pakoaukon säätimet

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä polle440, 20/12/05.

  1. polle440

    polle440 Member

    eli millähän sais karstan pois?
    eli voisi putsata kun olen kuullut että ei saisi hioa tai hangata hiomapaperilla/teräsvillalla
     
  2. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Itte oon putsannu smirgelissä olevalla teräsharjalla. Jos alkaa päässä kellot soimaan ja tuntuu uskomattoman radikaalilta vedolta niin laittaa vaikka messinkisen harjan! ;D Ei ainakaan paljaalla silmällä naarmuja näy jotenka riittää mulle. Puhdasta tulee kivuttomasti ja ylivoimaisen helposti.

    En tiedä onko vanhemmissa malleissa ollu säätimet jotain eri matskua, mutta näitä uudempien, Pollen VES, mallien teräksisiä tarkoitan.
    Muihin merkkeihin soveltaen, käy ainakin jos giljotiinit on terästä.

    Dragoni ehti ensin. No poislukien 700/900 mosat.
     
  3. pollepolaris

    pollepolaris Active Member

    Semmoista ainetta kuin gasget remover kannattaa testata on CRC tekemää. Kun antaa liuota ja suihkuttaa useampaan kertaan niin karsta pehmenee huomattavasti ja on helpompi poistaa. ;)
     
  4. 440

    440 Polaris XCR 440

    Messinkiharjaa olen myös itse käyttänyt kyseiseen operaatioon ja hyvin on pelannut.
     
  5. InDy

    InDy Polaris Rush

    Polttoöljyssä liuotus ja emännältä patapata lainaan (muista palauttaa ;D), nämä ollut työkalut mulla.
    .......+olutta ;D
     
  6. uijui

    uijui Räksä

    Jep, tuo on hyvä aine. Tuolla on liuotettu/elvytetty japsiritsasta karstoittunut männänrengas, männän ollessa paikallaan.... Mutta saman voi tehdä polttoöljylläkin.
    Itseasiassa kun käyttää molempia, niin luulis lähtevän.

    Niin ja ilman olutta ei kannata liuotella, tulee aika pitkäks ;D

    Jake
     
  7. PROÄXÄR

    PROÄXÄR Dragon700

    Huomasin tuossa kun kasailin ja vertailin vanhoja ja uusia osia niin vanhoissa pytyissähän olikin VESsien voitelureiät tukkeessa. (näitä ei tosin pikkulohkoista löydy) Eli sen oman Pollen vessi öljyn jippo onkin pitää koksi sperman kaltaisena kivasti juoksevana mössönä eikä suinkaan vähentää koksaamista. ihmettelin hetken ja pähkäilin että johan kun on kuitenkin litrahintaa tälläkin kamalla on ja hokasin että toinenpa keskittyykin voiteluun ja toisessa on koksin liotus ominaisuus. Joten tästedes kun käyttää jotain muuta kuin VES öljyä niin kandee putsailla myös ne pytyn ja luistin voitelureijät. ja mietinpä samalla miltä ko. systeemi näyttää kun sen kesän seisomisen jälkeen avaisi niin että ei olis putsattu keväällä, Tuskin edes liikkuisi.....
     
  8. Alien162

    Alien162 RMK 800 TURBO 2003 vertical escape 162-2,5

    Ja kannattaa samalla avauksella tarkistaa onko kalvot vielä neitseelliset...

    [​IMG]
     
  9. Ripperi

    Ripperi Ostakkee auto niin saapi kelekan!

    VES-öljyn kanssa ei koskaan oo tarvinu kun tavan paperilla putsata...
     
  10. TPI

    TPI Member

    Minkä hintaiset on uudet kalvot noihin?
     
  11. Jarspi

    Jarspi Lynx RS

    Äsken tulin tallilta hinkkaamasta 440:in vessejä. Aika karstassa oli, joten varmaankin niistä johtui koneen pieni miettiminen aiemmin. Ja se, että hävis paikaltaan IQ:lle ja REVille niin pahasti ???
     
  12. polle440

    polle440 Member

    jep jep sain hinkattua puhtaaksi :p  olivat kyllä tosi mönjässä toinen ei varmaan ollut liikkunut kunnolla
    koska se kiljotiinin varsi oli paksussa karstassa.

    kyllä muuttu aika lailla mun mielestä se alku "herääminen" ;D

    kiitos neuvoista ;)
     
  13. InDy

    InDy Polaris Rush

    Meinaatko että ko voitelureiät löytyy vain 800 koneista ?
     
