Lynx ranger 49 st 900 ace 2023

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Leo, 12/1/23.

  1. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Kiitos, täytyy etsiä jostain kohtuuhintainen jousi&iskarisetti.
     
  2. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Löytyi sopivasti käytettynä Kybin HLCR 40 ja 24 nm jouset. Nyt vaan alle ja talvella sitten oikeita säätöjä etsimään.
     
  3. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Ensi testit jäällä ja pehmeällä reitillä otettu. Kallistelu väheni ja etupää rauhoittui muutenkin. Minkälaiset säädöt mahtaisi klikkereihin olla hyvät? Varmaan lähes auki ja siitä lähteä sitten tarpeen tullen kirraamaan?
     
  4. jagged

    jagged Well-Known Member

    Yllättävän hyväksi muuttu, summitin keula ja totaltekit asennettuna. Vielä on suunnitelmissa easyriden tilalle c-motion ja 64mm challenger.
     
    FFoxi tykkää tästä.
  5. Volvov60awd

    Volvov60awd New Member

    Moro! Ihmettelin tuota eka huolon hintaa tälle 49 turbolle näin 900km ajon jälkeen minkä sain paikallista merkkihuolosta.
    3700kr eli 316euroa siis mitä? Onpa melko tyyris huolto mutta pakkohan se leima on saatava kirjaan.
    Kysymys on mitä te maksoitte tai joudutte maksamaan eka huolosta?
    Moro!
     
  6. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Tasan 300 euroa maksoi, josta työn osuus noin 200 eur. Vaihdettiin moottoriöljy, suodatin ja tiivistet sekä ketjukotelonöljy (huoltotaulukon mukaan ei kuuluisi vaihtaa)
     
    Volvov60awd tykkää tästä.
  7. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    Öljythän voi vaihtaa itsekin jokapaikkaan ja tehdä muitakin huoltojuttuja. Käyttää liikkeessä töpselin nokassa ja saa halvan leiman vihkoon.
     
    Volvov60awd tykkää tästä.
  8. Volvov60awd

    Volvov60awd New Member

    Tuli vain mieleen ku oli uusi 600ace 49ranger 2019 niin sen eka huolto maksoi 2100kr eli 170eur silloin..no se oli silloin se..
     
    ELhope tykkää tästä.
  9. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    Jep. Kaikki kallistuu. Minulla taisi eka huolto olla 200e pintaan ja joka vuosi hinta nousi ~60e. Tolla voi vähän säästää jos itse tosiaan viitsii öljyt jne vaihtaa.
     
  10. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mikähän valtuutettu huoltoliike suostuu antamaan takuunalaiseen kelkkaan "huoltoleiman" itse tehdystä huollosta josta ei itse paljonkaan rahaa saa tekemättömästä työstä?
     
  11. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    No ainakin täälläpäin oleva liike antoi. Miksi öljynvaihto olisi esimerkiksi neuvottu omistajan käsikirjassa jos sitä ei itse saisi suorittaa? Tai maton ja ketjun kiristäminen? Laskuttaahan ne siitäkin. Taiettiin tästä vääntää myös tuolla commander ketjussa aikoinaan. :)
     
  12. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Saatettiin joo vääntää, en muista enää. Tuntuu kyllä ihmeelliseltä että takuu kamppeeseen saa huoltoleimoja sähköisesti itse suorituista huolloista joita ei ole mitenkään varmistettu virallisesti. Ihan sama minulle, jotenkin vain ihmetyttää takuuhommat.
     
    ELhope tykkää tästä.
  13. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    Jeps. Kaveri mulla otti vähän tuosta huollon hinnasta nokkiinsa. Suoritti itse kaikki huollot ja sanoi mitä siihen on tehnyt kun vei huoltoon ja sai leimat kunnes takuu loppui. Ja hyvin on rokannu.

    En tiiä miten nykypäivänä, jos porukka alkaa tätä oljenkortta käyttämään niin tehdashan voi päättää että takuu raukeaa jos tiettyjä huoltoja ei liikkeessä suoriteta. Mutta tämä on vain minun mutuilua.
     
    Volvov60awd ja T-Cat tykkäävät tästä.
  14. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Uskoisin, että leimojen saanti omista huolloista on ihan siitä kiinni, miten hyvä kaveri on sen huoltoliikkeen kanssa.
    Jos taas ei käytä merkkihuollossa vaan yleiskorjaamossa niin uskoisin että takuutapauksissa saattaa joutua silti vääntämään. Autopuolelta usein kuullu näitä juttuja.

    Minusta kyllä aika kovia nuo huoltohinnat nykyään. Kysyin syksyllä, että mitä maksaa 900 ACE Adventuren huolto niin vuosihuolto noin 350€ sisältää öljyt ja suodattimen. Joka vuosi pitää käyttää jotta takuu säilyy.
     
    ELhope tykkää tästä.
  15. ELhope

    ELhope Lynx 49 Ranger Pro 900 -19

    Ihan pelkkiä asiakkaita tässä ollaan. Huollon hinta on kyllä minustakin aika suolanen.
     
    Volvov60awd tykkää tästä.
  16. Lnxi

    Lnxi Well-Known Member

    Melko suolaset hinnat alakaa olemaan kuitenki tuommosen nelarin öljynvaihtohuollon tekee ammattimies tunnissa. Sama autopuolella rahastusta ohjeaika/työpakettihinnoittelu.
     
    ELhope ja Volvov60awd tykkäävät tästä.
  17. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Toki 300 euroa on paljon rahaa. Mutta JOS huollossa tehdään kaikki siihen kuuluvat työt, niin se on paljon muutakin kuin öljynvaihto. Ainakin tuon oman kelkan huollossa oli merkitty tehdyksi mm. ketjun säätö, telamaton kiristys ja linjaus, variaattorin puhdistus, remmin säätö, alustan voitelu, pulttien kiristys momenttiin (mm. I-variaattori ja pakosarja), akun lataus ja tosiaan se ketjuöljyjen vaihto. Ja vielä liuta muita tarkistuksia. Laskettu huoltoaika tuohon on 2,293 tuntia.
     
  18. jam

    jam BRP 2020

    lynx 59 ranger 600 efi kyselin huoltohintoja 144-300 euroo . Kyseessä ns. Kausihuolto ketjukoteloöljyt,alustanrasvaus, tarkistuksia ,tietokoneessa käyttö . Otin ton 144 egee . Kyseessä esimmäinenhuolto. Kesto 1,5 tuntia. Mitä herättää ajatuksia??
     
  19. jagged

    jagged Well-Known Member

    Voi vittu. Konsernista löytyis se hyväksi koettu alusta johon ei tarvi loktaittia, ei katko pultteja eikä syö liukuja. Pittää perrkele keksiä tämmösiä ihmisten kiusaksi, muovilla takapukkiki ripustettuna
     

    Lisätyt liitteet:

    • image.jpg
      image.jpg
      File size:
      351.9 KB
      Näyttöjä:
      0
    Viimeksi muokattu: 14/2/24
    JMO tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua