Kelkkailijoiden kamerakeskustelut!

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä M.H., 10/7/06.

  1. Kapital

    Kapital F5 -05

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Itsellä on tuo ixus 70. Hieman erilainen muotoilu, 0,5 tuumaa pienempi näyttö ja jotain pientä hienosäätöeroa oli noiden välillä. Alkaa ainakin mulle riittämään tuon kameran ominaisuudet tällaiseen peruskuvaamiseen todella hyvin. Hintakaan ei päätä huimannut, maksoin 198€ originaalin suojakotelon kanssa tuosta. Itse en osaa kaivata tuohon kameraan mitään lisää. en kyllä kuvaamisesta mitään ymmärräkään.
     
  2. Jarra

    Jarra Bad Dogs F6-07

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Ei kyllä kokemusta kyseisestä kakkulasta (itellä laajempi 18-200 VR)
    Tuo vakaaja on kyllä erinomainen,varsinkin jos meinaat
    kelkkimistä kuvata,jalustaa kun harvemmin voi käyttää.

    Tosin suosittelen omaani(ei tosin myynnissä,paitsi jos hinnasta sovitaan)
    syystä,josta itsekkin meinasin vaihtaa 12X järkkärin kokoiseen kompaktiin.
    On nimittäin oma hommansa vaihdella kokoajan objektiiviä kun
    tilanteet muuttuu ja lumi pölisee.
     
  3. Tuok

    Tuok RMK Nortikki

    Re: MIKÄ KAMERA???

    No mitäs tähän voi sanoa... Yks halvanmallin Nikoni ollu, toista halpis Nikonia ei tule, mutta D300 kiinnostais toki. ;)
     
  4. Jarra

    Jarra Bad Dogs F6-07

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Niin.Nikonit onkin enempi ammattilaisten ja vakavasti harrastavien kameroita. ;)

    Toisaalta täällä on turha alkaa Nikon-Canon väittelyä, jota valokuvaus foorumeilla
    on käyty niin kauan kuin foorumeita on ollut.Eikä ratkaisua ole löytynyt,
    eikä varmaan löydykkään koskaan.
    Itsellä on ollut useita Canoneita ja pari Nikonoa ja Olympuksen (järkkäreitä)
    kaikki hyviä kameroita,ei se oo kuin kuvaajasta kiinni.
     
  5. TuomasV

    TuomasV Well-Known Member

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Kiitoksia vinkeistä!
     
  6. M.H.

    M.H. 800 indyR

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Tuli vähä päiviteltyä välinevarastoa. :)

    Canon HV20 kamera
    Marumi 0.25x Super Fisheye linssi
    Marumi polarisaatio-suodin

    Ja kuva
    [​IMG]

    -Miikka
     
  7. urho

    urho Lynx rs

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Nonii onnea uudelle kameralle  :) Itse kanssa kiinnostaisi hankkia tuollainen paremman luokan videokamera, mutta vähän meinaa painaa vielä tuo joskus hankittu järkkäri ja kun perus videokamerakin löytyy niin ei taida vielä kärsiä  :(
     
  8. MarkusK

    MarkusK Well-Known Member

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Meillä on kans tollanen samanlainen Canonin HV20... Nyt sitten vihdoin ja viimein saatiin siihen myös se kypäräkamera...
     
  9. Pande

    Pande ex Pro x2 700

    Re: MIKÄ KAMERA???

    joulupukin kontista löytyy olympus sp- 560 uz, toivottavasti olis hyvä.
    Ainakin olen eri paikoista lukenut että pitäis olla ihan hyvä.
     
  10. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Re: MIKÄ KAMERA???

    hmmm. pitäs omaa DV-kameraan hommata kans suotimet ja joku widelinssi. Oisko M.H:lla laittaa testikuvaa tuolla kokoonpanolla? Kuitenki pykälää uudempaa teknologiaa ku DV niin ihan mielenkiinnosta katsois
     
  11. doo78

    doo78 Guest

    Re: MIKÄ KAMERA???

    canon a530
     
  12. M.H.

    M.H. 800 indyR

    Re: MIKÄ KAMERA???

    laitan heti kun saan kameran takasin...oli nääs rikki jo uutena. :-[
     
  13. ryder

    ryder Poo

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Olis muuten kiva jos sen sais sitte ihan pakkaamattomana, tai mitä sieltä kamerasta ikinä tuleekaan suoraan ulos (h.264?)
     
  14. nitro

    nitro Lynx RS

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Fiiberi, miten on reppu toiminu? Jos olet kerennyt käyttää niin kirjoittele vähän kokemuksia.

    Pitäs hankkia joku reppu suojaamaan kameraa ja tuo tamracin reppu tuntuis ihan hyvältä vaihtoehdolta.
     
  15. urho

    urho Lynx rs

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Fiiberillä taisi olla se samanlainen adventure tamrac, kun minulla ja minä voin itse ainakin kyllä kehua sitä. Kamera on siellä hyvin ja tukevasti ja reppu istuu hyvin selkään ja remmit on sekä mahan, että rinnan kohdalla eli saa tukevasti kiinni. Lasketellessa on pari kertaa tullut kaaduttuakin se selässä hieman, mutta kameralle ei ole käynyt mitään. Kelkalla en ole pahemmin vielä ajanut repun kanssa, mutta hyvä varmasti siihenkin touhuun.
     
  16. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Re: MIKÄ KAMERA???

    http://www.telefoto.fi/?open=6730&selected=66265
    MInulla on tällainen Lowepron lähes vastaava reppu, ja on toiminut hyvin niin kelkkailessa ja muutoinkin. Tukeva reppu, joka pysyy selässä, koska remmit ovat samoin kuin tuossa edellä mainitussa Tamracin repussa niin rinnan kuin vyötärönkin kohdalta.
     
  17. urho

    urho Lynx rs

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Itselläni oli myös lowepro toinen vaihtoehto en muista nyt varmaksi oliko sama kuin sinulla aleksi. Päädyin kuitenkin tamraciin, mutta en varsinaisesti mistään tietystä syystä eli molemmat varmasti oikein hyviä vaihtoehtoi :)
     
  18. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Itse päädyin tuohon sen vähän halvemman hinnan puolesta. Toisena vaihtoehtona oli tamracin reppu, mutta tuohan se sitten tuli tilattua.
     
  19. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Re: MIKÄ KAMERA???

    Nikon D50 digijärkkäri ja siinä vakio objektiivin(18-55mm) lisäksi Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mielestäni ihan hyvä kamera tälläiselle aloittelijalle :D
     
  20. TundraApina

    TundraApina Tundra(BcB), Summit 600 -06 (FM)

    Re: MIKÄ KAMERA???

    [​IMG]
    Tollasella tulee mäiskittyä kuvia ja otettua videota 8)
     

Suosittele tätä sivua