Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Redown, 31/1/06.

  1. d6r

    d6r Well-Known Member

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Suurimmalla osalla nuorista eläkkeelle "pääsevistä" syy on jotain ihan muuta kuin fyysinen vamma.

    "Nuorten työkyvyttömyyseläkkeissä mielenterveyden häiriöt ovat selvästi suurin sairausryhmä." www
     
  2. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    No sen voin kertoa että pää ei ole pehmennyt että sen vuoksi eläkkeellä.
    Vuonna 2000 olin menossa 500cc kawalla töistä kotiin ja ajoin sen aikaisella asuinpaikalla erästä tietä josta tie kohosi rinteenä ylöspäin.
    Vastaan tuli 3kk kortin omistanut 18v pojankloppi MINUN AJOKAISTALLA! Poika oli kertoman mukaan antamassa tietä takana ajavalle postipatelle ja hänen edessään ajoi hänen kaverinsa. Edellä ajava kaveri huomasi minut ja suhahti silminnäkijöiden mukaan nopeasti vasemmalle minun ajokaistan yli mutta tämä 3kk kortin omistanut ei ollut huomannut minua edellä ajavan auton vuoksi ja jyräsi nokkakolarilla minun yli.
    Siitä pärrä upposi vanhan accordin vai oliko se civic keulaan...luonnollisesti matkustaja jatkaa matkaa kohti tuulilasia.
    (Itse en muista tapahtuneesta mitään vaan nämä on silminnäkijöiden selostuksia)
    Onnettomuuslautakunnan tutkijoiden mukaan minulla oli vauhtia 60km/h ja autolla 40km/h että ne kun mosahtaa yhteen lopputulos on aika heikko moottoripyöräilijällä.
    Itse olen harrastellut 2-pyöräisiä koko ikäni ja pärriä ollut liikenteessä itsellä heti kun kortin sai (kolarihetkellä olin 25v)
    Loppusaldo vammoissa oli:
    -vasen sääri lähes irtipoikki,roikkui lihaksien varassa (sairaalassa tuli vielä kuolio jalkaan ja meinasivat poikkasta sen)
    -oikea nilkka halvaantui osittain lanteen hermovammojen vuoksi
    -oikea polvi,kyynärpää,olkapää pois sijoiltaan
    -lantion paha murskavamma ns.open book murtumat jonka vuoksi pahat sisäiset vammat,ekan 12h aikana leikkaussalissa sisään 17L verta kun paikat oli jauhelihaa.Pahat hermovammat.
    -molemmat käsivarret murtui
    -molempien kämmenien luut murtui yhteensä 8-sormen toiminta alueelta
    -oikea peukalon juuresta luut pirstaloitui (luudutettu yhdeksi möykyksi)
    -kyynärpää vamman takia liikerajoituksia
    -kasvon luut murtui
    -3:mas niskanikama murtui
    -keuhkovaurio
    -aivovamma (tuppaa nykyään unohtumaan aina asioita :p )
    ym.ym.ym...jota en edes viitti miettiä enää
    luunmurtumia röngtenissä oli reilu 30kpl + hiusmurtumat
    2kk teholla josta 1,5kk (lääke)koomassa pahojen vammojen takia
    1/2vuotta sairaalassa yhteenputkeen jossa loppuajassa opeteltiin kävelemään uudelleen,meni hermoradat lantion kohtaalta poikki jotka menee jaloille niin ei oikein käskyt mennyt perille ;)
    Sairaalasta pyörätuolilla kotiin josta sitten fysikaalisessa harjoteltiin jalkojen motoriikka jne..
    Nyt kävellään omin jaloin mutta juokseminen ja hyppiminen esim. ojien yli ei onnistu,väljien polvien takia sattuu niin saakelisti.
    8vuotta tappelin lähivakuutuksen kanssa tapaturmaeläke asioiden kanssa ja sitten tuli lopullinen päätös eräästä oikeusasteesta johon lähivakuutus ei pokkuroinut vastaan.
    Täytyy kattoo jos jostain löydän kuvan pärrästä ja siitä autosta kolarin jälkeen kun kaverit kävi napsimassa.
     
