Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä stirred, 6/4/09.

  1. Loogitech

    Loogitech Well-Known Member

    Noiden floattien kanssa touhunnu tosi vähän. Taistele.
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    En.. Ei se mun asia ole, kunhan pähkäilin paremman tekemisen puutteessa :p
     
  3. John_K

    John_K Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Upataas tätä kun nyt ajokausikin lähestyy 8)

    Löytyykö mistään ohjeita lynx re: n iskareitten huoltoon?

    Oikeastaan en usko että tarvin muita ohjeita kuin sen välimännän etäisyyden kasausta varten.. kertokaa jos on varmaa tietoa?

    Meinasin että öljyt osaisi itekin vaihtaa kun ei mitään shimmityksiä ole tällä kertaa tarve tehdä. Käyttäisi sitten iskarit vain kaasun täytössä.

    Voisiko joku tarkentaa että mitä öljyjä on todettu hyväksi ja mitä ne suunnilleen maksavat ja mistä saa?

    Ilmeisesti kendalia on monet kehuneet? KENDALL HYKEN GLACIAL BLU, onko tämä nyt sitä?
     
  4. Timppa

    Timppa RMK 600 144"

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Tuota Kendallia on käytetty nyt yksi talvi useammassa kelkassa ja hyvin on toiminut.

    Lisäsäiliöllisissä iskareissa hyväksi havaittu välimännän korkeus tulee, kun jättää kaasulle varsi pohjassa 10mm tilaa. Eli korkeus on lisäsäiliön päädyn/kannen korkeus + 10 mm. Esim. HPG:ssä 16 + 10 = 26 mm. Tällöin ei ole pelkoa, että välimäntä osuisi kumpaankaan päähän.
     
  5. Henri

    Henri Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Missä olette käyny sitten ne kaasut laitattamassa? miettinyt tässä että käyttäs nyt ensin huollossa/sääjätyksessä jossain ja talvella opettelis huoltamaan itse.
     
  6. John_K

    John_K Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    http://www.carverperformance.com/IFP%20Depth%20Chart.pdf

    http://www.deycore.com/floating_piston_depths.htm

    Tuolta löytyy moneen keppiin IFP asennus syvyys.


    Löytääkö joku samanlaisen taulukon lynxin iskareille?

    Jossain puhuttiin myös laskurista?
     
  7. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Itse olen purkanut nytten iskarit, pienen opiskelun jälkeen. Joku muu laittaa öljyt ja kaasut sisälle kun kerkee, ja yleensä on kerennyt heti kun olen ilmoittanut että olen tulossa, korvausta vastaan.
     
  8. John_K

    John_K Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Onks siulla joku hyvä paikka tiiossa missä mielellään laittasivat pelkät kaasut?
     
  9. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Re: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Repesin kyllä.. ;D
    Kyllähän se opintojen etenemisestä kertoo.. Kaikki nämä opintojaksot on kertaalleen ainaki käyty, joskus satunnaisesti tulee vielä kerrattua. Hyvä ottaa paksu rätti tai vanha rukkanen kaveriksi kun kannen aukasee, eipähän pääse kovin kauas öljyt ja romut karkaamaan. Kippo alla muutenki niin sinne valuu ylimääräset.

    Nimim."emulsio-engans" ;D
     
  10. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Mielestäni on hyvä...
     
  11. -Tume-

    -Tume- Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Minkäslainen se neulasysteemi oikein on? Apteekin neula käy, mut mikä on se osa mihin sen saa kiinni niin et kestää sen 20baria?
    40 barin paineenalennusventtiilille jäis hinnaksi 130e ja typpeäkin löytys omasta takaa. ::)
     
  12. rzy

    rzy -EX- IQ 700 CFI Dragon -07

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Mikä liitin käy WE iskariin ja miten se tyhjennys käy apteekin neulalla, mikä kokoinen neula?

    Typpikin ois kun löytys liitin iskarin päähän

    Voisko joku kertoa tarkemmin tai jopa vääntää rautalangasta tuon huolto prosessin niin onnistuisi heti ensimmäisellä kerralla. Ilman vahinkoa tai suurempaa sotkua.
     
  13. Soppamies

    Soppamies Xterrain 900 Turbo -20, Lynx RS 600 -18

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Neulojen kokoja en muista, mutta niissä lienee värikoodit?? keltaisia olen käyttänyt. (oiskohan joku 0.7*35mm) Eli tyhjennyksen voit tehdä tyhjällä apteekin neulalla tai jos kiire, niin vedät vain sen messinkisen kumiventtiilin lisäsäiliön/vaimentimen pohjasta irti.. jos emulsio vaimennin niin huomioi että tyhjennät kaasut varsi alaspäin jolloin venttiili on ylhäällä..
    mitä tarkoitat tuolla liitin hommalla?? ei ainakaan mulle aukea??
     
  14. John_K

    John_K Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Sen verran tiedän tosta huolto hommasta että älä missään tapauksessa kiristä iskarin turpaa liian tiukkaan!
     
  15. John_K

    John_K Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Jos joku haluaa luopua typpikaasupullosta niin miulle voi tarjota..
     
  16. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    En muista miten meni nuo kaasupullot mutta ne kuiten pitäs olla katsastettuja ja numeroituja ja mitä lie niissä oli... Uus makso jotaki 100++, isompi enempi, saattaa vain joutua oottelee pitkäänki joskus omaa pulloa, puolisen vuottaki paskimmillaan. Vuokrapullot oli bout kolmisen kertaa kalliimpia 5v sopparilla, ainaki mitä äkkiä vertailin. Omat pullot piti katastaa muistaakseni 10v välein.

    Ite oon kans käyttäny keltasia neuloja mutta yks huono puoli niissä on että ainaki kybin kumiventtiilien kans pitää olla varovainen etteivät pullaha pois istukastaan. Saanu pari kertaa ravistella niitä ulos.. :) Punanen on kans ok, se injektioneula vai tiputusneulako se onkaan, vähän lyhkänen vain ja turhan herkkä vaurioituun.
     
  17. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Kannattaa vähän tylsyttää sitä neulan nokkaa, niin hetken etsiskelyllä löytää helpommin vanhan reiän, niin ei tartte tökkiä seulaksi sitä kumesta.
     
  18. Skoo

    Skoo Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Mistä olisi mahdollista saada "järki hintaan" hpg osia tiivisteet, shimmit jne? Marmoritiski taitaa myydä vain kokonaisia vaimentimia(olettamus)
     
  19. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Marmoritiskiltä saa myös palasia
     
  20. Skoo

    Skoo Well-Known Member

    Vs: Iskarihuoltoa ominkäsin onneen metodilla

    Tuo olettamus tuli mieleen siitä ettei lynx/doo 2009 mallien tai uudempien nettivaraosakirjassa ole erikseen osanumeroita vaimentajan männänrenkaalle jne.
    Onkos kukaan vaihtanut 0 slit mäntien tilalle esim 2 slit tai vastaavaa? mikä vaikutus oli?
    Onkohan nuille irto-osille jossain tuotenumeroita saatavissa.

    Onkos kellään muuten ollut kiihtyvyysantureita tukivarsissa vaimennusta testatessa, vai meneekö liian tieteelliseksi?
     

Suosittele tätä sivua