ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Itellä on scottin lasit, kesällä crossi käytössä ja talvella tietenkin kelkkailussa, niissä on semmonen säätömahdollisuus joka on omasta mielestäni ihan hyvä juttu (voi kyllä koko homma mennä säätämiseksi, mutta kun ne saa hyviin säätöihin niin hyvät on!) ja saa tiiviisti kasvoille, mutta niissä oli vakiona puoliksi harmaa ja puoliksi peili linssit, eli näki linsseistä ulkoapäin läpi kun läheltä kattoo. Ja ei todellakaan mikään paras linssi varsinkaan pimeällä, mutta kirkkaalla säällä on kyllä hyvä. (Kyllähän nyt maalaisjärkikin sanoo että tummista linsseistä ei näy hyvin pimeällä."Haloooo) ;D mutta niin.
     
  2. vmax500xtc

    vmax500xtc Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Scott Recoil Xi Pro lasit löytyy ja mitä ny vähä kokeillu niin ei meinaa linssi pysyä ylhäältä kiinni. Onko muilla ollu saman laista onkelmaa.
     
  3. tootoo

    tootoo Reino x 800r ptek -09

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    tuli ostettua dr.zipe laseja kaksin kappalein kyllähän niillä!!
     
  4. 1tas

    1tas Lynx RS 600 -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mille kelille noi siniset linssit sopii? Tuli scottin lasit sinisillä linsseillä hommattua ja ainakaan pilvisemmällä kelillä en erota niillä patikkoa lainkaan vs. keltaiset linssit.
     
  5. Bemon

    Bemon Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mun mielestä siniset linssit toimi syksyllä pilvisellä säällä mönkkäri hommis mut ei niillä lumella tee mielestäni mitään... ei erota patteja ym niinkuin aiemmin jo kirjoitin... joskus ajanut kelkalla veljen keltaisilla linsseillä ja mielestäni/ muistaakseni ne toimi todella hyvin! täällä useimmat kyllä on sitä mieltä että keltaisilla ei tee mitään, itse aion kokeilla nyt kaikkia vaihtoehtoja ja valita ne mitkä itselle tuntuu parhaalle ja lopetan näitten keskustelujen lukemisen. ;)
     
  6. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Sanokaas nyt sellaiset lasit jotka EI huuru? Scotin Endurot huurtuu, Progripit huurtuu.
     
  7. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Sulla on se pärstä sen mallinen että ei siihen saa sellasta settiä mikä ei huurru!!
    No vitsi vitsi.. Itsehän opettelin tuon asettelun uudelleen niin helpotti hieman mutta ei täysin poistanu ongelmaa.. Se että asettelee uudelleen ton kypärähupun ko lasit on naamalla, eli niiko vetasin huppua alaspäin ja kuitenki asettelin sen niin että se nenäosa on oikealla kohtaa..
    Mutta ruupanen lukee tätä topikkia vähän enemmän niin huomaa itekki että seon vaan testattava kypärä/ lasisettejä niin kauan että löytää hyvän tai pärjää sillä mitä on niiko minäki. On scottia, dragonia ja uusin hankinta 509 sinisterit keltaisella peililinssillä mikä tuli tänään kunnolla testattua ko aurinko paisto ja hienosti pelitti kyllä ja kesti taukoillakki pikkuhetken ettei menny huuruun.. Kypärä on airoh aviator
     
  8. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Haha, varmaan pentuna lensin liian monta pää eellä rappuset alas ja on epämuodostunut kuupa kun ei tunnu sopivia löytyvän :) Topikkia on kyllä luettu useeseen otteesen, mutta epätoivo meinannut jo iskeä. No uuden kyrpärän nyt ostin enshätään ja kokeilen jospa jommatkummat noista laseista pelais sen kanssa, tosin epäilen vahvasti.

    Kyrpäräksi tulee Marushin-XMR-Pro kuhan vain nahkahousut sen tänne toimittaa, joten onkos täällä ketään moisen kypärän omistajia? Jos on, niin mitä laseja olette käyttäneet ja hyväksi havainneet?
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Niin ja sitä kuonokoppaa olet kokeillut? tänään kokeilin kuonokopalla 1-kerrolinssillä olevia 20min ääliörinkulaa sekä muuta tasaisen kikkailua ja sitten vasta hiestä tuli hieman huurua.
    Paras malli kuonokopasta on universaali tarrakiinnitys hjc:ltä, "neppari"mallin voisin myydä jollekin kun ei sovi airoh steltin kanssa täydellisesti.
     
  10. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Hae optikkoliikkestä, joka myy optifog-linssejä Optifog Activator ainetta, maksaa n. 10 eur. Minä pyyhkäsen sillä aina ennen reissua parit lasit, reppuun toiset. Se pitää melko pitkään huurteettomana ja kun huurtuminen alkaa, niin se ei mene harmaaksi vaan pysyy kirkkaana, joten siitä näkee läpi pitempään. Tämä on siis vain mun kokemuksia, mutta tositarina :)
     
  11. Tric

    Tric Guest

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Soppiiko 509 sinisterit Shoein V-Moto pottaan? Ja onko toimiva lasi
     
  12. Sopuli

    Sopuli Polaris xc sp 600

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Nyt on tullu omat siniset tuplalinssit testattua pariinkin kertaan eri säissä ja ei voi kun kehua. Pimeälläkin näkee ihan kiitettävästi. Ei kyllä enää keltaiset linssit tule vaihtumaa laseihin!
     
  13. 1tas

    1tas Lynx RS 600 -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Toi on jännä miten silmissä on eroja. Mulle noi siniset ei sovi huonostikaan vs. keltaiset. No sehän on tärkeintä että jokainen löytää itselleen sen sopivan värin.
     
  14. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Mulla on kanssa sinisen värin kanssa niin, että kaikki näyttää ihanan tasaiselta, mutta silti hampaat tahtoo tippua suusta kun patikko on niin kova. Keltainen pelaa mulla metsikössä ok, kun on puita ympärillä, mutta taas aavalla ei erota epätasaisuuksia.

    Nyt vaihdoin laseihin pinkit linssit ja ainakin pihalla testailun jälkeen ne näyttäis sopivan mun silmille, todellisuuden näkee kun pääsee ajamaan kunnolla.
     
  15. Sopuli

    Sopuli Polaris xc sp 600

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Juu. Mulla oli taas keltaisten kanssa semmosta ongelmaa että ei tahtonu oikein nähä pattia reitillä :(
     
  16. jorma79

    jorma79 arctic pussy cat xf800 mod:)

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    mulla smithin fuel ajolasit juuri koskaan.olikhan edelliset thermomaxit tai jotain nii aina oli huurussa :)
     
  17. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Tälläsetkö: http://www.ebay.com/itm/Smith-Moto-Goggles-Fuel-V-2-Black-Anti-Fog-Lens-NEW-/120719336815?pt=Apparel_Merchandise&vxp=mtr&hash=item1c1b6ee56f#ht_1139wt_1039

    Eivät taida olla 2-kerroksiset?
     
  18. jorma79

    jorma79 arctic pussy cat xf800 mod:)

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    ei fuel 2 vaa vanhempi malli,tupla linssit sin+keltanen.sopii muistaakseni warpin ja fuelin linssit ristiin(en oo 100%varma)
     
  19. TeroK

    TeroK Snouros

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

     
  20. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

Suosittele tätä sivua