Rungon niittaus

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä tinppa, 8/12/07.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Rungon niittaus

    RST popparit ei oikein pysy alumeetissa vaikka lujia ovatkin vetää. Kato tuosta edelliseltä sivulta toi niitin malli ja hae semmosia teräksisinä.
     
  2. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    Vs: Rungon niittaus

    Ihan mielenkiinnosta paljonko makso kappale?

    Mulla muuten sattumalta olisi ollut jotain "oikeita" rungonniittauspoppareita. Ihan normi 4,8mm reikään ne menee, mutta naula on jotain tavallista vahvempaa, joten tiukkaan ne menee. Niitä saattaisi jokunen riittää jopa myyntiin ;)


    Oon ite törämännyt samaan ongelmaan eikä se liity alumiiniin. Minusta tuo 4,8mm normi naulalla oleva teräsniitti on jotenkin väärin mitoitettu. Voi olla että se naula tulee niitistä läpi, mutta sen niitin mittasuhteet on jotenkin tehty pieleen varmastikkin siitä syystä että niitä pystyy kuiten normi pihdeillä puristelemaan. Olen kokeillut normikokoisia RST-niittejä puristella ihan vaan ilman vastusta ja ne naulat katkeilevat ilman että niitti paljon muutta muotoaan. Samaten se naula voi tulla sen niitin läpi, mutta se pään herkkutatti on sen verran ohut ettei se paljon niitin muotoa muuta.
     
  3. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Rungon niittaus

    kyllä niitä oikeanlaisia teräsniittejä löytyy kun kyselee oikeasta paikasta tilasin just 250kpl 17mm polygrip mallisia kokoteräsniittejä se vetää kappaleet kunnolla yhteen......
    http://www.colly.fi/ tässä firma ja kampetta löytyy laidasta laitaan..
     
  4. RX-Jus

    RX-Jus Nytro MCX 153" -09

    Vs: Rungon niittaus

    Mitenkä on niitit kestäneet? Oliko hyvä ostos ja minkälaisella työkalulla niittasit? Minkä verran ko. niitit maksoivat?
     
  5. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Rungon niittaus

    Mitä niittejä nämä on ??? ei jotenki etes tajua tuota rakennetta...5mm koboltti terällä mene läpi ku aikansa jurraa ja osat saa irti toisistaan, mutta silti siihen jää toiselle puolelle nystyrä ja toinen puoli jää kuopalle :mad: Ootteko hionu vaan dremelillä tai jollaki sen nystyrän pois ja normi niitti tilalle?

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Etusyyläri on revenny irti, "jalkakotelo" ratkeillu viime talven jäliltä ja moottorin alle pitäs laittaa vielä se rs tuki...eli hommaa riittää, eikä hommaa jouduta yhtään, että on 2 kerrosta pohjapanssareita ja omat muovit lisäksi eessä ;D
     
  6. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Rungon niittaus

    Poraa just tuon kuvan puolelta 8mm terällä toi kanta pois ja sit tuurnalla lyöt ite sen niitin pois. Suosittelen käyttämään hitaita kierroksia porassa ja leikkuu nestettä. Toinen vaihtoehto on et pyyhkäset rälläkällä sileeksi tuon kannan ja taas lyöt tuurnalla niitin pois. Molemmilla tavoilla saa aikaseksi siistin reijän.
     
  7. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Rungon niittaus

    ite oon noi irrotellu poistamalla rälläkällä tuon pursepuolen ja sitte vaan napauttaa niitin veke. Nopeimmalta tavalta tuntu.
     
  8. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Rungon niittaus

    eli yaman popparipyssyllä olen ne kiinni vetänyt ja hinta oli jotain vajaa satasen luokkaa laatikko.
    ei ole kyllä yksikään niitti pettänyt/löystynyt ja se seos on jotain teräksen ja alumiinin välistä....
     
  9. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Rungon niittaus

    Noissa Ploygripeissä näyttää olevan vähän sama idea kun Wurthin zebroissa.
     
  10. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Rungon niittaus

    mutta ne ei ole sinnepäinkään samanlaisia...
    meillä töissä niitä päivittäin käytetään ja laatu on mitä on..
     
  11. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: Rungon niittaus

    kumpi on mitä on: polygrip vai wurthin zebra ???
     
  12. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: Rungon niittaus

    Itse olen ollut tyytyväinen wyrttiläisiin. Kokemus siis alumiini niiteistä.
     
  13. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: Rungon niittaus

    Itsella kokemusta vain polygripin niiteistä Alu/rosteri. Eli mikä oli paras vaihtoehto kelkan rungon niittaukseen Alumiini vai metalli niitti?
     
  14. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Rungon niittaus

    x2
     
  15. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: Rungon niittaus

    No kummat olette kokenet paremmiksi?
    Millä niiteillä niittasit kelkna kasaan viimeksi ja onko se vielä kasassa?
     
  16. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: Rungon niittaus

    nippelitiedon nappulaliiga: on tainnu alumiini kuulua jo jonkinaikaa metalleihin..
     
  17. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Rungon niittaus

    Eikö se joku jossain täälä sanonu että jos sen nappulaliikan METALLISEN niitin siihen nyppäsee niin se syöpii sitä alumeetistä reikää pikkuhiljaa väljemmäksi ???
     
  18. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Vs: Rungon niittaus

    voi vittu ;D
     
  19. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Rungon niittaus

    haha no ei sullakaan ollu tähän sanomista ;D
     
  20. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Rungon niittaus

     

Suosittele tätä sivua