Lynx Endurot 2001-2004

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä tek, 29/10/06.

  1. jmmm

    jmmm Lynx Rave sdi -08

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Onko kellään tarkempaa tietoa tuon öljysäiliön korkin sielunelämästä? Itelläni roiskii öljyä ihan kiitettävästi sieltä. Korkin puoleinen osa konetilasta aina öljyssä.
     
  2. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Itellä oli korkin tiiviste hajonnu,jota ei saa erikseen eli uusiks meni koko korkki va eipä tuo hirveitä maksanu..
     
  3. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    jos sillä rautarunkosella vielä yrittäis ::)
     
  4. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=35744.0
     
  5. jmmm

    jmmm Lynx Rave sdi -08

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    onkos tuossa korkissa joku henkireikä mistä se ottaa korvaus ilmaa vai eikö tarvitse sellaista? Eli voiko alkaa tilkkimään niin tukkoon tuota kokin seutua ilman huolta ettei öljy jostain alipaineesta tai muusta vastaavasti menisikään koneeseen päin?
     
  6. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    juu kyllä se ottaa korvaus ilman siitä korkin päästä. Vuotaako se siitä kierteestä vai siitä korvaus ilman otosta sitä öljyä?
     
  7. jmmm

    jmmm Lynx Rave sdi -08

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Mahdoton sanoa tuosta. Teen siihen tiivisteen niin saa pois suljettu että kierteestä tulisi.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Onko noissa kaikissa 01-04 musta/punainen koppa avattavat/huollettavat iskarit? Saa nähhä vaihtuuko kelkkamerkki...
     
  9. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Ainaan nesteissä oli/pitäs olla. Ja ainakin -04 myös klikkerit joka pumpulla.... vanhempia ei enää muista.
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Mitäs maksaa mäntäsarja+tiivisteet 500cc koneeseen? Alkup? wiseco?
    Entä mitä mieltä tarvisko laitella jotain alakertaan myös jos aukaiseen tuossa 9-10tkm kohdalla, yammuihin tottuneelle männät vaihdetaan 15tkm (paitsi 500cc) ja alakertaan ei kosketa...
    Mitä maksaa jos alakertaan laitellaan
     
  11. samujeti

    samujeti Ski-oo summit T3 154", Ski-doo Cheyenne

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    mulla makso alkuperänen mäntäsatsi 350€ enkä ole kyllä alakertaan koskenu 15500 mittarissa
     
  12. AnttiT

    AnttiT Well-Known Member

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Helou.

    Mulla tuomonen - 02 600cc koneella.

    Voimalinjasta sen verran kysymystä, et onko nämä alkuperäiset säädöt ja jos ei ole niin miten ne vaikuttaa alkuperäiseen verrattuna. Eli kytkimen pultit 3-asennossa ja varissa beige jousi ja a-5 asennossa.

    Kone kiertää n. 8500rpm onko tämä sopiva?

    Näitä ihmettelen, koska kone syö yli 30l satasella. Varin napit oli vähän kulunu n. millin ura eli ne kyllä uusin nyt samantien, mut vaikuttaako lie kulutukseen nuin kauhiasti.

    Kytkimen putasailin ja varin putsasin myös, mut ei ne mahottoman likasia ollu.
     
  13. JKK

    JKK Polaris IQ 700cfi dragon -07

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Mullakin kierti tuo seiskastanen 8500. Käänsin kytkimen pultit 1:lle ja nyt kiertää sen 8000 rpm.
    Normaalistihan nuo pultit on siinä kolmosessa, joten kyllähän voimalinjassa taitaisi jotakin huollettavaa olla meikäläiselläkin.

    Niin ja tuo kuussatkukaan ei saisi kiertää yli 8100rpm.
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    No niin kysytään yksi perus kysymys kun tuo lynxi tuli ostettua ;D : Paljonko menee tankoon korotusta ilman vaijereiden tai johtojen jatkamista varmuudella?
    Entä paras remmi tuohon 500cc -03:een , mitä tulpat?
    Millä öljyllä porukka on ajellut noilla enskoilla?
     
  15. Täällä taas...

    Täällä taas... kelkaton, eikä tuu enään.

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Akolalta aikonaan kysyin, kun pelkät männät vaihdoin 19tkm kohdalla, niin pelkän alakerran remontti ns. avaimet käteen 700e.
    Alkuperäiset männät, tapit, neulalaakerit ja tiivisteet 297,6e.
     
  16. ^badi

    ^badi Well-Known Member

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    2" korotus menee ilman mitään muokkaamista. remmistä ei niin tietoa, mutta alkuperäistä käyttäisin. vakio tulpat ovat NGK BR9ECS ja hyvin tietääkseni toimineet tuossa koneessa. brp xp-s öljy on laadukasta eikä kallistakaan. täältä kajaanista saa aug. korhoselta pariin kymppiin 4L pöntön.
     
  17. heisja

    heisja Well-Known Member

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Hyvä ostos.
    Minulla ollut 2" ja nyt 3" ilman vaijereiden jatkamista, johdot yltää kyllä pidemmällekkin.
    Minulla olisi muuten ylimääräinen  2" koroke  ;)
    Vakiotulpat ja alkuperäinen remmi toimii. Alkuperäinen remmi kesti noin 4tkm ennen totaalirikkoa, nyt on toinen jo pitkälti sisäänajettu.
    Itse olen ajanut teboilin synteettisellä 2T öljyllä.
     
  18. chip

    chip Lynx

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Kyllä siihen 4" menee vakiotangolla, ja 5" suoralla. Ainakin -01 malliin meni ilman jatkamista.
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Hemmetti eipä kannata wisecoita miettiäkään kun tuohan tuntuu naurettavan halvalle kun vertaa Ex-kelkkaan (1000€) ja sitä edelliseen (500€)

    Marmoritiskin osoite muuttu mutta jotenkin vielä tuntuu että eipä ole niin kalliit palikat kuin yammuun...

    Itelläkin tutnuu että ei välttämättä ollut se huonoin ostokseni  8)
    Jaa-a pitää tutkailla voiko tuohon tehhä sen perinteisen pitemmät mustat pultit ja korottajaksi pitkät jatkomutterit
    Laita toki YV:llä hinta tuosta koropalikasta, liian alhaalla nuo sarvet on joka tapauksessa vaikka en mitään apinakiikkua teekkään  ;D
    Penkkiä täytyy jotenkin korotella myös tulevaisuudessa tai sitten hommaan uudemman lynxin penkin.

    Suurin kysymys kun kaveri jotain väitti että tuossa koneessa käytetään sitten 95E bensaa eikä 98:a, kuulemma lukee jopa manuaalissa??? Tottunu tuohon 98E:hen
     
  20. heisja

    heisja Well-Known Member

    Vs: Lynx Endurot 2001-2004

    Laitoin YVtä

    Penkkiä on evosta helppo korottaa ja parantaa ajoasentoa kummasti.
    Ohjekirja suosittaa 95E:tä, mutta itse olen laittanut 98E:tä (mopoon aikoinaan 92:sta) kaikkiin 2T vehkeisiin mitä olen omistanut
     

Suosittele tätä sivua