Raven puhdistus lynx etec -14

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä kantola78, 6/4/17.

  1. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Miten jos raapasen nuo ravet pöydälle ja putsailen niin pitääkö käyttää tietokoneessa että synkronoi ne vai toimiiko miten tuo hommeli?
    Kelkka on 600 etec lynxsi -14 vuotinen.
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    En ainakaan itse enää käytä pelkäsään niiden takia mutta jos samalla haluaa katsoa muuta niin ehkä sitten. Ei siellä kuulemma mikään muutu enkä kyllä ole huomannu ajossa eroa.
     
  3. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Jep eli rohkeasti vaan kimppuun ja nostelen pöydälle ja puhdistan:)
     
  4. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Niin itse teen. Pitäis vaan keksiä aine mikä pehmittää sen karstan. Huollossa ne raapii sen jollain niin että varmaan tee oikein hyvää alumiinille. Kotona olisi aikaa liotella niitä ja pyyhkiä puhtaaksi.
     
  5. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Uuninpuhdistus vaahtoa ensin ja sillä pehmittelee ja sitten Kentin kaasari cleanerilla joka on niin tymäkkää ainetta että lähtee sormista kynnetkin
     
    racer tykkää tästä.
  6. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Rapsuta vaikka puuveitellä, jos et sen kovemmalla uskalla. Ei ne siitä säikähä, vaikka puukolla rapsutuksia annat, jos jären kanssa teet.
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Puulla niitä ei saa pois. On kyllä niin kovaa. Puukolla kyllä lähtee mutta väkisellä jää jonkin verran jälkiä. Ei sillä välttämättä ole merkitystä.

    Eikö se uuninpuhdistusvaahto ole alumiinille melko myrkkyä? Mistä kentin ainetta saa?
     
  8. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    var...lainaat keittiöstä tiskipöydän laatikosta sellaisen muovisen "teräsvillan näköisen" kattiloiden puhdistus sienen. Sillä lähtee eikä muuta tarvitse , eikä jätä naarmuakaan. toki muutkin vastaavaan tarkoitukseen tehdyt ovat hellävaraisempia kuin autotallista löytyvät...
     
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Hieman epäilen että sellainen pystyy. Löytyy kyllä vastaava laikka rälläkään..
     
  10. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Ääni tälle yhistelmälle. Herra Muskelin vaahtoa ja kentin one shottia tai wurthin hd puhdistusspräyta tai forten diesel intakekliineri. Kaikki kolme yhtä pahan hajusta ja melko saman olosta ainetta.
     
  11. Lyynetec

    Lyynetec Well-Known Member

    Sitruunahappoliuokseen likoamaan
     
  12. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    Tuota Kentin one shottia olen ostanut ihan tarvikeliikkeestä ja uuninpuhdistus aine paikalliselta K-kauppiaalta.Huoltelen itse webastoja silloin tällöin niin noilla aineilla puhdistan karstat pois palopesästä ja koko webastosta.Alumiinia olen puhdistellut noilla aineilla paljonkin eikä heikennä laatua.
     
  13. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Pieni epäilys on hyvästä aina ;) montakin kertaa sillä putsattu ihan onnistuneesti, siis itse rave venttiilistä karstat pois.
     
  14. kantola78

    kantola78 Lynx Re 600h.o 2007

    No niin ravet nostettu pöydälle eikä turhaan.Ylempi giljotiini oli murtunut toisesta ja oisi kyllä varmasti mennyt jonkun ajan päästä rikki ja rikkonut varmaan koneen siinä samalla.Eli taas ois marmorille asiaa ensi viikolla
     
  15. TmMp

    TmMp Well-Known Member

Suosittele tätä sivua