Miten kelkka pakuun sisälle ?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Tuplaäksä, 17/11/07.

  1. juhve

    juhve SKI-DOO mxz 600 etec irondog 2021

    Vs: Miten kelkka pakuun sisälle ?

    revin sai sopiin pätkä ransuun 2004 vuotiseen kun otti sukset takapuskurin ja takavalon irti
     
  2. jesteri

    jesteri Well-Known Member

    Vs: Miten kelkka pakuun sisälle ?

    pätkäkelkat menee vanetteenkin kun jättää takaovet auki.. ;D
    [​IMG]
     
  3. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Missähän myydään kunnon ramppeja? Olen vain amerikan sivustoilla nähnyt noita.
     
  4. rainbow6

    rainbow6 KRT

    ^ En tiedä saako niitä valmiita kovinkaan kohtuuhintaan...riippuu niin autosta, mikä on lastauskorkeus. Biltema tuotenro 41-063 oli mulla joskus kevytkuorma-autossa, sitä joutui jonkin verran modaamaan. SuperGlide:t tms. kulutusmuovit reunoille ja muutaman sentin joutui leventämään. Niin oli nafti leveydeltään että tein 40 mm alumiinikulmaraudoista juuri suksen levyiset kiskot, muuten olisi ajanut ohi/yli jos jää suttaamaan. Lastauskorkeus oli tuon mittaiselle rampille liikaa, tuli niin jyrkkä kulma että päätin sitten ostaa sähkövinssin ja vinssille oma akku.

    Tuolta löytyy jotain: http://www.autoverhoomolook.fi/erikoisvarusteet/alumiinirampit.html
     
  5. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Juuu, ostin tällaisen https://www.ikh.fi/fi/ajosilta-450kg-1830x1220-levea-meg323
    Pistin vanerit reunoille. Kyllä sillä saa kelkan jotenkin kyytiin, mutta kuten sanoit, lastaus kulma on liian jyrkkä kun sprinteriin ajaa ja lisäksi ramppi taipuu aikalailla, eli vauhtia saa ottaa, että pääsee sisälle, mikä ei ole kovin turvallista..

    Tuolta autoverhoomolta kysyin jokin aikaa sitten, mutta koskaan ei tullut mitään vastausta..
    Eikai se auta, kun etsiä joku käsistään kätevä, joka väsäis mulle kunnon rampin..
     
  6. osku1619

    osku1619 SkiDoo Summit 850 Turbo X Expert 154" 2023

    Onkos kukaan viime aikoina rakennellut? Jos kuvia näkis.

    Kiinnostaa tuo korotettu lattia ja sinne alle tuo ramppi...
     
  7. rainbow6

    rainbow6 KRT

Suosittele tätä sivua