieman varoa ettei pakkaslumi pölähdö kypärän sisälle, silloin alkaa näkyvyys huonontua kun se lumi tuppaa jäämään pleksin sisäpinnalle kiinni.
     
  16. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    toi noin.. itele hommasin bv2s kypän. meinasi tänään ainaki -15-20 pakkasessa läähättäessä ummella vetää pahasti kuuraan.. auttaako ne väljemmät poistventtiilit?? vai pitääkö hommata parempi kunto itselle ;D
     
  17. Viper MCX

    Viper MCX SR Viper L-TX MCX. Warrior GT MCX. KG700.

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Missä on HJC kaupan
     
  18. rukan weerala

    rukan weerala AC XF 1100 SP Ltd vm- 12

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Mulla on muuten samanlainen, musta vaan väriltään mutta tuo lämmitettävä visiiri täsmälleen sama, ja TOIMII !!! Juuri tänään tuossa illalla kaverin kanssa jutellessa mainitsin että tuo lämmitettävä visiiri on parasta mitä kelkkailussa on varustepuolella sitten villasukkien ikuna keksitty ;D Uskokaa pois, kun laittaa tuon systeemin tietää ettei ilman voi olla by the way mulla maksoi Allrightista postikulujen kanssa juurikin 120 euroa pelkkä visiiri että tuo kypärä on tuossa "ilmainen".

    KORJAAN ei todellakaan sama kypärä, mulla on SYMAX 50 ja se on semmoinen puoleksi aukeva , koko armeijan lakissa mulla on tiukka 57/reilu 58 ja tuo mun SyMax HJC on kokoa M aluksi tiukahko mutta nyt käytössä "linttaantunut" sopivan jetiksi.
     
  19. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    On sitten tuossa 2 mallissakin sama vaiva kuin aiemmassakin eli hengitysilman poistoaukot ovat liian pienet ja jäätyivät umpeen - 25 C kelillä. Pitää näyttää Dremeliä tällekin niin vaiva poistuu :)
     
  20. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Vs: Bombardier Modular -kypärä

    Niin pitääkö se nyt sitte olla pykälää isompi vai pienempi koko

     

Suosittele tätä sivua