Väli-/alusasut

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä K.J.P, 30/12/09.

  1. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Aivan liian kuuma. M/91 poolopaita toimii hyvin kelkkahommissa.
     
  2. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Kyllä. Varsin ikävää, vaikka kuulostaa perin hassulta.
     
  3. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Väli-/alusasut

    joo ja kaulukset kunnolla ;D tuommosen paitulin vois kyllä hankkia kelkkahommiin.

    tuoltahan saa melkeen kaikkea paitsi rk:n :eek: tässähän vois perustaa oman armeijan ivaloon !
     
  4. Tvaltra

    Tvaltra Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    tuskin kovilla pakkasilla liian kuuma. nimim. joka kerta palelee kun ajelee
     
  5. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    No sehän riippuu tietty millasta ajoa. Itellä tulee hiki joka kerta kun on liikkeellä, jos ei muuten niin irti nostellessa.
     
  6. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Täh? ??? Itellä melkein aina järkky hiki, vaikka olis vaan yks urheilukerrasto alla. Ja ajopuvusta on vuoret ollut hyllyllä uudesta saakka. Yli 20 pakkasella väliin tulee vaan ohut micro fleece väliasu.
    Riippuu tietysti reiteistä ja ajosta, että miten tarkenee.
     
  7. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut


    Craftin pro-mallin kalsarit eniten käytössä. Itelle ainakin mukavimmat ja istuvimmat. Ei hankaa vaikka olis reppu selässä päivän. Finnsvala myös hyvä ja ehkä lämpimämpi, mutta ei niin istuva eli muotoon leikattu. Väliin joku fleece-väliasu, riippuen ajosta, puvusta ja pakkasesta. Tuo väliasu ei minusta ole niin kriittinen enää, kunhan on hengittävä. Parin kympin Mckinleyt, catmandoot yms. on ihan hyviä ja ajaa asiansa.
    Kyllä se pitkällä matkalla helposti kylymä tullee ku ajetaan järvenselkiä ja vauhtia on tasaisesti eikä enää jaksa möykyttää. Jossain crossissa voi varmaan vetää melkein shortseissa :)

    Niitä windstopper-kalvolla varustettuja kalsareita en kyllä ymmärrä. Minun järjen mukaan se on myöhästä pysäytellä tuulia ihoa vasten olevalla alusasulla. Ainakin kaikessa missä mennään juoksuvauhtia kovempaa.
     
  8. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Niitä windstopper-kalvolla varustettuja kalsareita en kyllä ymmärrä. Minun järjen mukaan se on myöhästä pysäytellä tuulia ihoa vasten olevalla alusasulla. Ainakin kaikessa missä mennään juoksuvauhtia kovempaa.



    Windstopper boxerit kannattaa laittaa microfleece välihousun päälle, jolloin lämmittävät kerrokset jää alle ja windstopperi estää ajoviiman aihettaman jäähdytyksen.
     
  9. Dude

    Dude Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    jeps. Tarkoitin vaan että minusta oikea paikka windstopperille tms. on päällimmäisessä kerroksessa. Toki kriittisissä paikoissa voi olla tuplavarmistus :)
    Muutenki hyvä kylmällä kelillä laittaa vähän extraa tuonne jos ei ajopuvussa ole kunnon eristystä persuuksissa.
     
  10. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Muutenki hyvä kylmällä kelillä laittaa vähän extraa tuonne jos ei ajopuvussa ole kunnon eristystä persuuksissa.
    _________________________________________________________________________

    Finnsvala:lta löytyy myös microfleece boxerit, erinomainen tuote kevätkeleille sekä kovilla pakkaskeleillä lisälämmöksi.
     
  11. Yamkam

    Yamkam AC XF -13

    Vs: Väli-/alusasut

    Mulla kovilla pakkasilla alimmaisena Montrealin jääkiekkoilijoiden alusasuhaalari (boxerit alle, ettei jää pilippi vetskarin väliin ;)) ja siinä päällä microfleece välikerrasto. Adidaksen coolegepaita ja MP-asun kauluri kaulaan ennen M-raicingin kelkkapukua. Näillä oon pärjänny hyvin -20 kylymässä.

