Kuomukärry kelkkakärrynä

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Late, 19/12/17.

  1. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Traveller on ainakin kevyimmästä päästä. Vaikka suomalainen valmistaja niin laatua en menisi nykypäivänä enään kehumaan, mutta on se ainakin kevyt :D
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla varmaan 50tkm kiskottu 5032J Majava vm 2006 ja isoimmat hommat kun kerran laakerit oon rasvannut ja kirinyt. Nyt hajosi noin kymmennellä pohjauksella nokkapyörä, Toissa talvena uusin alkuperäiset renkaat ja se vanhanmallin alkuperäinen kuomu oli heti päreinä. renkaat kavereilla uudemmissa n. 2012-2015 ongelmana ollut pyörän navat Majava ja IKH merkkisinä, jotka olleet takuuhommia, muuten kaikki toimineet ja on ajettu soraa, multaa ja märkää puuta ihan liiakseenkin. Kitisee ja kolisee perässä siihen malliin että saisi uusia vetokidan piakkoin.
    Nyt jos ostaisin niin 150x350 tuon 326:n tilalle mutta korkeampilaitaista en ottaisi ihan jo kamppeiden sotkeutumisen takia ja hankala nostella puita kyydistä vaikka toisikin etua mopojen, mönkijöiden ja moottoripyörien kuljetuksen suhteen.
    Respo painaa kuin synti ja sen tuntee kyllä pihalla siirrellessä ja pienellä autolla vetäessä. Jokin ihme saa siinä kippijouset hajoamaan, itselläkin ja tutuilla Majavassa alkuperäiset ja tutut Respoon uusiin joka vuosi olipa kallis taikka halpa, ilman sitähän tuota ei voi kelkkakäyttöön edes ostaa.
    Kevein kärry tulee kun ostaa jonkun vanhan kärryn ja tekee itse vanerilavan tai onhan Respolla muistaakseni se valmis malli Paljulle tms.
     
  3. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Takalaudan lukot kyllä kantsii olla sivuilla. Perälaudan takana olevat meinaa kelkkakäytössä mennä solmuun.
    Tuulihaka on hyvä olemassa ja kippiruuvi auttaa, kun yksin lastaa kelkkaa.
     
  4. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Nettivaraosa - PAKU-trailer PT-3500 2021 - Valmiiksi katsastettu ja rekisteröity! - Kuljetuskalusto - Nettivaraosa
    240kg kuomun kanssa..
     
  5. Pekka AC

    Pekka AC Well-Known Member

    Monessa Knott navat ja ainakin jarruttomassa Knott:saa kiinalaiset laakerit, jotka omassa kesti talven ja kaverilla kaks. Kaksirivinen ja vähän erikoinen koko, niin laadukas tilalle maksoi muistaakseni jotain 80e/kpl. En tiedä onko esim AL-KO tai jossain muussa paremmat, mutta jos on, niin suosittelen. Kannattaa kysyä ennen kun ostaa.
     
  6. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Eipä noissa takana olevissa lukoissa mitään ongelmaa ole, kunhan vaan viitsii napsauttaa ne siihen takalaitaan kiinni eikä anna repsottaa kun laskee takalaidan alas.

    Mulla on toi kärry ollut uudesta 2017 ja tsekkasin Trafin omista tiedoista, sanoo 245kg ja väittäisin että tuo paino on kyllä ilman kuomua. Eihän se 245kg kuomulla tekisi ilman kuomua kuin noin 170kg 3,5m kärrylle, lienee käytännössä mahdotonta?

    Paljon tuota on vedetty, kelkkaakin, eikä moittimista. Kuomussa on tuplajouset, on kevyt nostaa. Ei taida olla itsestään selvää tuokaan, mitä olen ymmärtänyt.
     
  7. Jorma.Erä

    Jorma.Erä Well-Known Member

    Vesijettitrailerit näyttävät painavan alle 150kg ja jetti taitaa olla samaa kokoluokkaa kelkan kanssa. Siinä ois kärryvalmistajille ilmainen vinkki tehdä jettitrailerin mallilla kevyt yhden kelkan kärry. Etenkin, jos sama traileri toimisi sekä jetille/pienelle veneelle että kelkalle.
     

Suosittele tätä sivua