Tyhjä käynti jne

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Sluipa11, 16/11/22.

  1. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Mulla olis tollanen 600 h.o sdi vm2005 kelkka. Ollut kesän tallis nostimella säilytyksessä. No silloin tällöin sitä oon käyttänyt. Mutta tänään kun laitoin käyntiin niin valot sammuili ja kun anto kierroksia niin paloi kirkkaana? Olisko akku sökö... No mutta rupes tekeen sellasta että ei meinaa tyhjäkäynnillä pysyä käynis sammu jne ja muutenkin äänet ei ollu sellaset kun viimeks ja kerran paukautti liekkiä putkesta/paukahti ++ pakokaasukin vaikutti/näytti tummalta ja tykyltä tällästä ei oo enemmin tullu vastaan, ja vielä eka kelkka niin ei oikeen tiedä mistä lähtis perkaan? Ja kun tosiaan kaikki on toimi moitteetta tähän asti ja viime talven. Että näin. Kiitoksia.
     
    Viimeksi muokattu: 16/11/22
  2. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Oisko tulppa menny?
     
  3. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Kiitosta..helpolla pääsi.. Tulpat oli paskat +väärän moiset edellinen omistaja vaihtanut oli muutaman mm pidemmät/auton tulpat. uusin akun samalla.. Valot vielä temppuilee.. Pitää jatkaa tutkimista.
     
    teikka tykkää tästä.
  4. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Joo. Jatkoa vian etsintään. Käytin kelkan pienkonehuollos oli staattori aika lailla finaalis, matalaa jännitettä +kaasuläpät menee vaihtoon jne
     
  5. rainbow6

    rainbow6 KRT

    SDI-koneissa pitää oikeasti olla akku hyvässä kunnossa koska se alkaa kaikenlaista sähköhäröä tekemään jos ECU havaitsee jännitteen putoavan liian alas. Ellei ole selvää vikaa esim. johto poikki/ottaa maihin niin SDI:ssä kannattaa aloittaa aina akusta ja sitten jännitteensäädin eli VRR.

    dootalk.com auttaa jos englanti taipuu ja onhan nykyään nämä kääntäjäohjelmat myös apuna.
     
    Sluipa11 tykkää tästä.
  6. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Pitääpä tutustua. Akun tosiaan uusin jo ennemmin ja tulpat. Mutta kun heijaili nuo virrat niin tulppa ei kestänyt ku 1viikon.
     
    Viimeksi muokattu: 29/12/22
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Nykybensa ei enää säily muutamaa kk enempää, kannattaa laittaa stabilointiaine kesäksi tankkiin niin välttyy ainakin tulpanvaihdoilta. Tai sitten tyhjentää ja laittaa pienkonebensaa mutta ensimmäinen helpompi
     
  8. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    No jaa, ei mulla ainakaan ole koskaan ollut ongelmia MP eikä kelkkojen kans kauden aloituksissa vaik vanhat bensat tankissa. Koskaan en ole käyttänyt mitään lisäaineita.
     
    Viimeksi muokattu: 30/12/22
  9. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Pitääpä ostaa tuota. Mikä nuohin kaasuläppiin iskee jos ne vioittuu niiden hinta oli noin 150€ staattori/käynnistys järjestelmä noin 500€ +työt oli kyllä jo siinä kunnos että piti härnäämällä vetää käyntiin muutaman kerran meinas lentää seljun kun tyhjää vetäsi
     
  10. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Tarkoitat varmaan imuläppiä... Ne liikkuvat "edes-takaisin" sulkien imun männän mennessä alaspäin. Mikäli niissä vuotoa murtumien tms johdosta niin ilma (polttoaineseos) ei pääse nousemaan palotilaan. Näin itse olen päätellyt.
     
  11. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Joo tosiaan imuläpät
     
  12. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Mulla noita sdin läppiä joutilaana tallissa,jos tarttee..
     
  13. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Nyt kelkka pelittää.. Uutta osaa ja puhdistusta jne jne... Jos joltain löytyy SK-11N ohjain rautoja ylimääräsenä niin laittaa yv:tä.
     
  14. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Mitäs sille myt kokonaisuudessaan tehtiin? Ihan vain jotta joku toinenkin voi samankaltaiseen harmiin törmätä.
     
  15. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Läppärunko purettu ja puhdistettu, läpät vaihdettu. Staattori vaihdettu(aiheutti sähkö ongelmat valojen välkkeen jne) käynnistimen korjaus sarja, rave venttiilit purettu puhdistettu ja rasvattu.
     
    Kamppi tykkää tästä.
  16. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Kuulostaa ihan perushuollolta kun kyseessä on vanhempi yksilö.
     
  17. Sluipa11

    Sluipa11 Member

    Ei oo ikinä ollu kelkkaa niin ei oikeen nuosta tiedä mistä lähtiä ettimään + kun häjy talli näin talvi aikaan niin ei sielä oikeen innosta ruuvata.. Pitäis vähä perehtyä nuoden sielun elämään++ siihen mitä tehdä/ ennakko huoltaa kesän aikana
     

Suosittele tätä sivua