Suuri Enduro-Topic

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä Sabe, 19/6/08.

  1. PakkanE_

    PakkanE_ lynx BD 3900 -13

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    kertokaapa enskaajat että mikä olis semmonen sopivahko mökkimopotin.

    ei tartte niin tykki olla että alle minuuttiin kaivattaa kiinaan mutta äkänen kumminki..

    aika lailla perus enskausreittejä ajelisin! joku väliltä 125 - 525. hintaluokkaan 800 - 2000e. itellä ei kokemusta juurikaan muusta kuin 125 honda cr. muuten mukava mutta mettäpätkät aika vittumaista krossilla ensin booata ja sitten keulia ympäri.
     
  2. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    niin vähän :eek: eikö mene etuvanne pashaksi ku syöttää kiveen?
     
  3. Hesio

    Hesio Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Menee, vaikka olis 2 kiloa...
    Itellä oli edessä 1.2-1.3, takana kilon paikkeilla. Wannabeetissiposkikaritiaisreplicalle just hyvä ;D
     
  4. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Maaperä määrittää hyvin pitkälti paljonko painetta laittaa. Etupään kanssa en oo niin tarkkana kuin takapään. Harvemmin etuvanne on saanut osumaa. Takana mäntyvaaran laisella radalla pidän 0.8, edessä 0.7. Jos maakiviä alkaa olla näkyvillä niin laitan taakse 1.0 edessä sama.

    Nää oli rossiharrastelijan näkemyksiä. Osumia saattaa tietenkin tulla, mutta pitäähän sitä pitojakin olla. Jos laittaa liian kovaksia niin rengas ei enää vaimenna ja enskahommissa luulis olevan tuolla paljonkin merkitystä - ei nouse koko gummi kivien/kohoumien päälle.

    Ps. Muista soitella pinnoja ja samalla kiristää niin vanne pysyy parempana.
     
  5. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    samat on mullaki, summissa suhautin.. tulee aika paljon kivisiä teitä ja pirunpelto-trialia ajettua. enskapiikeillä oli sitte reilusti vähemmän.

    tuli kokeiltua piruuttaan bilteman jarrupaloja taakse, kesti melkein kaks viikkoa ;D

    mutta kyllä se vaan on hienoa hommaa, kyllä kypärän sisässä laulattaa ku ajelee kinttupolkuja ja rypee munia myöten jängässä ja ahistuu jyrkissä alamäissä ;D
     
  6. hönö

    hönö Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic


    pikkasen lisää omas metäs eli karjalan kannaksella ajelua.

    http://enduro.galleria.fi/kuvat/Videot/Enduro+Ladoga+2010+vol1+ver+2+Small.mpg

    ja rengaspaineista ei tarvii murehtia ku laittaa tuubit. toki arvokkaammat kuin norsunnahat mutta ei oo (sisä)rengas murheita sen jälkiin. vastaa n 0,8 painetta.
     
  7. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    tuubi ?
     
  8. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Veikkaisin moussea...
     
  9. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    no sehän selvis ;D ;D
     
  10. hönö

    hönö Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    lapsella on monta nimeä. jokatapauksessa umpisolukumista valmistettu uimarengasta muistuttava renkula joka tulee tavan sisärenkaan tilalle. oon käyttäny kisamopossa ja siirtyny käyttämään myös kannksen ajoissa derzissa. tätä varten tilasin sitten vielä xt660 18 tuuman takakehän ku solua ei saa 17 tuumasena. saa nähä miten siinä pelittää ku on massakkaampi mopo ja pikkasen leviämpi ulkokumes.

    on pelastanu monelta rengasmurheelta. esim tässä kun vaijeri painui vanteeseen.

    [​IMG]
     
  11. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Mistä niitä saa ja paljonko maksaa?
     
