Kelkkakärry ??

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä TOMBOLA, 28/2/08.

  1. teme-

    teme- Well-Known Member

    Itse en ole ymmärtänyt mihin niitä suojalevyjä kärrin pohjalla tarvii, oma majava alkaa olemaan reilu 15v vanha ja kelkka käytössä aktiviisesti semoset 10v ja alkuperäiset vanerit vielä pohjalla, eikä ole kun takaa vanerin reuna kulunut kun kelkan ajaa kyytiin mutta ei lähelleekkän vielä vaihto kunnossa. Onko muissa sitten niin ohutta vaneria vai mikä niitä kuluttaa??
     
    Seiti, julli, M.E.A ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  2. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    Tuo vanerihan on lähes ikuinen siihen saakka kun ajaa uusilla terävillä ohjureilla kärryyn, joka repii vanerin pinnan rikki. Siitä se sitten lähtee purkautumaan.
     
  3. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Sama homma omassakin majavassa. Toistakymmentä vuotta ollut käytössä ja eipä tuo merkittävästi ole kulunut, vaikka mitään suojia ole ollut. Onko majavassa laadukkaampi vaneri kuin muissa?
     
  4. teme-

    teme- Well-Known Member

    No ilmeisesti, en ainakaan itse näe mitään järkeä laittaa mitään suojia jotka ovat sitten muussa käytössä edessä.
     
  5. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Jos se vanerin kuluminen tuottaa päänvaivaa niin hommatkaa ennemmin vaikka skisaverit. Ompahan hyvä ajella kärryyn vaikka sorapihalta eikä kulu kärryn pohja.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    10v mullakin Majava ja oli pakko laittaa 2x2 soirot suksille kun rupesi takareunasta pelti loppumaan vanerin hieman kuluessa:D , lastauskertoja on paljon...
     
    Nipademu tykkää tästä.
  7. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    Samaa vaneria se on. Omasta majavasta on vanerin pinta rikki, terävistä ohjureista johtuen.
     
  8. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Kyllähän pintaan tulee naarmut ja kuluu, mutta sehän on vain vaneria peräkärryn pohjalla ja ei siinä naarmut haittaa. Jos niin paljon kuluisi että se rakenteen lujuuteen vaikuttaa, niin sehän alkaisi jo haitata.
     
  9. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    Joo ei ne naarmut haittaa, mutta tuosta lähti siivut ja rikkoi pinnan ihan kunnolla. Eli sieltä lähti nuo vanerikerrokset purkautumaan. Lastu lentää nyt aina kun sattuu noihin uriin. Luulen kuitenkin että vaneri kestää tuossakin vielä vuosia.
     
  10. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    mulla ois yhdet majavan etu ja taka päädyt tuossa seinää vasten ylimääräiset jos joku sattuu tarvitsemaan. hinnasta päästää kyllä sopimukseen :)
     
  11. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Tai tunteella kiveen ajetuilla ohjureilla, kovapalat murtuneina. Syö rotan lailla kaikkea betonista lähtien...
     
  12. Arsi

    Arsi Well-Known Member

    Itse laitoin 30...40cm leveät suikaleet vesivaneria koko matkalle suksien kohdalle + perälautaan. Ruuvilla ja liimalla (tiivistys) kiinni.
     
  13. Jusevaan

    Jusevaan Kelekkaukko

    Respolle ääni täältä. Iha eri peli ku jotkut rimpulat JJ trailerit ja muut halppis kärrit.
     
  14. ParCatti

    ParCatti SKS 850 / Renegade ACE

    Työkäytön takia mulle ei sovellu kaappimallinen kärry. Lisäksi kuskataan minikaivuria jolloin kuomu otetaan pois.
    Kantavuutta kuomullisena n.1550kg, lava 4000x1800.

    IMG_20201219_130647_389.jpg
    IMG_20201219_163022_724.jpg IMG_20201219_130730_003.jpg
     
    Viimeksi muokattu: 19/12/20
  15. Rusty

    Rusty Well-Known Member

    Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta lämmittimestä? upload_2021-1-24_19-47-10.png
     
  16. K.J.P

    K.J.P Xterrain 850 Re -23, Rave Re600r -19

    Onko porukka viritellyt minkälaisia vedenpoistohommia eurowagoneihin(tai vastaaviin)?
    Ajatuksen tasolla tuo vedenpoisto ehkä toimii tuolta takanurkasta, mutta autossa kiinni ollessa kaikki vesi valuu ihan muualle..
     
  17. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ite porasin meidän koppikärryn etuseinän lähelle kolm reikää. Pääse vesi ulos sillonkin, kun keula on alaspäin. Perässä on laidan välissä pieni rako, josta vesi pääsee maailmalle.
     
  18. veeqs

    veeqs Well-Known Member

    Sama tehtiin työpaikan Eurowagoniin, ja takaosasta pääsee vesi ominavuin pois.
     
  19. Rusty

    Rusty Well-Known Member

    Hetkinen...siis millaisia reikiä? Tulpaatteko ne sitten jotenkin kun ei ole tarvetta? Itse tuossa mietin että tietyissä tilanteissa voisi sulatella tuon kelkan koppikärryssä ennen esimerkiksi talliin siirtoa ja olisihan se hyvä jos se vesi huilaisi sieltä pois. Tosin kärryn voin veivata perän alaspäin ja luukun voi jättää raolleen.
     
  20. veeqs

    veeqs Well-Known Member

    Ei me olla niitä tulpattu, siinä etureunassa on sopivasti lippaa ettei ajaessa ole noussut mitään ylimääräistä sisälle. Ja kelkasta tulee vettä ilman lämmitystäkin lattialle. Nopeammin se tallissa sulaa kuin kärryssä. Jos lämmittää koppia niin muistuttaa iglua jossain vaiheessa ja sähköä kuluu.

    Edit: 8mm reikiä taisi olla
     

Suosittele tätä sivua