FX Nytro RTX keskustelu

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 25/3/07.

  1. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    No niin kaikki hätäset! Tein ton PKE:n kertoman modauksen yläpalloihin ja pikaisen kokeilun perusteella voi sanoa erästä voorumilaista lainaten: toimii! Testialustana oli tosin vain sänkipelto, jossa reilu viis senttiä lunta, mutta kuitenkin apukuskin tamppaama pohja. Nyt pystyi ajelemaan jarrutuksetkin vaikka yhdellä kädellä, suksina vielä originaalit. 

    Kannattaa kokeilla! Patikkokokemuksista vois sitten joku muu kertoa  ;D

    BTW Sorvarilta meni hommaan abt 1-2 min, joten ei kauheita maksa vaikkei Konekeskoa voi laskuttaakaan!
     
  2. Tume68

    Tume68 -08 RTX Nytro ( R . I . P )

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Täytyypi viedä osat sorvaamoon ensiviikolla !!, Paljonko sorvautit pois pallolinkuista ??.
     
  3. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Tässä olen yrittänyt saada Nytroon kunnon säätöjä alustaan... Tällä hetkellä alusta nielee patit aika mukavasti mutta ongelmana on keulan mataluus? Mitä suosittelette? Jos nostan paineita edestä niin patikossa tulee ongelmia...eli tuntuu hampaissa asti. Tällä hetkellä paineita edessä on noin 350 jotain... Etupukki aika löysällä ja haka jouset takana keskimmäisessä. Mietin jos laittaisi etu pukkia jäykemmäksi niin sehän peri aatteessa nostaisi hiukan myös keulaa...?
     
  4. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Sen 3 mm.  Sopiva arvo 2,5-3 mm.

    Yksi ratkaisu voisi olla lisäilmasäiliöt. En oo kokeillut, mutta jos jostain sopivasti sais niin voisi kokeilla. Silloin voisi pitää korkeampia paineita ja pintaherkkyys silti säilyisi.
    Jotkut on lisännyt ilmapussiin öljyä, en kyllä tiedä miten se vaikuttaa, mutta paremmin tietävät voisivat kertoa?
     
  5. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kyllä taitaa joutua keppien vaihtoon... Ei löydy millään meikäläiselle sopivia säätöjä alustaan. 92 kg ja190 cm tavaraa kelkan päällä tekee sen että ainakin keula on joko kivikova tai pehmeä ja pohjaileva. Haen sellaista joka olisi erittäin pehmeästi vaimentava mutta joka kestäisi ajaa kovempaa isoihinkin patteihin. Eli toisin sanoen jousto varaa pitäisi vissiin olla enemmän... Liekö sellaisia keppejä rahalla saa? Noiden foxien suhteen olen jo luovuttanut.
     
  6. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    PPS-telasto ja weepeet keulille. ::)

    E: wp:t sinne vaan niin luulis menon tasottuvan.

    Kertokaapa Risto ja Oo-Pee että miten ne pellaa niillä kepeillä.
     
  7. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Kertokaapa nyt sitten te jotka tiedätte noista iskari hommista, että tuleeko uuden iskarin maksimimitta olla prikulleen sama kuin alkuperäisissä? Joustovara voi varmaankin olla jo sitten erilainen kuin alkuperäisissä vai? Kannattaisikohan myös etupukkiin vaihtaa iskari tuohon Nytroon vai paraneeko pelkillä etukepeillä? Kiitoksia vastauksista!
     
  8. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Etupäähän löytyy Öhlinssiä ja WP:tä, tosin aika arvokkaita. Mutta silti suosittelen. Alustan iskarit saa kyllä pelaamaan vakiokepeillä, simmitys on keksitty.
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Öljyn lisäys sinne ilmasäiliöön tekee joustosta progressiivisemman. Eli, pinnasta pehmeämmän ja lopusta jäykemmän. Sopiva määrä voisi olla 8ml per keppi, tosin Yamin painojakauma saattaa olla hieman eri kuin Catin. Katissa suksissa painoa  n. 60 kg.
     