  12. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Strormilta esmes ja hinta noin 160e/kpl
     
  13. hönö

    hönö Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic


    mie oon tilannu nakkilasta. nyt kun katoin heidän sivuiltaan niin huomasin että michelinilta löytyy myös kokoon 140/90-18 eli matkapapattimeenkin saa oikeankokoisen solun. hinta lähtö 183 €.

    toisaalta ei se oo henkisesti halpaa tehdä suossa tai muteikossa rengasremonttia.

    suosittelen. sitten kannattaa huomioida ettei siirtymillä syötä urku auki kun noi ei tykkää kuumentua.

    ja rengasrautoja kannattaa biltemasta käydä hakemassa olemassaolevien rinnalle puolitusinaa.
     
  14. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    ite oon niin laiska että vallan käytän rengaskonetta.
    mutta tuo ei kuulosta hyvältä ettei siirtymillä voi ajaa miljoonaa :p rengasrauvat reppuun ja rossi tiptoppipaikkoja siis..

    kattelin tässä housuja niin intohimona on ilmeisesti housujen paskaksi polttaminen pakoputkeen ;D
     
  15. hönö

    hönö Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    suomessahan ei saa ajaa ku 120...... sitäkin vain paikoitellen ja suvella. ei noi nyt ihan ekaan kiihdytykseen sula. päitsissäkin syötetään siirtymillä pitkiä pätkiä luvattoman kovaa eli sen minkä kilpurit mettävälityksillä kulkee. eikä solut oo siitä milläänsäkkään. tai ei ainakaan mulla ole ollut. mutta mun mettämopo kulkeekin vaan 120.
     
  16. Muumi

    Muumi RE 600 -13, Racing 440 -04, Gls 3300”r” -89

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Ja ainakin minun mielestä on melko masokisti joka haluaa ajaa matkaajoa näillä kisaenskoilla yli 100kmh.

    Ite oon luottanu nuihin norsunkortsu-sisäkumeihin (en raski ostaa soluja), hyvin on kestäneet. Tosin ei viime viikkoista 5-tuuman naulaa sentään mutta kotia pysty ajamaan kuites, kun jäi se naula tulpaksi niin ei kaikki karannu ulos. ;D
     
  17. miki

    miki Guest

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Samoin norsunnahoilla mennään, olen kyllä yleensä ne uusinu kun vaihan piikeiltä rupuleille ja päinvastoin...keväällä ja syksyllä. 0,8:n paineilla olen pääasiassa ajanu..varsinki keulassa kovimmilla paineilla tuntuu, että olis vähemmän pitoa sekä rengas alkaa pomppiin kivien kyljistä. Norsunnahka kyllä kestää läpilyöntejä vanteelle, vanne tuntuu menevän ennemmin solmuun kuin sisäkumi puhkeaa. Takarenkaan kans en ole ollu niin justiin, sehän sitte kyllä helpommin pyörähtää vanteella matalilla paineilla varsinki piikkien kans.

    Tietenki pitemmillä safareilla joutuu paikkaamaan jos puhkeaa, mutta päiväretkiltä pääsee tyhjälläkin tien varteen...pitkillä nippusiteillä vaan kumi vanteelle ja köröttelemään.
     
  18. hönö

    hönö Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    eikö oo vannelukkoja? mä käytän lukkoja myös solujen kanssa vaikka osa "oikeista kuskeista" ei käytäkkään. sisärenkaan kanssa en ajais metriäkään ilman lukkoa. tyhjällä kumeksella varmasti haasteellinen talutella mopedi tien varteen, jostain jängän takaa.......

    ja juurikin tuohon paikkaamiseen kyllästyneenä siirryin soluihin myös safariajoissa. melko paljon tuhraantuu aikaa jos puolitusinaa ukkoa paikkaa viikonloppuna edes kertaalleen renkaan / ukko. rengas ku ei puhea lukoilin pihassa.
     
  19. miki

    miki Guest

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Juu on lukot.
     
  20. TuomasV

    TuomasV Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Varmaan kaikille Offroadpro:n nettipalstaa lukeville tuttu kypäräkamerapätkä --->

    http://www.actioncam.kuvat.fi/kuvat/Enduro/Juha+Salminen+Espanjan+Mestis+28.03.2010.MOV

    Tuossa 4.50min kohdalla alkaa hahmottumaan, että minkälaista kyytiä se moninkertainen Enskan Maailmanmestari oikeasti syöttää ;)
     

Suosittele tätä sivua