    Muistettava vaan käydä istunnolla ennen kun alkaa pukea ;D
     
  12. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    McKinleyn aluasu ja päällä McKinley microfleece. Kylmillä laitetaan vielä 1 lisäkerros. Tälle talvea tuli vielä tuo suojapaita, joten paitoja ei tarvii varmaan lisäillä. Yhdet ekstra boxerit vois laitella ettei saa eetu ruhanen kylmää ;D. Alkaa olla kohta sitä ikäluokkaa että pitää tuokin ottaa tulevaisuuden kannalta huomioon :).
     
  13. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Väli-/alusasut

    Itelläkin on ollu kylmillä keleillä alukerrasto ja sitte välikerrasto(McKinley) ja hyvin on lämpöä riittäny kovassakin pakkasessa (-36)

    Nyt hommasin vielä selkäsuojan, joten seki varmaan antaa selkään lämpöä lissää.
     
  14. tsavikos

    tsavikos Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Itse olen luopunut kokonaan puuvillaisista. Puuvillainen imee ikävästi hikeä ja hiestä kostea college ei lämmitä mitään.

    Ullmaxilla on muutama tosi hyvä tuote kelkkailuun. http://www.ullmax.fi
    Itselläni on hyviä kokemuksia 100% merinovillaisesta alusasusta (Merino set 100% merinovillaa)

    Eli alusasuksi joko merinovillaa tai urheilualusasu. Väliin freecepaita, paksuus pakkasen mukaan. Päälle kelkkapuku.
     
  15. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    craftin alusasun oon itse kans todennu hyvin istuvaksi ja toimivaksi, ei mee rahat hukkaan, piti ostaa toinenkin :)
     
  16. VIPER

    VIPER Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Joo puuvillainen toimii erinomaisesti kuumalla ilmalla, koska ei ole heti luovuttamassa kosteutta => viilentää. Mutta kelkkakäytössä onko se nyt polypropyleenialusasu ja päälle joku ohut fleeceasu, niin pitäis toimia ainakin urheilullisessa ajossa.
     
  17. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vs: Väli-/alusasut

    Asun tulisi siirtää kosteutta iholta pois. Aiemmin en ikinä ajatellut alusasujen tärkeyttä. Mutta kun tuossa sain joululahjaksi toissajouluna lahjakortin urheiluliikkeeseen, ja ostin sitten kunnon alusasut (jotka sain vielä puoleen hintaan tarjouksesta), huomasin kyllä eron. Kunnon alusasut päällä niin ei tartte pukeutua niin paksusti mitä aiemmin. Perus blackhorset voi jättää sitten siviilikäyttöön :).
     
  18. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Väli-/alusasut

    Itellä yleensä suojapaidan alla esim. Asicsen keinokuitujuoksupaita. Tauotellessa kuivuu ihan sairaan nopeasti, eikä rupea jäätämään ihoa vasten niinkuin puuvilla tms., joka kuivumisen sijaan vain kylmenee kastuttuaan. Toki nuita on kauluksellisina hieman vaikeampi löytää, mutta kunnon kypärähuppu yltää peittämään hyvästikin aatamiomenat sun muut!
     
  19. tek

    tek Lynx RE E-Tec -15

    Vs: Väli-/alusasut

    Mulla on kans kaks näitä. En tiiä onko eukko pessy väärin mutta varsinkin vanhemmassa meinaa hihat lyhentyä. Toimiva ja lämmin asu.
     
  20. Ranta

    Ranta RR -09

    Vs: Väli-/alusasut

    www.ullmax.fi kannatta käydä katsomassa.

    Micro tuotteet oon käyttänyt ja hyviä on ollut.
     

Suosittele tätä sivua