MXZ 850 turbo R 2024

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Mikkoyli, 8/3/23.

  1. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Onko moni tilannut? Tilasin tämmöisen ja siihen Blade XC sukset. En olisi kyllä tarvinnut sitä hienoa mittaria. Nähtävästi tämä tulee 38 matolla vai tulisiko nastamatolla? Olisi mukava tietää miten on voimaa ja vääntöä verrattuna 900 turbo R nelariin mikä on minusta kyllä aika onnistunut moottori. Ihmettelen, että tähän laitettiin metanoliruiskua eikä mountainvehkeeseen.
     
    Driver tykkää tästä.
  2. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tätä olisi kyllä mielenkiintoinen päästä testaamaan. Jos voimansiirto on yhtään kartalla niin pitäisi liikkua aika liukkaasti. Tuo imuilman jäähdytys on varmaan relevantimpi jossain p-amerikan lakeracing hommissa, jotenkin veikkaan Suomen baanoilla ei kauheasti tarvitse sitä säiliötä täytellä.

    Itse en kyllä noista bladeista tykkää, hakee vanhoihin uriin ja tuikkii mutkissa. Ainoastaan pehmeällä reitillä toimii ihan ok mutta sitten alkaa myös puskea. C&A XCS pelaa pirun hyvin kun lyhentää raudan ja vetää suksen nokan ylös taaempaan reikään.

     
  3. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Luulen, että mulla on Blade XC mun vanhassa 2018 Lynx 850 Ravessa ja minusta ne on ihan ok. En ole kyllä varma mitkä ne on. Hakee kyllä uriin jonkin verran. Viimeksi kun mulla oli Ski-Doo se oli Iron Dog 2015 niin en muista vaihdoinko siihen SLT:t vai pidinkö vakiot. Nyt olen ajellut Xterrain turbolla ja siinä on Blade DS+ myös ihan hyvät. Kattelin noita C&A suksia niin olihan siellä XPT, joka olisi vähemmän aggressiivinen. Onko siitä kokemuksia?
     
    Viimeksi muokattu: 9/3/23
  4. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Mitenhän turbon voitelu on hoidettu?
     
  5. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tuo XPT voisi kyllä olla kokeilemisen arvoinen, kokemusta ei ole. Profiili näyttäisi miedommalta kuin XCS. Melkein ainoa vika C&A suksissa on aina ollut se että vakioraudat on aivan liian ottavat, ehkäpä noissa se on jo fiksumpi.
     
  6. titanium

    titanium Well-Known Member

    Kyllä kait pilottikin oman kokemuksen toimii ainakin kovalla reitillä. Aika hifistelyä nuo suksihommat muutenkin:)
     
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Makuasioita tottakai :D
     
  8. titanium

    titanium Well-Known Member

    Tai sitten ei vaan tiedä paremmasta:)
     
    Driver, Kojontti ja Vesukka tykkäävät tästä.
  9. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Pilotit ovat kautta aikain olleet toimivat sukset kovalle tasaiselle jäljelle. Täällä puolen valtamerta vaan on kovin vähän sellaisia baanoja. Irtolumi, patikko ja pehmeä pohja on myrkkyä niille, ja sitä lajia meillä taas riittää.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Tämä vehe on koeajossa Kelkkalehden numerossa 2-2023. Ihan vinkkinä voin kertoa, että kyseessä on nopea, sairaan nopea kelkka.
     
    andyman, Mikkoyli, M.E.A ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  11. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Millo päästään lukeen?
     
  12. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Tässä parin vkon sisällä.
     
    Moottorikelkkailija, andyman ja Jannne tykkäävät tästä.
  13. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Amerikoissa ovat ajaneet ja raportoivat kytkennän olevan aika kovilla kierroksilla 4400 rpm. Miltä se tuntui koeajossa? En kaipaa launch controllia, joka edellyttää tuota korkeampaa kierroslukua kytkimelle. Jousi on Dootalkin mukaan 170/350.
     
  14. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Nyt olen jonkun verran ajellut. Kytkin tosiaan ottaa jossain 4200-4500 tienoilla kiinni. Kokeilin launch modea ja aivan turha se minusta on. Minkähän jousen vaihtaisi ja tarvisiko muuta muuttaa? Suksista en tykännyt ja vaihdoin tilalle vanhat SLP SLT:t. On ne paremmat. Ehkä DS+ olisi vielä enemmän minun makuun. Moottori tuntuu aika hyvältä. Vastaa heti ja voimaa on. Voimalinjasta en vielä osaa sanoa. Alusta on minusta aika kova. Kallisteli liikaa niin vaihdoin suksille Lynx 900 turbo R:n 46 mm kybit ja niissä on 22 N/mm jouset. Minusta parani. BRP Go navia en saanut androidilla toimimaan, en tiedä johtuiko siitä etten antanut oikeuksia puhelimen ja osoitekirjaan. Tyttären vanhan iPhonen laitoin niin heti toimi. Mittaristo on ihan ok, mutta vähemmälläkin pärjäisi ja en kyllä löytänyt miten saisi kulutuksen näkyviin? Matto 32 mm on ihan ok ajaessa, mutta vaarallinen kun eihän se pysähdy. Pari mutkaa meinasi mennä heti pitkäksi kun vauhtia kelaa kivasti. Valot tuntuu paikallaan, että varmasti riittää mutta ei ne ajossa kuitenkaan tunnu riittävän.
     
    Vesukka tykkää tästä.
  15. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Otin Lynxistä DS+ ja kävin testaamassa. Paremmin kääntyy SLT:illä. DS+ näyttää menevän paljon syvemmälle pultin korkeudesta katsoen. On tosi rauhallinen silti, mutta ei käännykään kovin hyvin ainakaan näissä olosuhteissa mitä testasin. SLT on yllättävän hyvä. Mattoa pitäisi miettiä, ehkä joku 41 nastamatto olisi minulle mieluinen. Mutta nastamatto ei ol hyvä, jos ei muuta kytkentäkierroksia. Nythän se lähtee vain sutimalla tallinkin lattialta. Pakillakin lähtee aika äkäisesti.
     
  16. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tähänkin voisi olla nuo blingin painot hyvät. Kytkennän saa n.3600 (arvio) pehmeämmällä jousella ja 3900 kovemmalla.
     
  17. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Mitä jousia nuo olisi ja paljonko painoja arvelet tai onko jo testattu?
     
  18. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    200-400 ja 170-400. Sinne tulee painolle myös reittisäätö taulukoihin. Mxz:ssa ei ole vielä testattu
     
  19. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Tilasin nuo painot. Meinaan sitten kokeilla tuolla 170/400 jousella. Olisihan se mukava, jos ehditte testata painoja MXZ:aan.
     
    Driver tykkää tästä.
  20. ///AJS

    ///AJS Well-Known Member

    Moro,
    tais olla muistaakseni niin et piti androidista antaa oikeuksia et lähtee navi toimimaan, samalla tulee myös muut toiminnot.
     

Suosittele tätä sivua