  14. DOO

    DOO Well-Known Member

    ;)Mä luulen pojat, että ne reijät siellä liitospinnalla on näitten pneumaattisten VES:ien käyttövoima. Sieltä tulee paine / alipaine, joka käyttää palkeita. Jos reikä ei ole auki VES:it ei toimi. Aina kun avaatte puhdistusta varten , rassatkaa molemmet reijät auki. Niitä reikiä tarvitaan kyllä kaikissa Polleissa , joissa on VES:it. Viimevuotisissa 440:ssä (kisa) ja uudessa 600 HO:ssa on sitten vielä sähkömagneettiset venttiilit, joilla VES:ien toimintaa säädetään niin, että se ei ole enää pelkästään kierroksista kiinni , se musta boxi on saanut taas yhden lisätehtävän..
    VES:it ei taida tossa pienillä kierroksilla paljon auttaa, kun idea on se, että ne nostaa pakoaukkoa ylöspäin korkeilla kierroksilla ja parantaa kaasunvaihtoa ja tehoa siellä  yläpäässä.

    DOO
     
  15. PROÄXÄR

    PROÄXÄR Dragon700

    Eikun siinä luistin keskellä on 800cc koneessa reikä josta oil of ulei menee myös luistin alle. Tälle tulee sylinteristä yksi n.2-3mm reikä joka aukeaa aina pakoaukon kattoon. Eli kun luisti on lepotilassa (kiini) niin reiät on kohokkain se toinen reikä joka tulee vain luistin aukkoon on kai kaikissa niinkuin ne vessin painereiätkin, toivttavasti. en tiiä onko niitä vessin putsauksen yhteydessä hyvä putsata pyttyynpäin, no meneehän siitä es kuusiokoloavain läpi kun mäntä on alhaalla mutta sitte paskat on männän päällä, tosin sieltähän ne tulee muutenkin. On vaan niin pirun kovaa toi koksi jos käyttää ei niin liuottavia öljyjä....
     
  16. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Ei ole mulla VESsin giljotiineissä mitään reikiä 800 Liberty -koneessa. Vuosimalli 2005, jos sillä edes on mitään merkitystä.
     
  17. PROÄXÄR

    PROÄXÄR Dragon700

    kai se -05 kone on vähän muutonkin erimoinen. Mutta samaa guillotinea on käytetty OEM mukaan seuraavissa moottoreissa....
    2004 SNO 600/700/800 RMK F/O CYLINDER (700/800) - S04NK7CS/A/B/C-S04NL7CS/A/B/C-S04NK8CS/A/B/C-S04NL8CS/A/B/C- S04NM8CS/A/B/C
    2004 SNO 700/800 XC EDGE F/O CYLINDER (800) - S04NP8CS/8CSA/8CSB/8CSC-S04NE8CS
    2004 SNO 600/700/800 SWITCHBACK CYLINDER (800) - S04NS8CS/A/B/C/D
    2004 SNO 600/700/800 CLASSIC TOURING/INT'L CYLINDER (800) - S04NT8CS/8CE
    2004 SNO 600/700/800 PRO X/PRO X2 CYLINDER (800) - S04NX8CS/S04NY8CS/8CE
    2004 SNO 700/800 CLASSIC CYLINDER - S04ND7CS/CSA/8CS/CSA/CSB
    2004 SNO 800 PRO XR CYLINDER - S04NZ8CS/CSA/CENX6ES

    Ja nyt kai on puhuttu 800cc S04NX8CS/S04NY8CS/8CE moottorista....

    -05 on eri giljotiinit joita on käytetty vain näissä.
    2005 SNO 600/700/800 RMK F/O CYLINDER (700/800) - S05NK7CS/A-S05NL7CS/A-S05NK8CS/A-S05NL8CS/A-S05NM8CS/A
    2005 SNO 700/800 XC SP M-10 F/O CYLINDER (800) - S05NP8CS/8CSA/8CSB/NE8CS/8CSA
    2005 SNO 600/800 SWITCHBACK F/O CYLINDER (800) - S05NS8CS/CSA
    2005 SNO 600/800 EDGE TOURING CYLINDER (800) - S05NT8CS/8CE

    Jos sillä nyt on mihinkään mitään merkitystä........
     
  18. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Jep, eri vuosimalli, eri kiljotiini. :)
     
  19. snoub

    snoub Well-Known Member

    Puhdistelin kans tuossa illan päälle vessit joutessa, hemmetin hyvin lähtee kun laittaa pinelinen vahvinta liuotetta ja oikein hienolla vesihiomapaperilla pyörittelee kevyesti painaen laipat puhtaiksi, puhdasta tulee helposti ja ei jää naarmuja kun pitää paperin liuotinaineesta kosteana.

    Toisessa laipassa ei vaan tuntunut samanlaista kimmoisuutta kuin ensimmäisessä kun paketti oli kasassa, pitää vielä huomenissa tarkistaa ettei olisi ollut sittenkin kalvossa jotain vialla, muuta syytä moiselle ei kyllä tule mileen..
     
  20. puuhapate

    puuhapate Active Member

    Mistä olette ostaneet noita VESsien kumeja?
     

Suosittele tätä sivua