  10. oo-pee

    oo-pee Active Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Morjensta,
    Keulaan on nyt löytynyt WP:lle todella hyvin toimivat säädöt. En ole kunnon patikkoreittiä päässyt ajamaan mutta sen mitä olen reittiä nyt ajanut niin hyvin toimii. Myös pintapehmeys iskareissa on muttei lyö läpi isommissakaan pateissa. Samalla keulan toiminta on todella paljon rauhoittunut ja lentäminen vakautunut.

    Itse ilmaiskareita en voi kehua enkä haukkua sillä niillä olen viimeksi ajanut viime keväänä.
     
  11. JVRE800

    JVRE800 LYNX RE 800R E-TEC

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onko sinulla Oo-pee telastossa vielä vakio kepit? Oletko simmittänyt telaston pehmeämmäksi? Nuo vakio säädöt ovat erittäin kovat ainakin omaan makuuni... Miten korkealla maasta pohjan saa wp:llä ilman että nokka ei mene kovaksi?
     
  12. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Eikös sulla tullut kelkan mukana ne simmit enemmän enskatyyppisiä säätöjä varten. Ne alle vaan ekassa keppihuolossa niin muuttuu mukavammaksi toi alusta. Eihän niissä alustan iskareissa mitään vikaa pitäisi olla, että pitäisi veepeet tai öölarit alle laittaa? Tai eroa ja eroa muttei kovin isoa ainakaan (Isot pojat kerto.. ;D)
     
  13. Toto

    Toto Active Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    öljyä vaan fox:eihin ja ei liian kovia paineita ni hyvä tulee.en tiedä nytrosta miään ,mutta ainakin phatzeriin toimi .
     
  14. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Ja tottelee se ilmajousikin iskarin simmausta..
     
  15. oo-pee

    oo-pee Active Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    WP:t löytyy alustasta sekä keulasta. Kuten edellä viittasin en ole ajanut vakiokepeillä tänä talvena.
     
  16. BenZo

    BenZo Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Dodii, jos olen oikein ymmärtänyt, Nytro RTX on haukuttu ajo-ominaisuuksiensa suhteen sekä TM:ssä että MK-lehdessä, pitääkö paikkansa? Jos tällä foorumilla on ko. kelkan omistajia ja jos Te pystyisitte aiwan objektiivisesti :eek: kertomaan ihan itse kelkkanne ajokokemuksista, voisi se olla paikallaan. Meitä empiviä on varmaan aikas monta ::) Kyse siis vakiopeleistä, korkeintaan suksien muutoksilla.
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Tuohon levottomuuteen on jo tullut korjaus, aikaisemmi topikissa kerrottiin ylätukivarren pallonivelten lyhentämisestä noin 3 mm. Näin olkavarren kulma asettuu paremmaksi ja rauhoittaa ajoa.
    Tosin, Camoplastin 32 mm nastamatolla varustettuna ei moista levottomuutta havainnut, vaikka ajamani kelkka oli muuten "vakio".
     
  18. BenZo

    BenZo Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    juu noi jutut luinkin kyllä. Nastamatto ei kuuleman mukaan kestä kuin yhden talven täällä etelän korkeuksilla, muuten laittaisinkin sen het. ???
     
  19. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Onko tuo korjaus tulossa maahantuojan/valmistajan toimesta kelkkoihin? Suurin osa ostajista/käyttäjistä ei foorumia lue tai osaa/halua tehdä itse muutosta koska pitää sitä joko hankalana tai takuun menettämisen pelosta. Lisään vielä, että minulla ei ole tietoa, eväisikö maahantuoja takuuta jos itse tekee muutoksen, ja jos eväisikin, niin vain toki noiden osien osalta.

    Edit: sitä ihmettelen, että jos asia on huomattu ja jo ratkaisukin on etsitty, niin kukaan ei siitä kertonut täälläkään ennen kuin lehdet ottivat asian esiin...
     
  20. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: FX Nytro RTX keskustelu

    Ehkäpä Fiiberi tarkotti tuota Camon valmiiksi nastottamaa mattoa. Sen kestävyyden eroista etelä/ pohjoinen ei varmaaankaan ole tohtorinväitöskirjaa kirjoitettu.
    Varmasti kestää molemmissa ilmansuunnissa ja suurin syy mikä aiheuttaa ongelmia on ajotapa. ;D
     

Suosittele tätä sivua