Lynx Xterrain RE 900 Turbo R 2022 ->

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 1/3/21.

  1. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Ei ehkä haisulissa nelarissa toimii;)
     
  2. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Juu, jäätävä esijännitys 22nm jousissa oli itselläkin tuossa tonnikeijujammussa. Olikaan jopa yli 20mm:eek:

    Edellinen omistaja pyöritellyt...

    Enpä osannut moittia keulan toimivuutta.

    Nyt eri iskarit ja 27Nm jouset sekä 1-2mm esijännitystä:D
     
  3. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Sitä jäykempää etupukin jousta toho kannattaa kokeilla rupes pehmeelläki kääntyy hyvin..
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Ei se jousi tiedä onko se haisulin vai nelitahdin alla.. Se on vaan fakta että liialla esarilla se pakkaa eikä toimi oikein. Jäykemmällä jousella pienellä esarilla saat paremman lopputuloksen.
     
    Hemikoo, ///AJS, vetkulilm ja 2 muut tykkäävät tästä.
  5. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Oletteko vaihtanut omien laitteittenne ketjukotelon öljyjä? Itsellä kun ajokausi on päättynyt, ja kilometrejä lelussa noin 800 km, niin vaihdoin öljyt. Metallihilua oli aivan helv…. paljon. Yleensä aikaisemmista ketjukotelosta ei ole tullut juuri kuin hieman väriään vaihtanutta öljyä, mutta nyt tästä vehkeestä tuli pihalle hiontatahnaa:eek:.
     
  6. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Kai se pitää viedä huoltoon nyt tai ennen syksyä jos meinaa takuun pitää päällä ja siellä vaihtavat ölljyn
     
  7. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Vaihdoin ite öljyt koteloon joku aika sitte oli ehkä ihan hyväki niin.. Ensviikolla kelkat Kinoksella kolmen tonnin huoltoo pyydetty et nelarii vaihtavat moottoriöljyt samal. Ohjelman mukaa taitas olla vasta 6tonnin huollossao_O
     
  8. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Yritin saada huoltoaikaa omalleni, kun tässä on vielä yksi pohjoisen reissu edessä, että olisi ensihuollettu ennen kausihuoltoa. Yllätyksekseni ei ole huoltoaikaa enää tälle kaudelle! Kas kummaa, ensin ei meninanneet kelkat tulla ja sitten huoltopiiputtaa, ettei saa laitteita huollettua. Omalla on ajettu nyt sen 2000km tälle kaudelle ja ihan hyvin on toiminut ja erittäin tyytyväinen olen kelkan ajettavuuteen. Eipä mittään... antaa mennä vain.
     
  9. gontso

    gontso Well-Known Member

    Tässä muutamaviikko sitten kun käytin kelkkaa näytillä tuon pakin toimimattomuuden takia (pientä säätöä ja päältä katselua). Kysyin samalla että katsoivatko öljyt, kun aika pahaa rutinaa siellä rattaat pitivät, no ei tietenkään. Ainoastaan tuumasivat että tuppaa sitä metallia siellä olevan.
    Kaipa se kun 6t / 2vuotta samat öljyt siellä pyörii on turhat kulmat rattaista tasoittuneet ;-) kovaa ajoa vaan.
     
  10. Miko2010

    Miko2010 Active Member

    Mulla vaihettiin kaikki ja iskarit huollettiin ekan 500km kohalla tärkein huolto, seuraavassa menee vielä jarrunesteetki
     
  11. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Minä ajelin pöljyyttään ravella 1200km ennen iskarihuoltoa, niin aivan loppu oli iskarit, varsinkin etupukki.. Kuuleman mukaan akuutti vaurioitumisriski, kun oli metallimujua niin pirusti sielläo_O. En nyt tähän löytänyt kuvaa, kun oli iskariseppä kaatanut töhnät pois sisuksista, niin näin maallikkokin älysi, että metallia irronnut paljon..

    - Ile -
     
  12. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Kävin huollattamassa kelkan, ja kelkkaa pois kärryltä ottaessani huomasin kaksi lammikkoa kelkan alla. Toinen lammikko on selkeästi öljyä. Mutta mitähän Alienin verta on toinen lammikko, kun se on vihreää nestettä?! Jäähdytysnestehän näissä on punaista, joten missä tässä lelussa on vihreät nesteet? Käytä huollossa ja korjaa sen jälkeen itse:mad:. En alkanut sen kummemmin vielä tutkimaan, meni sen verran tunteisiin.
     
  13. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Vaihettiiko moottoriöljyt?
     
  14. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Vaihdettiin.
     
  15. _Jeppe_

    _Jeppe_ Member

    Omassa turbossa myös pakki rupesi nyt temppuilee. Kilsoja jotain 700km takana. Ei kuulu piippausta ja näyttöön tulee vain teksti ettei pakin kytkentä onnistu. Enpä ole jaksanut koppaa vielä aukoa ja katsoa tapahtuuko siellä mitään. Kausikin päättyi osaltani tänään, niin taidan vaan kuskata huoltoon ja reklamoida. Laittakoot siellä kuntoon.
     
  16. Miko2010

    Miko2010 Active Member

    Mulla toimi hyvin koko kauden 3450km ei mitään ongelmia, ei vissiin kasattu maanataina/perjantaina
     
    juketsu tykkää tästä.
  17. immi

    immi Active Member

    Tammikuun lopulla sain terrainin ajoon ja pitkäperjantaina käytiin kauden viimeiset ajot ajelemassa. Yli 3000 km tuli testiajoa ja tyytyväinen olen ollut kelkkaan. Hieman oli yllätys enduron jälkeen miten kevyt ajettava tämä turbonelari oli. Suksetkin vaihdoin CA XCS:n eikä silläkään suksella ole raskas ajettava. REitillä ei vetele ja ohjautuu hyvin. Ensi kaudelle hieman säätöjä ja taas ajetaan hymyssä suin.
     
    Nipademu, Polaris Janne, Vesukka ja 2 muut tykkäävät tästä.
  18. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Itse olen myös ollut tyytyväinen tähän xterrain ace 900R turbo vekottimeen ja noin 2400km sain ongelmitta kelattua mittariin, josko tuota mittarin "freesausta" ei oteta huomioon. On tehnyt sitä pari kertaa. Huomattavasti parempi, kuin aikaisempi Ski-Doo Renegade ace 900 turbo. Havemmin on tullut näin hyvä kelkka suoraan laatikosta lumelle tiputettuna, että mitään komponentteja en ole joutunut vaihtamaan tai iskareita uudestaan itselle simmittämään.
     
    immi tykkää tästä.
  19. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Onko näistä menny varirullia tai onko kellää aikomusta päivittää rullia? o_O
     
  20. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Eiköhän tuolla samat ripulirullat oo ku kakstaheissakin. Kestäähän ne jonku tonnin jos pakituksen jälkeen rauhassa liikkeelle lähtee.
     

Suosittele tätä sivua