ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hörhö, 7/1/06.

  1. Tric

    Tric Guest

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Ite tein kuonokopan ite teipistä. Hyvähän siitä tuli ja ohjas ilimaa, mutta aika hemmetin ruma siitä tuli :D
     
  2. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Ittellä kypäränä HJC HQX ja silmälasit, kahta eri HJC-koppaa yrittäny säätää eikä kumpikaan toiminu huonostikaan. On niin ahdas aukko kypärässä ettei saa millään hyvin mahtumaan. Ne silmälasit huurtuu aina, mitä kylmempää sen pahemmin, lauantaina täytyi otta kuonokoppa pois että tuuli huuhtoo höyryt kypärästä ja edes jotain näkee. Pysähtyessä ei vaan saa hehgittää ;D Broidilla ei laseja ja sama pulma kun pakkasta 15. Jos muilla toimii niin hyvä, sunnuntaina pakkasta 25 ja pakko ajaa ilman silmälaseja, kun väkisin jäätyy umpeen, ajolasit taas pysy hyvin puhtaana jopa lyhyillä pysähdyksillä. Vakavissaan harkitsee kertakäyttö piilareita. :mad:
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Hmm oliko kumpikaan tuo minun linkkaama malli tarkalleen?
     
  4. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Nytpä ei oo koppa juuri saatavilla, muutta siinä on se velcro tarra edessä ja ne kulmikkaat pitkänomaiset nepparihahlot takana sivussa. Mulla tekee tosiaan se aukon ahtaus haittaa, laseja ja kuonokoppaa ei saa mahtumaan vaan lasit tulee väkisin kopan reunan päälle. Eli se oli se A-J:n linkittämä malli.
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Eli juurikin sama ongelma kuin ilman silmälaseja tuon toisen mallin voi laskea alemmas, minäpä otan tänään kuvan istuvuudesta.
     
  6. S.K

    S.K Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Miten pelaa keltainen linssi valosalla siniseen verrattuna
     
  7. Jazzmaster

    Jazzmaster 600cc 144" tourinki revi

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Jos on uutta lunta maassa, nii keltasella erottaa paremmin nietokset, maaston korkeuserot yms. (mun mielipide)
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    mulla tuntui että silmät räjähtää aurinkoinen ja keltainen linssi yhdistelmällä sininen mukavasti rauhallisempi mutta hämärässä ei tee mitään... Kirkas 2 kautta alkukaudesta ja kevätkelille peili ruskea sekä normi sininen
     
  9. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Yleisimpiin ajolasimalleihin saadaan sovitettua adapteri, johon saadaan omat voimakkuutesi. Yleensä ne pelaa hyvin huurtumattomilla linsseillä.

    Mulla piti hakea oikeita ajolaseja kanssa pitkään ja tuolle hjc:n kopalle piti antaa aikaa muokkautua kypärään/naamaan sopivaksi, ennen kuin alkoi istua ja mahtua päähän. Kypärä on hjc ja malli vissiin x-knight ja se koppa jossa on ne nepparin reiät.
     
  10. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    No mutta jos sinne ajolasien sisään laitetaan erilliset linssit taitolle, eikös ne huurru samoin kuin silmälasit? Tällä viikolla sovittamaan kertakäyttöpiilareita ja luulen että se on mun juttu tulevaisuudessa. Sitten voi valita ajolasit omien mieltymysten, eikä silmälasien käytön perusteella. ;D
     
  11. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Ne on hieman kauempana kasvoista, niin ilma pääsee kiertämään paremmin ja linsseihin on saatavilla myös huurtumaton pinta. Piilarit on kyllä ainut 100-varma huurtumaton vaihtoehto, lisäksi näkee myös huoltoasemilla kun ei ole ajolasit päässä :)
     
  12. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Tiedätkö saako noihin 509 sinistereihin adapteria voimakkuuksille. Lasit mahtuu hyvin noihin, mutta ongelma on juuri se silmälasien ekana huurtuminen ja ajoviima sitten jäädyttää sen huurteen. Kokeilin myös Schuberthin S1Prota, kun on se moottoripyöräkypäränä sama ongelma lasit menee huuruun visiiri ei oikeastaan mene johtuen hyvästä tuuletuksesta. Piilareita en tykkää käyttää.

    Mulla on Adidaksen elevationit pelilaseina(sähly) ja niissä se Adidaksen oma adapteri se ei ainakaan sovi tuohon. On turhan kallista näille vahvuuksille noiden teettäminen, kun noi tuli maksamaan melkein 450€ + lasit 150€. Noihin on siis tehty hajataittokorjauksia lisäksi.
     
  13. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    En ole päässyt kokeilemaan tuota adapteria vielä noiden lasien kanssa, ainakin Smith, Progrip, Dr. Zipe, Bolle jne lasit ovat sisämitoiltaan aika samakokoisia, niin niihin ne on ainakin passannut ja tullut kaikkiin kokeiltuihin laseihin vielä oikealle korkeudelle. Otan selvää tästä huomisen aikana ja palaan asiaan.
     
  14. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Suosittelen piilareita. Vähän aikaa totuttelua niin homma toimii! Ei huurru ja ei tartte pitää laseja mukana. Kyllä niiden käyttöön tottuu nopsaan. Rohkeasti sovittamaan linssejä ja kokeilemaan.
     
  15. JalmariVari

    JalmariVari Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Eilen haettu kertakäyttöpiilareita koekäyttöön, pikkasen oudolta kyllä ensin tuntu ja asettaminen ei meinannu toimia sitten huonostikaan. Seuraavalla kerralla sitten ehkä helpompaa, lähinäkö tosin hävis ihan kokonaan, pitää hakea biltemasta kahen euron lukulasit taskuun. ;D
     
  16. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kyllä siihen tottuu.
     
  17. anddi77

    anddi77 AC XF8000 CrossCountry -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Monitehopiilareilla saa tuon lähinäönkin kuntoon ;)
     
  18. Lyne467

    Lyne467 Active Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Ite oon käyttäny iät ajat noita focus dailiensin kertakäyttöpiilareita harrastuksissa ja kylläne
    on tossa kelekkailuhommassa ehottomat, silimälasit ei toimi huonostikkaa. Päivän kun pitää
    piilareita ni tuntuu ouvolta laittaa lasit taas päähän ::) ja noissa focusiissa on ainaki
    väliä istuvuuven takia kummin päin ne laittaa silimään. Ite oon tilaillu niitä netistä
    outletoptiikka.fistä,vähä halavempii ku paikallisilla kauppiailla...
     
  19. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Kävin sit ostaan sellasen Scotin Face Heater kasvomaskin ja huomenna ois tarkotus käyvä tutkaileen piilareita. Jospa sitä sitten pääsis nauttimaanki ajosta ;D
     
  20. voinax

    voinax Well-Known Member

    Vs: ajolasien linssien väri? (JA muuta asiaa ajolaseista )

    Minäkin laitoin piilarit ku ei niitten lasien kanssa ajamisesta tule yhtään mitään. nyt löyty ihan uus into lajia kohtaan ku näkee kunnolla kelillä ku kelillä.
     

Suosittele tätä sivua