Rotax 494 syö tulppia urakalla

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Omppu68, 27/12/10.

  1. Zuumi

    Zuumi Lynksin Extriim

    Vs: Rotax 494 syö tulppia urakalla

    Jokohan uskaltais onnitella onnistuneesta neulaventtiilien putsausoperaatiosta...
    Hyvä, että pelaa taas :)
     
  2. Omppu68

    Omppu68 Well-Known Member

    Vs: Rotax 494 syö tulppia urakalla

    Eilen 50km kissanjälkiä kattelemassa ja pelas moitteetta :) Oikea oli diagnoosi, kiitos vinkistä! ;)
     
  3. commodore

    commodore New Member

    voiko jäähdytinneste mennä tuorevoitelu säiliöön

    voisko joku kertoa että voiko rotax 494 moottorissa mennä jäähdytinnesteet tuorevoitelu säiliöön.. lohkosta tulevistä letkuista tuorevoitelu säiliöön.. onko kellään käynyt vastaavaa..
     
  4. Yamacatti

    Yamacatti Well-Known Member

    Vs: voiko jäähdytinneste mennä tuorevoitelu säiliöön

    Voi mennä, kun on stefa rikkoutunu vesipumpun siipien takaa.
     
  5. commodore

    commodore New Member

    vesipumpun stefa

    Pystykö vesipumpun siipien takaa vaihtamaan sen stefan vai pitääkö se moottori nostaa pöydälle purettavaks. Ja onko siellä 1 vai 2 stefaa ja onko ne jousi puolet eri puolilla toisistaan .. kuvasta päätellen..
     
  6. Yamacatti

    Yamacatti Well-Known Member

    Vs: vesipumpun stefa

    Jos hyvän haluaa niin täytyy purkaa koko moottori, mutta itse laitoin vaan uuden uloimman stefan. Sen vaihdoin koneen ollessa paikallaan.
     
  7. timppa p

    timppa p Well-Known Member

    Vs: Rotax 494 syö tulppia urakalla

    Tappelin aikanaan yhden talven 643 raven kans ostin jonkun 50 tulppaa.neulaventtiilit mitattaiin 2 kertaa eikä vuotanu mut kun pistin uudet niin tulppia ei tarvinnu talvessa vaihtaa.tuo 494 g-type kastelee helposti tulpat jos jättää tai käynnistelee keula alaspäin.huomasin sen aika monta kertaa,noissa kone ja kaasarit eteenpäin kalleellaan voi johtua siitä
     
  8. Jarsse

    Jarsse Well-Known Member

    Vs: Rotax 494 syö tulppia urakalla

    Osaako joku sanoa onko rotaxissa yksi vika vai kaksi?
    Eli tässä tänä talvena polttanut jonkin verran tulppia, syyksi olen epäillyt neulaventtiileitä. Kaasarit käytin auki ja ne puhdistelin. Moottori toimi hyvin 20 km testilenkin. Tänään lähdin taas uudestaan ajelemaan. Kärristä pois ajaessa valot himmeni ja kiekkamittari lakkasi toimimasta. Lähdin kuitenkin matkaan, vehje pelasi mielestäni hyvin noin 30 km himmeillä valoilla. Sitten valot ja kiekkamittari alkoi yht äkkiä pelata ja matka jatkui. 5-10km ajettua valojen palaamisen jälkeen erään jääpätkän (n. 500m) jälkeen hieman röpötti ja alkoi käydä yhdellä. 200 metriä ajoin ja irrotin tulpat varin puolen tulppa oli märkä toinen melko hyvä.

    Eli voiko valojen palaamisella olla jotain yhteyttä tulppaan vai onko minulla vuotava neulaventtiili ja epävarma tasasuuntaaja? Vehje siis -99 g-touring 494 rotax ja sähkökäynnistys...
     
  9. Jarsse

    Jarsse Well-Known Member

    Vs: Rotax 494 syö tulppia urakalla

    Saattaapa osasyyllinen olla jumiin muurautunut rave... Josko vaan lähtisi ilmeisistä aina vikoja etsimään.
     
  10. vetomies

    vetomies turraaja

    Minulla loppui tulppien pimeneminen Rotax 494:ssa muuttamalla käynnistystapaa: muutama pumppaus primerilla ja veto ilman ryyppyä. Käy hetken ja sammuu. Sama uusiksi ja heti moottorin käydessä puolikas ryyppy. Vain hetki lämmitystä ja ryyppy niin pian pois kuin vain pysyy käynnissä, kaasua voi lipsutella vähän avuksi.

    Ennen meni tulppia jokaisessa käynnistyksessä, nyt olen pärjännyt samoilla tulpilla vuosia.
     
  11. kölökki

    kölökki Well-Known Member

    joku joskus puhui että noi tulpatkin pitäis sisään ajaa eli kun vaihtaa uudet tulpat niin pitäis käyttää riittävän (tosi) kuumaks ennen sammutusta.
    Se on tuo Rotax:sin käynnistys joskus ihan oma maailmansa mutta kun sen oppii niin kestää tulpat
    Nuin se suunilleen meni minunkin käynnistys mitä tuossa ylempänä oli kerrottu
     

Suosittele tätä sivua