  3. Tommi.K

    Tommi.K Mxz 700 -01 146" Räpöstys

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Mähän sanoin, että jotain tämän tapaista on täytynyt tapahtua. Harmi vain sinun kannalta, menee koko elämä uusiksi tommosen toisen aiheuttaman onnettomuuden kanssa. Hyvää joulua sulle!!! ;)
     
  4. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Juu tattista vaan...
    just tunti sitten sain Catin kasattua kun osat tuli ja pitihän sitä puolen tunnin kelkkailu sessio tuolla -31c pakkasessa tempasta...voin kertoo että on kylymä :-X
    Nyt rommitotia huulen alle ja kummasti lämmittää :p
    Ei muuta kuin Jouluja kaikille
    [​IMG]
     
  5. ana

    ana nortikki

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Itte opiskelen Rakennuspuolta Sodankylä-instituutissa, mukavia hommia! Kuhan nyt äkkiä valmistuis ja pääsis työhommiin että sais itte tienata rahat kelkkahommiin. :p
     
  6. Pete82

    Pete82 Citation 4500-81

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Minä olen kiven sisällä :p Eli maanalla toimin konekuskina.
     
  7. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Reissuhommiin on palattu reilu 10v. jälkeen.. tällä hetkellä on työkohteena kelomökit ja paikkana on Levi/Rakkavaara
     
  8. Junnu82

    Junnu82 Summit XM -13

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Ite olen opiskelen oppisopimuksella metsäkoneenkuljettajaksi...
     
  9. -Mätky

    -Mätky Ski-doo MXZ 500 -98

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Puusepän ja pintakäsittelijän hommaa teen. Jotain muutakin voisi jo kokeilla.
     
  10. TemppaK

    TemppaK Member

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Hinausauton kuljettaja, Kouvola-Kotka-Hamina alueella!
     
  11. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Työtä kuvaavia liikkeitä. Valtiolla.
     
  12. roin

    roin Well-Known Member

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    kokkikoulussa
     
  13. iiaipii

    iiaipii Well-Known Member

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Kone ja metalli puolella opiskelemassa. Puol vuotta takana, Töissä tuota ennemmi olis.
     
  14. AsA85

    AsA85 Lynx g-type 600 -97

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Nyt ollaankin sitten työttömänä, no onpahan aikaa rassailla kelkkaa ;)
     
  15. sampha

    sampha Well-Known Member

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Tänään tuli tähän topicciin päivityksen aihetta.. Eli lomautettu sähköasentaja, kevyt 4kk alkuun. :-X Näin kivasti tämä vuosi alkoi...
     
  16. jukuski

    jukuski Lynx Re -07

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Lvi-alaa opiskelemassa Sedussa Seinäjoella. Vielä ois 12 viikkoa työharjottelua ja sitte saa paperit pihalle koulusta! Saas vaan nähdä mitä tulevaisuudessa keksii kun tuntuu kaikki muu kiinnostavan paitsi ei lvi.. ;D
     
  17. juize

    juize Assault RMK 800 155" -12

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Itse valmistunut viime keväänä LVI alalle sodankylästä ja töitä on siitä asti painettu. Ala on kyllä tuntunut ihan mieleiseltä ja palkat kohtuulliset. Nyt vain asepalvelus katkaisee työhommat hetkeksi mutta sen jälkeen jatketaan...
     
  18. tomi667

    tomi667 Well-Known Member

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Cnc-koneistusta jo kohta 4v samassa firmassa. Tykkään.
     
  19. Åkerman

    Åkerman Sledless

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Opiskelija elämä alkaa huomenna :)
     
  20. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Vs: Mitä teet työksesi tai mitä opiskelet ja missä?

    Istun kiikkustuolissa kädet konehuoneessa, lämmittelen uunia, kattelen ikkunasta lumisia maisemia/tipejä joille kannan ruokaa ja hiihtelen umpista. ;D Siinäpä net tärkemmät.
    Ja ajatus toimintana ollu jo jokusen kuukauden tai liekkö kohta puoleen tulee vuosi että mitähän sitä isona rupeis tekemään.
     

Suosittele tätä sivua